Hårddisk till laptop

Medlem
Hårddisk till laptop

Tja igen.

Nu börjar hårdisken på min laptop rinna iväg med alla program, filmer, musik och bilder jag har så jag funderar på att köpa en ny hårddisk.
har hört att det är grymt avancerat att byta hårddisk i en laptop så jag har funderat på en extern.

så min fråga är om en extern hårddisk duger för program ,spel och liknande eller ska ja riskera datan och byta hårddisk helt:P

Medlem

Jag skulle inte använda en extern hårddisk för annat än lagring såvida det inte handlar om en firewire-disk.

Varför inte bara köpa en extern disk och spara musik osv på den och sen bara köra spel och program på den i laptopen?

Medlem

låter som en bra ide erge. Vad jag vet så är de flesta externa kopplade via usb2, vilket gör att om man ska spela spel som är installerade på den externa kan det vara så att det blir laggit, eftersom det inte går att läsa hårddisken tillräckligt snabbt via USB2. Har jag rätt?

signatur

Ducati Streetfighter 848

9800X3D/Radeon 9070

Medlem

Stämmer bra det. Till och med firewire 800 anser jag är för seg för att köra spel/program på men det fungerar många gånger bättre än via USB2.

Medlem

det va surt xD

Medlem

men gör som erge sa, lägg över all musik och film på den externa, för det går utmärkt att spela upp det från den. Sen installerar du alla spel på den interna i datorn. Smidigt och lätt. Slipper all lagg och skit!

signatur

Ducati Streetfighter 848

9800X3D/Radeon 9070

Inaktiv

Esata gränsnittet ger bäst prestanda, men det är inte många laptops som har en sådan kontakt

signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem

tackar tackar men nu till nästa fråga( xD )
Har ni några hårddiskar att rekomendera:P?

Medlem

men kom igen ja behöver hjälp!

Medlem

Jag gillar MyBook serien. Gedigna och tål en smäll eller 2, även om min gick sönder efter ett för höt fall från bordet.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341593

Denna kommer bli mitt nästa inköp då den är billig och recensioner säger att den är bra. Skulle helst vilja ha Firewire 400 på den, men har inte råd med det just för stunden.

signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag gillar MyBook serien. Gedigna och tål en smäll eller 2, även om min gick sönder efter ett för höt fall från bordet.

Håller med. Kör själv med ett par såna här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341415 och kör FireWire 400 på dom. S

Medlem

Det är synd att man måste betala nästan dubbla för en FW disk. Det man betalar för är inte storleken längre.

signatur

Videomupp

Medlem

Nej fy för MyBook, de är ju gigantiska, 5,4cm är som ett mindre hus.

http://www.minhembio.com/bilder/bild/index.php?pic_id=105257....

Har 2 st sådana 250gb till lagring, funkar utmärkt tycker jag, små tunga och stadiga med riktig kvalité känsla.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag gillar dock den lite mer robusta designen på Mybook. Men det är ju en smakfråga, huruvida det faktiskt gör en skillnad när dem är större än konkurrenter vet jag faktiskt inte.

signatur

Videomupp

Medlem

mybook verkar ju fett najs snygg va den åxå ;P

1
Skriv svar