Hur flyter Battlefield 6? Sweclockers testar – med 21 grafikkort

Robot
Hur flyter Battlefield 6? Sweclockers testar – med 21 grafikkort

– Med vilka kort har ni testat?
– Ja!

#battlefield-6, #com, #sweclockers

Skärmdumpsmästare

Hur lång tid tar ett test av ett grafikkort men att plocka in i maskinen och sedan köra spelet? Jag som har noll koll är lite nyfiken!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Hur lång tid tar ett test av ett grafikkort men att plocka in i maskinen och sedan köra spelet? Jag som har noll koll är lite nyfiken!

Hur långt är ett snöre? 😊

I de här fallen får varje enskilt grafikkort inte liknar mycket uppmärksamhet som i en dedikerad recension, men jag skulle säga att det tog cirka sex timmar att samla data. Det finns dock sätt att skära ned på tiden det tar. Är man två personer kan en förbereda en hel del, ex. leta upp och plocka fram alla grafikkort som behövs. Än bättre om man har två nycklar, så att man kan testa två kort samtidigt. Utöver det faktiska testandet måste man hitta en passande testslinga som är representativ för spelet, bekanta sig med inställningar, hantera buggar, installera och avinstallera drivrutiner, packa upp och packa ned grafikkort, samt installera dessa.

Ett dedikerat test av ett grafikkort tar gärna två dagar på testbänken samt ytterligare tid för analys, skriva artikel, samt spela in video.

Hoppas att det svarar på dina frågor!

Redaktör
Skrivet av Rosenvik:

Hur långt är ett snöre? 😊

I de här fallen får varje enskilt grafikkort inte liknar mycket uppmärksamhet som i en dedikerad recension, men jag skulle säga att det tog cirka sex timmar att samla data. Det finns dock sätt att skära ned på tiden det tar. Är man två personer kan en förbereda en hel del, ex. leta upp och plocka fram alla grafikkort som behövs. Än bättre om man har två nycklar, så att man kan testa två kort samtidigt. Utöver det faktiska testandet måste man hitta en passande testslinga som är representativ för spelet, bekanta sig med inställningar, hantera buggar, installera och avinstallera drivrutiner, packa upp och packa ned grafikkort, samt installera dessa.

Ett dedikerat test av ett grafikkort tar gärna två dagar på testbänken samt ytterligare tid för analys, skriva artikel, samt spela in video.

Hoppas att det svarar på dina frågor!

Snörets längd = den arbetstid @Rosenvik tittar på roliga kattvideor.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Snörets längd = den arbetstid @Rosenvik tittar på roliga kattvideor.

Jag föredrar AI-genererad wrestlingfilm med Stephen Hawking vs Ghandi.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Haha

Redaktör
Skrivet av Rosenvik:

Jag föredrar AI-genererad wrestlingfilm med Stephen Hawking vs Ghandi.

Där försvann min effektivitet på jobbet i morgon.

signatur
1
Skriv svar