Multiplayer i Far Cry blir viktigare i framtiden, säger Ubisoft

Robot
Multiplayer i Far Cry blir viktigare i framtiden, säger Ubisoft
Medlem

"Det är där vi kommer tjäna mer pengar i form av prenumerationstjänster och irriterande FOMO-popups".

Litar inte en sekund på Ubisoft....

Medlem

multiplayer hade nog varit skoj men ja, som killen ovan säger är det förmodligen bara för att tjäna mer pengar

signatur

//monster

Medlem

World of Far Cry. lol.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

"Det är där vi kommer tjäna mer pengar i form av prenumerationstjänster och irriterande FOMO-popups".

Litar inte en sekund på Ubisoft....

Vadå inte lita?

Det är klart det är så, det är den övergripande anledningen för alla stora företag att göra multiplayer och coop idag. Det var ju bara därför cdpr ville ha in det i Cyberpunk med och bara därför de vill göra ett Witcher till ett coop-spel också.

Men det måste ju göras bra, folk måste gilla att spela det annars kommer de inte köpa saker i spelet heller.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Helt rätt! Multiplayer är det som gäller, orka betala 900 spänn för ett spel man spelar igenom en gång. Ge oss bra nätkod, många spellägen, riktigt bra visual progression osv så är vi hemma.

Medlem

De måste väl ha någon form av onlinetjänst för att lura folk på pengar med microtransaktioner, lootlådor och annat trams. Som Asscreed Valhalla, vi har ett photo mode och en Jorm viking som man kan hyra ut till andra spelare som du aldrig kommer möta och det är en ursäkt för att sälja skins, xp boosters och mer trams! Ubisoft är bara trams och kan lägga ner.

Medlem

De borde ha en bra co-op med matchmaking likt i The Division. Tidigare spel i serien har inte skött den biten bra tycker jag.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vadå inte lita?

Det är klart det är så, det är den övergripande anledningen för alla stora företag att göra multiplayer och coop idag. Det var ju bara därför cdpr ville ha in det i Cyberpunk med och bara därför de vill göra ett Witcher till ett coop-spel också.

Men det måste ju göras bra, folk måste gilla att spela det annars kommer de inte köpa saker i spelet heller.

Jag litar inte på att Ubisoft designar spelet utifrån att det ska vara en bra upplevelse, utan att det ska maximera deras profit i form av nämnda profiteringsmetoder. De skiter i om du har kul så länge du halar upp plånboken för att försöka få ett övertag.

Jag har alltid köpt alla Far Cry-spelen och haft otroligt roligt i dem, men om de offrar singleplayer-upplevelsen för irriterande FOMO-kampanjer och tråkig och enformig multiplayer så kommer jag lägga det här spelet på svarta listan tyvärr. Alldeles för ofta så har man sett upplevelsen offras för kvartalsrapportens oändliga profitrapport och är trött på det. Om de gör ett bra singleplayerspel OCH multiplayerspel så är det win-win för alla parter, men om den ena offras för den andra så är det adjö för min del iaf.

Hade CDPr lyckats med att få in multiplayer så hade det varit på bekostnad av singleplayer-delen och då hade de fått än mer skit och inte lyckats återställa sitt rykte så pass mycket som de har.

Och coop ser jag inte lika tragiskt som ren multiplayer. Coop kräver fortfarande ett bra grundspel med bra storykampanj och upplevelse. Rena multiplayerspel är statiska kartor och ingen progression i story eller att världen utvecklas med dig utan är helt och hållet designat för statiska tidsbegränsade matcher. Inget fel med det för de som gillar sånt, men det är inte samma sak som coop.

Coop i Far Cry finns redan och har fungerat riktigt bra och gett mig många roliga timmar med vänner, men multiplayer kommer göra det statiskt, trist och enformigt. Och då de behövs läggas bra med resurser för det så kommer det på bekostnad av annat.

1
Skriv svar