Världens bästa spel-låt: Grupp I - I

Backloggens befriare
Världens bästa spel-låt: Grupp I - I

Då var det dags att kicka igång grupperna med 9 låtar i varje.

Har efter lite övervägande valt att fortsätta på samma sätt, tre omgångar per grupp.
I den här omgången kommer The Partisan - Wolfenstein: The Old Blood att gå alla sina matcher.

Jag uppmanar er starkt att lyssna igenom hela gruppen innan ni röstar! Tänk på att det är låten det handlar om, inte spelet!

Regler

Vinst ger två poäng.
Oavgjort ger en poäng.
När alla matcher är färdiga så sammanställs tabellen och de två högst rankade låtarna går vidare.
I första hand avgörs ett oavgjort resultat av inbördes möte, i andra hand med en extra match.

Denna tråden kommer alltså att vara aktiv från och med idag tisdag 7/10 kl 21.00 och avslutas på fredag 10/10 kl 21.00.
På torsdag kommer omgång två i grupp I och grupp J.

Låtarna som är aktuella i den här tråden:

The Partisan - Wolfenstein: The Old Blood

You Were There - ICO

Main Theme - Baldur's Gate II

Descent Into Cerberon - Quake II

Save Room Theme - Resident Evil

Apprehension and Evasion - Half-Life 2

Vector TD Theme

Shiroi Kitetsu (White Season) - Kana: Little Sister

Sailor Song - Black & White

Länklista:
Missa inte samlingstråden!
Grupp J omgång 1

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Här är jag tveksam till om jag tycker att The Partisan borde ha fått vara med, eftersom det är en cover på en låt från 1943 som gjordes populär av Leonard Cohen 1969. Förvisso är den ett passande val till spelet ifråga. Nåväl, denna version av den hamnar ändå på nedre halvan vad mig anbelangar.

Backloggens befriare
Skrivet av grimpe:

Här är jag tveksam till om jag tycker att The Partisan borde ha fått vara med, eftersom det är en cover på en låt från 1943 som gjordes populär av Leonard Cohen 1969. Förvisso är den ett passande val till spelet ifråga. Nåväl, denna version av den hamnar ändå på nedre halvan vad mig anbelangar.

Antagligen har du helt rätt, men det var nästan givet att någon skulle slinka igenom.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Match 5 visade resultatet

signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Backloggens befriare
Skrivet av Robostar:

Match 5 visade resultatet

Tack!

signatur

Ad hoc addendum