Heroes of Might and Magic: Olden Era
Strategiserien gör comeback efter 10 år – och den känns HOMM3. FZ:s Johan Lorentzon provspelar och minns tillbaka.
#heroes-of-might-and-magic, #olden-era
Låter väldigt lovande, ser fram mot det här! För egen del är jag glad att innovationen uteblir, är ute efter en redig nostalgitripp senare än något annat. Dessutom skönt med ett spel som är enkelt att förstå; tycker att strategispel ofta blir för komplexa numera. Less is more. I varje fall för mig som har begränsat med speltid och hjärnceller
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Innovationen i HoMM-spelen efter trean var det som dödade serien, för mig iaf. Så jag är väldigt glad att Olden Era är återhållsamt i den aspekten. Är sjukt peppad på spelet!
Till alla intresserade så har ju Kyrre en fin tråd om spelet.
https://www.fz.se/forum/trad/460213-lilla-traden-om-heroes-ol...
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Tack för läsningen. Mitt första intryck av det gameplay jag sett är mycket positivt, ser ut som utvecklarna förstått vad som gjorde HOMM 3 så bra. Innovation kan vara bra, andra gånger är det bra att bara hålla sig till grundreceptet.
Jag börjar få för många spel i early access nu, men om detta blir bra så kanske det blir köp också för att blåsa nytt liv i HOMM-serien.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Låter väldigt lovande, ser fram mot det här! För egen del är jag glad att innovationen uteblir, är ute efter en redig nostalgitripp senare än något annat. Dessutom skönt med ett spel som är enkelt att förstå; tycker att strategispel ofta blir för komplexa numera. Less is more. I varje fall för mig som har begränsat med speltid och hjärnceller
Innovationen i HoMM-spelen efter trean var det som dödade serien, för mig iaf. Så jag är väldigt glad att Olden Era är återhållsamt i den aspekten. Är sjukt peppad på spelet!
Jag hade gärna haft så att man ger mer skada när man backstabbar tex. Är väl lite mer sådana saker jag hade velat ha. Annars håller jag med att de inte ska gå ifrån konceptet för mycket.
"Writer and Fighter"
Ja, men innovationerna har ju också varit trevliga på sina håll. Det är ju delvis där som många av moddarna fått sin inspiration som med Commanders i 4:an. But I digress, jag håller med om att det är skönt med återhållsamhet. Jag hoppas helst att de tar detta som en möjlighet att gå tillbaka till rötterna och innovera på nytt därifrån.
Jag tyckte t.ex. om 7:an i stort, synd bara att det hade någon form av memory leak i mitt system (inte många som rapporterade samma problem) och att dess art direction inte kändes bra nog att stå sig i längden. I övrigt så var det enda spelet i serien som jag både hade provat och tyckt om, enda andra spelet jag testade var 4:an men kom aldrig förbi hur sjukt dålig art direction det spelet hade i jämförelse med 3:an.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3