Fina betyg – detta är Hell is Us!

Robot
Fina betyg – detta är Hell is Us!

Få en intensivkurs i det nya spelet.

#hell-is-us

Medlem

FYI finns timers i spelet som jag aldrig uppfattat att de sagt att det ska finnas.
Man kan faila flera quest om för lång tid går

Medlem
Skrivet av Karmak:

FYI finns timers i spelet som jag aldrig uppfattat att de sagt att det ska finnas.

Timers i spel är en 100% turn-off för många av oss.

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av Karmak:

Men.usch! Finns inget tråkigare i spel än timers

Medlem

hoppas dom har ändrat hur combat känns. körde demot och tyckte det var kul men combat kändes väldigt stelt

Medlem

Jag testade demot, men spelade aldrig klart det. Det har tyvärr några klassiska UE5 sjukdomar. Och sedan är karaktären väldigt viktlös, du kan rotera flera varv i sekunden på plats utan några nya animationer. Och man fastnar väldigt lätt på små stenar och pinnar som karaktären borde kunna kliva över. Men det kanske är fixat nu.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Skrivet av Nocturnal77:

Timers i spel är en 100% turn-off för många av oss.

Man måste väl ändå inte klara av alla quests? Timern finns tyst i världen för att simulera tid och händelser på ett mer naturligt sätt vilket gör att spelet får olika tysta utfall i delar av storyn. Att misslyckas med olika quests innebär inte att spelaren är misslyckad och adderar dessutom omspelningsvärde. Världen hade varit så mycket stelare utan den tysta klockan som gör att vissa händelser kring vissa karaktärer verkligen känns på allvar.

Skrivet av Tusske:

hoppas dom har ändrat hur combat känns. körde demot och tyckte det var kul men combat kändes väldigt stelt

Demot är väldigt begränsat och jag kan tipsa om att striderna och stridssystemet utvecklar sig, sedan är det såklart så att trots att Hell is Us har sina egna designval, så har många av oss mer luttrade gamers varit med om en hel del strider i tredjepersonsäventyr och andra spel, allt funkar väl i Hell is Us, dock kan jag förstå att striderna inte passar alla av andra skäl. Prova justera svårighetsgraden upp och ned också, striderna får en annan dynamik då enligt mig.

Skrivet av itsnotme:

Och man fastnar väldigt lätt på små stenar och pinnar som karaktären borde kunna kliva över. Men det kanske är fixat nu.

Låter väldigt överdrivet och inget jag känner igen mig i efter ungefär 13 timmar med spelets full release, snarare är spelet väldigt smidigt.
Däremot finns det staket/murar/"väggar" som begränsar det yttre området utanför spelvärlden/banan och som inte går att ta sig över likt många andra spel. Det finns också staket som avgränsar vissa delområden, men det är en bagatell och inget som förstör spelet.

Jag måste fortsätta nu, är cirka 13 timmar in i spelet och det blir bätte och bättre, tur att det finns mer. ^^

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag testade demot, men spelade aldrig klart det. Det har tyvärr några klassiska UE5 sjukdomar. Och sedan är karaktären väldigt viktlös, du kan rotera flera varv i sekunden på plats utan några nya animationer. Och man fastnar väldigt lätt på små stenar och pinnar som karaktären borde kunna kliva över. Men det kanske är fixat nu.

Just viktlösheten störde jag mig på, annars gillade jag demot starkt Stämmer det att spelet är fullt av timers kommer jag dock att avvakta med köp.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Man måste väl ändå inte klara av alla quests? Timern finns tyst i världen för att simulera tid och händelser på ett mer naturligt sätt vilket gör att spelet får olika tysta utfall i delar av storyn. Att misslyckas med olika quests innebär inte att spelaren är misslyckad och adderar dessutom omspelningsvärde. Världen hade varit så mycket stelare utan den tysta klockan som gör att vissa händelser kring vissa karaktärer verkligen känns på allvar.

Jag bara gillar inte timers i spel. Ingen funktion som jag personligen tycker är rolig

Medlem
Skrivet av Knalle:

Just viktlösheten störde jag mig på, annars gillade jag demot starkt Stämmer det att spelet är fullt av timers kommer jag dock att avvakta med köp.

Jag ska testa lite mer av demot för att se hur striden är. Men jag tror spelet kommer bli bättre efter några uppdateringar. Det gör sig nog bäst att vänta

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag bara gillar inte timers i spel. Ingen funktion som jag personligen tycker är rolig

Jag fattar.

Min erfarenhet är dock att regelrätta timers som stressmoment inte finns i spelet hittills. Jag har tagit god tid på mig att uppleva världen, gått runt och fotat, hittat vyer, och sett mig omkring utförligt utan att något quest gått åt fanders fram tills nu.
Fast känner man sig obekväm i tidsbegränsningar, även om tidsramen är stor, så finns en risk för att känna olust.

Det finns som tur är gott om spel för spelare som inte gillar vare sig timers eller tidsbegränsningar i spel. ^^

Medlem

Är det Timers i spelet blir det definitivt inget köp

Medlem

Tyvärr inget för mig. Testade demot och hade inte speciellt kul alls. Usla/obefintliga animationer i tredjepersons-vy är ohyggligt i mina ögon. Dessutom ganska ful grafik, märkligt hdr-utförande och blekt gameplay. Gillade dock designen en aning.

Väldigt förvånad över betyget. Spelade demot och tyckte att det kändes väldigt B och blev inte klar med det.

Medlem

Jag är kanske 5 timmar in, gillar miljöerna - utmaningen att försöka komma ihåg vart allt är, att striderna (kör på mellannivå) är relativt enkla så att det inte blir ett hinder för berättandet - det går såklart att höja till svårare för den som tycker striderna ska va mer utmanande. Det finns stora möjligheter till anpassning av inställningar i spelet som gör att man kan spela på sitt sätt, nästan.

Ganska få fiendesorter. och rätt tidigt har man fått rätt bra pejl på dem och på sin utrustning, tänker jag men det kan såklart ändras längre in i spelet.

Gillar att vissa good deeds hawr outtalade tidsbegränsningar, det finns ofta logiska förklaringar till det i uppdragets utformning. Ex. så skulle ett uppdrag där man ska hitta mat åt en hemlös kattunge inte få samma udd om inte risken fanns att den dog utan maten.

Det är ett tematiskt tungt spel, och de blundar inte för det heller, krig är bajs och här är det väl presenterat i sin hemskhet

Jag har läst att det tappar lite både i berättande och mekanik när man kommer till act 3, så jag får se om jag blir besviken eller håller mig lika fascinerad.

Medlem

Riktigt bra spel. Önskar alla som kör det lika kul som jag har. Har bara kört i två timmar men ämnar att fortsätta i helgen.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar