Ubisoft-anställd om jättespelet Assassin's Creed Valhalla: "Ett monster"
10 timmar lång Shadows-expansion släpps i dag.
#assassins-creed, #assassins-creed-shadows, #assassins-creed-valhalla
Tycker man borde ha Assassins Creed Mirage som måttstock, perfekt längd.
Jag håller med. Överblickbart i alla avseenden. Rimlig storlek på karta, lagom stort skill tree och överhuvudtaget ett spel som respekterar ens tid. Jag klockade in på cirka 30 timmar, men då spelar jag också ganska långsamt så jag tror det går att speeda upp ordentligt.
Körde 20h av Valhalla innan jag fick en "burnout", har inte återvänt till spelet sedan dess.
Men nu gnäller jag som det millenium barn jag är med fru och barn. Hade jag varit 20år och singel så hade jag nog köttat igenom det på en månad.
Ubisoft-burnout är en grej. Bara klarat hela AC:Origins. Försökte mig på odyssey men blev lite samma som Valhalla.
Älskar alla spel, men har bara svårt att ha så mycket dedikerad tid för en titel i min nuvarande period i livet.
Har inte vågat röra SW: Outlaws eller Avatar spelen än, misstänker det är samma längd på dom också.
Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.
I Valhalla stötte jag faktiskt på en game-breaking bug som gjorde att jag inte kunde fortsätta i main storyn.
Det var en NPC på ett quest i byn man sköter om som inte spawnade. Jag provade att loada ganska långt bak (flera timmar) och när jag kom fram till questet igen hände samma sak.
Det var långt in i mainstoryn. Jag läste på reddit och andra hade startat om spelet från början men problemet var ändå kvar. Jag köpte spelet vid release och pga buggen slutade jag spela och har ännu inte orkat spela om valhalla.
Första gången jag stött på en sån grov bugg. I ett AAA spel dessutom. De va trist.
Jag har klarat på precis allt i Valhalla och kan bekräfta att ja du hamnar en bra bit över 200 timmar 😆
Samma här, kollade precis och det ligger strax över 300 för mig...
Det enda jag inte spelade helt klart var The Forgotten Saga, roguelike är inte så intressant. Däremot att upptäcka hela kartan, så åtskillig tid spenderades i utkanterna nära desynkronisering. Och även för att testa nya drivrutiner och undervolt/överklockning i benchmarktestet - det tog så lång kalendertid från början till slut att jag hann uppgradera både processor och grafikkort under spelets gång.
Problemet är väl inte längden på spelet. Det är ju att ubisoft fyller sina spel med "fillers" och saker som ska ta en evighet att farma så man tröttnar och köper deras mt ingame för att göra slut på lidandet. Och då måste man ta sig en tankställare, varför spelar jag ubisoft spel?
Hela diskussionen är bonkers.
Att säga att "spel borde vara mellan X timmar och X timmar" är fel till en början. Jag har spelat spel på 20 minuter, som var för långa och spel i över 100 timmar som var för korta.
Så länge det finns material som underhåller mig är inte spelet för långt. Om spelet tar slut innan jag känner mig klar med världen jag är i, är spelet för kort.
Valhalla var ganska lagom. Jag höll på i typ 150 timmar och njöt av varje sekund.
Samma här, kollade precis och det ligger strax över 300 för mig...
Det enda jag inte spelade helt klart var The Forgotten Saga, roguelike är inte så intressant. Däremot att upptäcka hela kartan, så åtskillig tid spenderades i utkanterna nära desynkronisering. Och även för att testa nya drivrutiner och undervolt/överklockning i benchmarktestet - det tog så lång kalendertid från början till slut att jag hann uppgradera både processor och grafikkort under spelets gång.
Haha låter som mig då ungefär kanske ligger närmare 300 jag med har inte kollat men Valhalla blev i alla fall ett 4 års projekt ungefär blev klar förra året 😅
ja, Valhalla är ett monster som jag älskar dock. inte klarat det riktigt. Håller på med alla 3 expansioner nu. Största spelet ja lirat nånsin.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Jag tyckte att Valhalla var riktigt bra men jag gillar ju stora spel.
Om man vill att spelen ska ta slut snabbt så rekommenderar jag att fokusera på main quests (storyn är bra)
och bara göra side quests om/när man behöver levla eller hitta specifika föremål.
Om man har ett intresse för vikingarnas historia/mytologi eller gillade Vikings så kommer man gilla Valhalla.
Överlag tror jag att ett intresse för settingen är avgörande för om man orkar med Origins/Odyssey/Valhalla.
Något som sällan nämns är hur bra pilbågsmekaniken är i detta spelet. Som gammal soulsnörd blev jag helt chockad över hur op och kul det var att exploita
I Valhalla stötte jag faktiskt på en game-breaking bug som gjorde att jag inte kunde fortsätta i main storyn.
Det var en NPC på ett quest i byn man sköter om som inte spawnade. Jag provade att loada ganska långt bak (flera timmar) och när jag kom fram till questet igen hände samma sak.
Det var långt in i mainstoryn. Jag läste på reddit och andra hade startat om spelet från början men problemet var ändå kvar. Jag köpte spelet vid release och pga buggen slutade jag spela och har ännu inte orkat spela om valhalla.
Första gången jag stött på en sån grov bugg. I ett AAA spel dessutom. De va trist.
Jag fastnade på en bossfight, där bossen utförde samma pokemon-liknande attack om och om igen i oändlighet.
Den grävde ner sig och dök upp där jag stod.
Den var alltså odödlig när den var under marken och jag hade typ 1 sekund på mig att slå bossen innan den grävde ner sig igen.
Lösningen var att sätta framrate cap på 60. Galet.
Tror det blev 120 h i Valhalla+irland & frankrike dlc, med fokus på huvudkampanjerna då jag insåg rätt fort att jag kommer aldrig bli klar om jag kör sidequest m.m
Samt har jag enbart testat avsticket där man spelar Oden i någon rouge-like del samt ej spelat Ragnarrök dlc..
Men jag känner mig väldigt nöjd, kanske man återvänder för att testa Ragnarrök, men då skall jag ha litat Shadows innan.
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!