Ghost of Yōtei
Fin recension! Blir absolut ett köp nån gång i framtiden.
Btw spelade du på OG-PS5 eller Pro?
Tack, roligt att höra! Jag spelade på OG-Ps5
Tack, roligt att höra! Jag spelade på OG-Ps5
Åkajj! Det var som tusan! Flyter lika bra som det första?
Åkajj! Det var som tusan! Flyter lika bra som det första?
Det tycker jag, inga tekniska fadäser att tala om
Gillade GoT skarpt och detta verkar ju vara en slipad version. Givet köp.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Det tycker jag, inga tekniska fadäser att tala om
Gött mos! <3
Älskar den här balansen mellan realism och fantasi. Magiskt! En värld man vill bo i? (Om än farlig.)
Hur hade du tänkt dig att spela Zelda i den världen?!
Hur hade du tänkt dig att spela Zelda i den världen?!
Valid point!
En Bamseponny av folket
Tack bra recension.
Blir kanske ett köp i framtiden när spelet är på rea🤷🏻♂️
Rea, gamerns bästa vän! 🤝 Jag gör dock undantag, och nu vete tusan hur jag gör.
En Bamseponny av folket
Tröttnade rätt hårt på Tsushima i slutet.
Det här verkar vara mer av samma med samma problem så blir nog ett pass - kanske när det kommer gratis på ps+
Tröttnade också en bit in på den norra delen av ön. Var rätt mycket dryga moment, följa räv, haikus osv. Men framförallt var combat alldeles för lätt efter några uppgraderingar och upplåsta färdigheter.
Klassiskt Ubisoft-jagande av markörer på kartan, om än i vacker japansk pyjamas samt med rätt bra story.
Verkar som att ljudet har blivit bättre jämfört med Ghost of Thushima. Det är positivt. Men grafiken är fortfarande en aning utdaterat. Likaså med animationerna. Men ändå överlag en förbättring sen tidigare GoT. Och cutscenes verkar leverera
Tack bra recension.
Blir kanske ett köp i framtiden när spelet är på rea🤷🏻♂️
Kanske på rea för mig också. Jag har en lista över spel jag vill spela, men inte till fullpris. Vad jag har börjat med är att låna de spelen på biblioteket. Är man ändå där och lånar en bok så kan man ta med sig ett spel också.
Älskade första spelet så detta ska såklart köpas.
Var lite rädd för att fienderna skulle vara lite korkade. Kanske är de smartare om man väljer hard mode istället för medium?
Sen tycker jag de här sidouppdragen där man ska följa en räv osv är skräp så det är synd.
I övrigt jävligt pepp!
Läste just en kortare recension på MovieZine där skribenten lyfte något väldigt positivt som jag älskade med tex RDR2
"Något jag gillar är att du ofta plötsligt springer in i ett sidouppdrag genom att du möter någon som behöver hjälp, eller hittar en mystiskt död person liggandes i skogen. Det gör att uppdragen blir mer organiska och inte bara en att göra-lista att beta av"
Love it!
Hoppas Sucker Punch nästa eventuella uppföljare utespelar sig nån helt annanstans. Gärna romartiden.
"Hennes mål är hämnas på sin familjs banemän, rövarbandet The Yotei Six, och sedan följa dem in i döden."
Hahah avslöjade du precis slutet att hon dör???
Finns det någon levelscaling i spelet eller levlar man ens ?? Uppgraderar man vapen och rustning, skills?
Det är hennes mål att följa den i döden, sen får du väl själv spela och se hur det går för henne...
Man kan uppgradera sina rustningar och låsa upp nya förmågor/färdigheter genom att göra vissa saker. Men Atsu har ingen level på det sättet och fienderna förblir som de alltid varit, men det introduceras svårare fiender längre in i spelet.
Läste just en kortare recension på MovieZine där skribenten lyfte något väldigt positivt som jag älskade med tex RDR2
"Något jag gillar är att du ofta plötsligt springer in i ett sidouppdrag genom att du möter någon som behöver hjälp, eller hittar en mystiskt död person liggandes i skogen. Det gör att uppdragen blir mer organiska och inte bara en att göra-lista att beta av"
Love it!
Hoppas Sucker Punch nästa eventuella uppföljare utespelar sig nån helt annanstans. Gärna romartiden.
Sånt händer definitivt, men det sker tyvärr inte lika dynamiskt som i RDR2 - där är Rockstar oslagbara.
Jag hoppas också att de lämnar japan nu och försöker sig på något annat!
Om de blåste liv i Sly Cooper, eller ännu hellre Infamous, hade jag blivit glad!
Kostar ju 899 kr på PS Store. WTF
Du slipper ju hasa dig fram till datorn och exempelvis köpa det här:
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...
Samma pris på Power:
https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-spel/ghos...
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego