Battlefield 6-teamet om att skippa 128 spelare: "Vi testar grejer. Ibland funkar det, ibland inte"

Robot
Battlefield 6-teamet om att skippa 128 spelare: "Vi testar grejer. Ibland funkar det, ibland inte"
Medlem

Det går att skapa spel där 128 spelare blir relevant och bra titta bara på Planetside. Personligen tyckte jag aldrig att 128 spelare var det stora problemet i 2042.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Var väl inte mängden spelare per se som var problemet, utan tekniken/kartorna måste ju fungera med det också

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Det viktigaste är att vi får fler banor likt Metro där vi kan stå på ett ställe och få kills för att komma högt upp på listorna. Low Effort, High reward borde vara ledorden i utvecklareamen.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Var väl inte mängden spelare per se som var problemet, utan tekniken/kartorna måste ju fungera med det också

Exakt, även kartorna som varit problemet att tex Rush aldrig blir lika bra som det var i Bad Company spelen.
De kartorna var byggda specifikt för rush och ett lägre antal spelare. Operations/Breakthrough kommer nog aldrig bli så bra som det var för BF1 heller. Nu ska kartor byggas för att klara alla möjliga modes och spelarantal.

Medlem

Helt rätt beslut. 128 blev för mycket, det kändes inte som ens egen insats spelade någon roll. Jag spelade bara 64-spellistan i 2042.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Man kan inte "pröva" något på det absolut sämsta tänkbara sättet och sen ge upp. Banorna var värdelösa för 128 spelare.

Hur kan man placera en m-Com inne I ett höghus där enda sättet att komma in är antingen med helikopter eller via hissen som alltid var skyddad (fanns ett tredje alternativ där man använder hovercraft och åkte upp längst väggen).

Det var ingen tanke bakom bandesignen överhuvud taget.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Man kan inte "pröva" något på det absolut sämsta tänkbara sättet och sen ge upp. Banorna var värdelösa för 128 spelare.

Hur kan man placera en m-Com inne I ett höghus där enda sättet att komma in är antingen med helikopter eller via hissen som alltid var skyddad (fanns ett tredje alternativ där man använder hovercraft och åkte upp längst väggen).

Det var ingen tanke bakom bandesignen överhuvud taget.

Då hade det ju varit perfekt om man hade kunnat rasera byggnaden som i tidigare spel i serien så att punkten som skulle hållas istället hamnade på marknivå
Roligt att förstörelse är tillbaka i serien.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

12 spelare borde vara taket med tanke på kartstorleken.

När hälften av servern ändå bara är bottar är det ju inte kul på något plan. Hellre mindre servrar som fylls på riktigt

signatur

Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Då hade det ju varit perfekt om man hade kunnat rasera byggnaden som i tidigare spel i serien så att punkten som skulle hållas istället hamnade på marknivå
Roligt att förstörelse är tillbaka i serien.

Förstörelsen är väl att om man spränger ett litet hus så står det fortfarande upp på 4 oförstörbara hörnpelare eller kan man rasera hela alltet?

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

När hälften av servern ändå bara är bottar är det ju inte kul på något plan. Hellre mindre servrar som fylls på riktigt

Man mötte bara bottar om man tog tutorial mode i BF6 testet. Har spelat en del 2042 senaste veckorna och ser aldrig nå bottar där heller.

Medlem

128 spelare är för lite. Tycker det ska vara minst 1000 per bana så att det verkligen känns som ett krig.

Medlem

Ban designen var dåligt gjort för bf gameplayet. Klart 128 spelare inte var jättebra för de mapsen.
Aja man kommer säkert ha stunder med action varvat med nagelbitande iaf. 😀
Lite synd att dem bantar ner antalet spelare. De skulle kunna ha ett eget gamemode för 128 spelare typ conquest XL så vet foll direkt vad det handlar om 😀

Medlem
Skrivet av billybob:

Det viktigaste är att vi får fler banor likt Metro där vi kan stå på ett ställe och få kills för att komma högt upp på listorna. Low Effort, High reward borde vara ledorden i utvecklareamen.

Det är väl näst intill varje AAA senaste åren

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Förstörelsen är väl att om man spränger ett litet hus så står det fortfarande upp på 4 oförstörbara hörnpelare eller kan man rasera hela alltet?

Jag är ärligt inte helt säker. Jag har inte raserat någon byggnad själv men jag tror att jag har sett videos på det. Om det inte var från BF 3 eller 4 och man publicerat med BF6 som tagg.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem
Skrivet av Workout51:

Det går att skapa spel där 128 spelare blir relevant och bra titta bara på Planetside. Personligen tyckte jag aldrig att 128 spelare var det stora problemet i 2042.

Enligt mig var det hur DICE sågade bort Battlefield's Spelmekanik och tog inspiration från Modern Warfare 2019 och deras hemska tactical sprint.

Skrivet av Sillgam:

128 spelare är för lite. Tycker det ska vara minst 1000 per bana så att det verkligen känns som ett krig.

Tror inte dagens hårdvara skulle kunna klara av det, BF6 är redan för 64 spelare CPU tungt.

signatur

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min SweClockers Profil

Medlem

32 vs 32 räcker.

Medlem
Skrivet av Bounter:

32 vs 32 räcker.

Håller helt med.

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

1
Skriv svar