Silksong står över inflationen – kostar bara 20 euro

Skrivet av lonian:

Ha så kul i Deppnest!

Ouffhh, det låter ju rätt så deprimerande 😅

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Det är ju fortfarande ett metroidvania av Team Cherry och en uppföljare, så visst finns det likheter. Men jag ser en studio som polerat massor. Ser betydligt mer välgjort ut än första och gissar på mer proppat med content. Silksongs moveset är mycket mer avancerad och annorlunda. I Hollow Knight var rörelsemönstret i grunden ganska simpelt, i princip dubbelhopp, pogojump och vågrätt dash. Nu kan man dasha och studsa åt alla riktningar, hoppa bakåt, svinga, olika vapen och så vidare. Så nu har de gjort ännu fler polerade fiender som ska bli tillfredställande utmanande för en mycket mer flexibel offensiv, med andra ord mer krävande att utveckla både strider och miljöer som är anpassade efter det.
Lyckas team cherry balansera alla miljöer och allt motstånd till det nya rörelsemönstret (som jag tror/hoppas de klarar) så tar de i princip det spelet som redan hade de bästa striderna och gör det ännu bättre. Dock lite fundersam om de tappar spelare genom att bli för avancerat.
Jösses va spännande det ska bli att se vad de kokat ihop

Jag kan ju ha missuppfattat allting. Kan ju bli hur bra som helst. Som du säger är ju ganska spännande att se om folk tycker det var värt väntan alla åren.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Jag är bäst på tennis då jag är jugge och Novak har varit på topp i över 20 år...eller funkar inte "vi" mentaliteten här helt plötsligt

Om Novak representerade Serbien i någon sorts internationell lagtävling i tennis så är det inget konstigt med att säga att "vi vann" som Serbisk supporter.

Lagen representerar ju ofta en stad eller ett land och de som bor där känner att det är "deras" lag.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Om Novak representerade Serbien i någon sorts internationell lagtävling i tennis så är det inget konstigt med att säga att "vi vann" som Serbisk supporter.

Lagen representerar ju ofta en stad eller ett land och de som bor där känner att det är "deras" lag.

Nej, inom tennis säger man oftast inte VI vann!
Samma sak gäller det slalom: Det var Pernilla Wiberg som världsbäst, inte vi.
Samma sak gäller boxning. Det var Ali som världmästare, inte vi som USA i detta fall.
Nästan enbart fotboll och hockey man säger vi om, om lag från städer som man har NOLL koppling till.
En 20 åring från Borås har INGET med Detroit Red Wings att göra lixom.

Vi förlorade idag.

Japp, det gjorde ni, nu kan du gå ut och städa upp spökstaden Mr. Vi....ja just, det ligger bara ett jävla hav emellan dig och Detriot 🤷‍♂️

Medlem

Silksong am go! 🎮🤓☕🌠

123
Skriv svar