Hades 2 får helvetiskt höga betyg

Robot
Hades 2 får helvetiskt höga betyg

Kan bli årets största kritikerraket.

#hades-2, #hades-ii

Medlem

Inte snällt mot en småbarnsfars backlogg att släppa detta, Silksong och nya Ghost inom loppet av en månad.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Waliant:

Inte snällt mot en småbarnsfars backlogg att släppa detta, Silksong och nya Ghost inom loppet av en månad.

Ähh, bara att prioritera. Detta släpps bara en gång men barn kan du alltid göra fler.

Medlem

Wow en femma.. har inte spelat ettan kanske borde köpa.

Medlem

Kul! Jag är taggad. Blir köp så fort jag är klar med Silksong.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag gjorde klart epilogen på en ny runda Hades igår och är omåttligt taggad. Har inte rört tvåan under early access.

signatur

Real yakuza use a gamepad.

FM-guru
F.d. Sisyr

Äntligen dags att sätta tänderna i härligheten! Har hållt mig under hela early access-perioden.

Samma här, ska bli väldigt kul!

Redaktör
Ponny

Uppe i 94 nu. Jösses. GOTY? ÅS? Kanske det. Jäkligt kul hur som helst att de, som André skrev i sin recension, gjort det igen. 🔥

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Var tvungen kolla så jag inte missat det men ne, hades II var konstigt nog inte med i high score säsongen verkar det som.

Medlem

Helt sjukt vilket spelår. Hades II kanske tar all glöd från indiekungen Silksong under årets TGA? Kommer två indies konkurrera om årets spel?

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Helt sjukt vilket spelår. Hades II kanske tar all glöd från indiekungen Silksong under årets TGA? Kommer två indies konkurrera om årets spel?

Sjukt häftigt om det blir så, att två indietitlar dominerar TGA. Hoppas att det kan sända lite signaler till andra utvecklare.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Indie kungen Silksong?? Du menar Expedition 33 möjligtvis! Om nåt så tkr jag verkligen det är en större bedrift med ny ip som plockar gamla jrpg kungar!

Silksong är en uppföljare. Har spelat båda och tkr Expedition är en mkt större bedrift. Hades 2 är också en uppföljare.

Däremot är Hades 2 bättre än Silksong enligt mig! 😊

Medlem
Skrivet av Andy_dee:

Indie kungen Silksong?? Du menar Expedition 33 möjligtvis! Om nåt så tkr jag verkligen det är en större bedrift med ny ip som plockar gamla jrpg kungar!

Silksong är en uppföljare. Har spelat båda och tkr Expedition är en mkt större bedrift. Hades 2 är också en uppföljare.

Däremot är Hades 2 bättre än Silksong enligt mig! 😊

Men Expedition 33 är ju ingen indie eftersom spelet har Kepler Interactive som extern utgivare. Min tolkning av indie är just att de är självständiga och self-published. Både Silksong och Hades II uppfyller det kriteriet.

På så vis tror jag mycket väl att Clair Obscur kommer vara nominerad till årets spel vid TGA, men det är ingen indie för det.

1
Skriv svar