Deus Ex får remaster – efter 25 år

Medlem

Skämt åsido, är ett stort fan av första Deus Ex och dess design men detta ser mediokert ut och jag hänvisar nog som många andra till att köra originalet med moddar eller "remixar" av innehållet som Deus Ex: Revision istället.

Samtidigt är det dödfött att pilla för mycket på 3D-motor och presentation då det tenderar att paja känslan och spelmekaniken hos originalet rejält.

Jämför t.ex. med Deus Ex 2 som hade en massa konsolanpassningar och nära på floppade för att de ändrat på för mycket.

Human Revolution och Mankind Divided är bra spel men de är ju omdesign av ganska mycket och är mer av spirituella uppföljare.

Hade allra helst tagit "mer av samma" i början av 2000-talet, typ en ny kampanj med en annan huvudperson eller liknande fast med samma motor och speldesign.

Medlem

Har velat spela detta väldigt länge men det har aldrig blivit av. Startade upp det en gång för en herrans massa år sedan men spelade nog inte mer än 5 minuter.

Är det så fritt och kreativt som ryktet gör gällande? Vad är dess styrkor enligt er?

Köpte hem Deluxe Edition på Steam nyss. Kostade inte ens 1 euro så känns rätt värt.

Är där några moddar man bara inte får missa?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Augustus:

Kul! Jag spelade detta på PS2 men avslutade det aldrig.

Däremot har jag spelat igenom både Human Evolution och Mankind Divided flera gånger och jag tycker att seriens frånvaro är en skandal. Hoppas detta kan bara en nytändning!

Kom Deus Ex på PS2? Det hade jag ingen aning om!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Forcie:

https://i.imgflip.com/a77a15.jpg

Skämt åsido, är ett stort fan av första Deus Ex och dess design men detta ser mediokert ut och jag hänvisar nog som många andra till att köra originalet med moddar eller "remixar" av innehållet som Deus Ex: Revision istället.

Samtidigt är det dödfött att pilla för mycket på 3D-motor och presentation då det tenderar att paja känslan och spelmekaniken hos originalet rejält.

Jämför t.ex. med Deus Ex 2 som hade en massa konsolanpassningar och nära på floppade för att de ändrat på för mycket.

Human Revolution och Mankind Divided är bra spel men de är ju omdesign av ganska mycket och är mer av spirituella uppföljare.

Hade allra helst tagit "mer av samma" i början av 2000-talet, typ en ny kampanj med en annan huvudperson eller liknande fast med samma motor och speldesign.

Än en gång så missförstår folk skillnaden mellan en remake och en remaster.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem
Skrivet av Sarato:

Än en gång så missförstår folk skillnaden mellan en remake och en remaster.

Sjutton också, det stod remaster i första utkastet. Jag klassificerar det som ett misstag och inte ett missförstånd.

Medlem

YES! Jag som helt missade den serien när den var aktuell får nu äntligen chansen utan att grafiken känns som Super Mario 64. Hoppas det blir bra

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är där några moddar man bara inte får missa?

Kan starkt rekommendera GMDX, det är så pass troget orginalet att jag kan rekommendera det första genomspelningen. Kortfattat förbättrar det mesta och ger dig fler val.

12
Skriv svar