FZ:s skattjakt - vinn en platt-tv!
Ni får gärna ha tävlingar i form av spel, som är lite kluriga eller kräver spelfärdigheter att klara av, men låt ALDRIG, ALDRIG mer rent spam av sajten, eller hur länge man är inloggad ha betydelse i tävlingar. Då leder det enbart till att de utan liv, arbete och studier har möjlighet att deltaga.
Visst. Få studerar eller arbetar under helgen, men man vill ju helst göra annat än vara konstant inloggad på FZ i helgen för att kunna deltaga i era tävlingar.
Om målet var att gynna de som är mest aktiva i sajten, så har ni ju uppenbarligen misslyckats ändå, då storvinnarna MrSnöre och Boman har 1 respektive 11 foruminlägg var.
Nej, gör om, gör rätt. Bättring till nästa gång.
Ojoj. Kanske det vettigaste jag läst på denna sajt.
Väl skrivet HYBRIS!
Ni får gärna ha tävlingar i form av spel, som är lite kluriga eller kräver spelfärdigheter att klara av, men låt ALDRIG, ALDRIG mer rent spam av sajten, eller hur länge man är inloggad ha betydelse i tävlingar. Då leder det enbart till att de utan liv, arbete och studier har möjlighet att deltaga.
Visst. Få studerar eller arbetar under helgen, men man vill ju helst göra annat än vara konstant inloggad på FZ i helgen för att kunna deltaga i era tävlingar.
Om målet var att gynna de som är mest aktiva i sajten, så har ni ju uppenbarligen misslyckats ändå, då storvinnarna MrSnöre och Boman har 1 respektive 11 foruminlägg var.
Väl skrivet HYBRIS!
Kan inget annat än att hålla med.
Wow, vad mycket gnäll det är om FZs tävlingar. Om ni verkligen vill vinna, så ge er in i tävlingen i så fall, inte sitta och grina om att ni inte får en gratispryl.
Edit: Som ni ser så är detta mitt första inlägg, men jag har läst FZ sedan de hade en helsvart design på siten. Bara för man inte skriver i ett forum, betyder det inte att man inte besöker siten regelbundet.
Trevligt för topp tre som imorse eller gårdagens som ju fick in 30 poäng på tre, fyra minuter som ett par hundra poäng släpptes. Själv har jag väl lite för dålig uppkoppling för att ens bry mig, tar uppenbarligen för lång tid att refresha nitlotter.
Men jag har 52 poäng, igår fick jag faktiskt 106,
Men för att vidarebefodra;
Väl skrivet HYBRIS!
I am da Starwars nerd
Edit: Som ni ser så är detta mitt första inlägg, men jag har läst FZ sedan de hade en helsvart design på siten. Bara för man inte skriver i ett forum, betyder det inte att man inte besöker siten regelbundet.
Haha, och detta behövde du lägga till för att? ^^
Väl skrivet HYBRIS!
Yeah, vore kul med något spel som är uppe på sidan nån/några dagar, så får man skriva in sig på highscore och den som har bäst score vinner när tävlingen är slut..
Wow, vad mycket gnäll det är om FZs tävlingar. Om ni verkligen vill vinna, så ge er in i tävlingen i så fall, inte sitta och grina om att ni inte får en gratispryl.
Tror nog dom flesta anser att om man inte postar är man inte aktiv. Deltar man inte så räknas man inte, det är lite som rally, man blir ingen rallyförare bara för man tittar på.
Sen kan man fråga sig varför det skulle ha någon betydelse i tävlingssammanhang. Varför skulle någon som tex spammar massa ointressanta svar i ett forum vara mer värdig vinnare än någon som inte gör det.
Men bortsett från det kan jag hålla med om att det har vart en ganska ointressant tävling som bara gynnat dom som tydligen inte har något bättre att göra på dagarna än uppdatera en hemsida. Men fz har vart duktiga att köra många vanliga tävlingar också så jag tycker inte vi kan klaga för att dom vill prova något annorlunda ibland.
Vill försvara Fz här till 100 %. Jag förstår inte riktigt hur ni kan säga att folket fuskar? Om dom nu t.ex hittar 3 symboler på en bild så får dom ju såklart ett större försprång.
Tycker ni ska stänga av alla som klagar för det enda dom gör är att vara avundsjuka för dom inte vinner något.
Igår satsade jag på att vinna men jag gav upp efter 4 omgångar och då låg jag på ungefär 15 plats.
Alla har ju fortfarande lika stor chans att vinna?
Nejnej.. hade det varit frågetävlingar hade folket klagat lika mycket.
- Han har bara 2 post i forumet!
- Men han har bara varit medlem i 1 dag, ORKA!
- FUSK!
Go FZ!
Jag är lite trött på det här snacket om att det bara är folk som inte har nåt att göra om dagarna som kan tävla. Jag tycker det låter som avundsjuka. Man gör ett val, oavsett sin sysselsättning. Pluggar du kan du skolka. Du har hela tiden ett val. Som många sagt, det verkar som om de flesta anser har sig en laglig rätt att ställa upp i tävlingarna.
Själv jobbar jag som fotograf men valde att inte ta några jobb de vardagar som tävlingen var på. På helgdagarna var det enda jag hade inbokat var ett julbord, men det skippade jag. Mest för att jag började ligga bra till i tävlingen men även för att jag inte äter kött och vi alla vet hur ett köttjulbord på en resturant ser ut. Jag bestämde mig för att jag kunde helt enkelt klara mig utan det julbordet.
Snälla, sluta klaga. Det är ingen som tvingar er att ställa upp, det finns olika förutsättningar för alla i de flesta tävlingar. Du ser ingen med Downs syndrom klaga bara för att personen inte får ställa upp i OS simlag.
Sluta helt enkelt att slänga ut en massa fördomar bara för att ni inte kan ställa upp själva. Som sagt, ni gör ett val. Priserna är helt klart välförtjänta för den tid man lagt ner.
För dom som undrar så har jag varit medlem på FZ när sidan endast bestod av ett svart blurr med en mer eller mindre lång forumtråd om Quake2 men har haft flera medlemskonton genom åren då lösenord blivit borttappade, tvungen att registrera om mig vid designbyte osv.
Det var mina ord. Ta dom som ett slag i ansiktet eller som nåt vettigt, i vilket fall.. God Jul och Gott Nytt År!
Jag är lite trött på det här snacket om att det bara är folk som inte har nåt att göra om dagarna som kan tävla. Jag tycker det låter som avundsjuka. Man gör ett val, oavsett sin sysselsättning.
De flesta med en normal anställning kan inte bara helt plötsligt säga att de ska vara ledig imorgon för att vara med i en tävling.
Pluggar du kan du skolka. Du har hela tiden ett val.
Det här är så idiotiskt att jag inte ens kommenterar det.
Som många sagt, det verkar som om de flesta anser har sig en laglig rätt att ställa upp i tävlingarna.
Det tror jag inte. Problemet är att den enda egenskap tävlingarna kräver är att man ska kunna skita i allt "normalt" liv och spendera extremt många timmar (i första svängen var det ju flera dygn) framför en datorskärm. (sen att det (i varje fall från början) verkade finnas "kryphål" är ju en annan sak).
Spendera 30-45 minuter att laga en god middag - glöm det
Tandläkartid - bara att ställa in
Leka med och spendera tid med barnen - inte en chans
Arbete eller utbildning - bara att hoppa över
Träffa bekanta - nej, säg till dem att du ska sitta hela dagen och klicka på en websida (låter väl vettigt?)
Edit: Självklart känns det också lite extra surt när en i vanliga fall så trevlig sida som denna väljer att dela ut sina bästa priser i en dylik tävling.
Jag är lite trött på det här snacket om att det bara är folk som inte har nåt att göra om dagarna som kan tävla. Jag tycker det låter som avundsjuka. Man gör ett val, oavsett sin sysselsättning.
De flesta med en normal anställning kan inte bara helt plötsligt säga att de ska vara ledig imorgon för att vara med i en tävling.
Som många sagt, det verkar som om de flesta anser har sig en laglig rätt att ställa upp i tävlingarna.
Det tror jag inte. Problemet är att den enda egenskap tävlingarna kräver är att man ska kunna skita i allt "normalt" liv och spendera extremt många timmar (i första svängen var det ju flera dygn) framför en datorskärm. (sen att det (i varje fall från början) verkade finnas "kryphål" är ju en annan sak).
Träffa bekanta - nej, säg till dem att du ska sitta hela dagen och klicka på en websida (låter väl vettigt?)
Jag tror inte riktigt du läste igenom mitt inlägg. Kan du inte vara med i en tävling för att du måste göra andra saker, tough luck. Du skriver fortfarande som om det var din lagliga rätt att ställa upp i en tävling. Jag kan inte föreställa mig att du klagar på chefsledningen på att du inte kunde komma på fredagsölen på jobbet för att din unge är sjuk?
Jag gjorde ordentliga middagar varje dag jag ställde upp. Det gick ju sjukt lång tid mellan symbolsläppen ibland. Mina bekanta snackade jag på telefon med, träffade dom efter tävlingen, även där gjorde jag ett val.
Kan du inte ställa upp i en tävling för att du måste leka med/passa barnen? Du kan inte heller åka till Amazonas och leta efter glömda mayaruiner, det är också ett val, fast det visste du när du skaffade barn.
Det är inte din rätt att ställa upp i en tävling. Hur bortskämd får man vara...
Jag tror inte riktigt du läste igenom mitt inlägg. Kan du inte vara med i en tävling för att du måste göra andra saker, tough luck. Du skriver fortfarande som om det var din lagliga rätt att ställa upp i en tävling. Jag kan inte föreställa mig att du klagar på chefsledningen på att du inte kunde komma på fredagsölen på jobbet för att din unge är sjuk?
Jag gjorde ordentliga middagar varje dag jag ställde upp. Det gick ju sjukt lång tid mellan symbolsläppen ibland. Mina bekanta snackade jag på telefon med, träffade dom efter tävlingen, även där gjorde jag ett val.
Kan du inte ställa upp i en tävling för att du måste leka med/passa barnen? Du kan inte heller åka till Amazonas och leta efter glömda mayaruiner, det är också ett val, fast det visste du när du skaffade barn.
Det är inte din rätt att ställa upp i en tävling. Hur bortskämd får man vara...
Det handlar inte om att ha "rätt" att vara med. Jag har inget mot tävlingar där man ska ha alla möjliga egenskaper som inte jag har.
Tävlingar kan få kräva 10 timmar eller mer om man kan få välja när man ska spendera dessa 10 timmar.
Det vore kul att få se hur många som egentligen är /var med och kämpar om topplaceringarna i denna tävling. Jag tippar att det är ytterst få som ens är i närheten av toppen vilket borde tyda på att tävlingen är lite snedvriden.
Edit: Självklart känns det också lite extra surt när en i vanliga fall så trevlig sida som denna väljer att dela ut sina bästa priser i en dylik tävling.
Du låter missnöjd, har du någon bra tävling själv? inte för att låta sur, men de personer som "klagar" har ofta inga bättre förslag.
Som de sa tidigt så får det inte lov att lotta ut så här stora priser som dom gjort i tidigare tävlingar...
Du låter missnöjd, har du någon bra tävling själv? inte för att låta sur, men de personer som "klagar" har ofta inga bättre förslag.
Som de sa tidigt så får det inte lov att lotta ut så här stora priser som dom gjort i tidigare tävlingar...
De kan gärna få ha tävlingar där man ska måla ett konstverk, klara Quake så fort som möjligt eller göra en egen god ost av kattmjölk. Skillnaden är att man kan göra eller lära sig dessa saker på sin FRITID. Förstår du skillnaden?
börjar bli jävligt påfrestande att sitta och jaga symboler, hållt på sen sju imorse, kanske lägre tidsgränser nästa gång?.... om man tycker om sina medlemmar dvs... kommer drömma mardrömmar om jävla symbolerna :((
Du har ju segern i en liten ask nu, du kan ju sluta leta symboler
De kan gärna få ha tävlingar där man ska måla ett konstverk, klara Quake så fort som möjligt eller göra en egen god ost av kattmjölk. Skillnaden är att man kan göra eller lära sig dessa saker på sin FRITID. Förstår du skillnaden?
Okej okej, tror att en sådan tävling skulle mött ännu mer motstånd, men förstår vad du försöker få fram, alltså en tävling som man VILL delta i och göra något KUL? Dock så är ju olika saker kul för olika människor så där äre problemas igen:/
Tröstpris, plx?
Trots allt bara 10 poäng som skiljer :heart:
En good fight shaadow, vi stred i några timmar där, men runt 23:10 lyckades jag få in 3st 3poängare + lite till och det blev avgörande. Dom andra 40min blev pirande freashning av sidan utifall det blev en till duell.
PS: Jag undrar vilken taktik satanisk och Mrsnöre använde, jag missade inte en enda stor roll och refreasha sidan varje minut. 1000p mer oh herre gud....
The definition of insanity?
Problemet är att den enda egenskap tävlingarna kräver är att man ska kunna skita i allt "normalt" liv och spendera extremt många timmar (i första svängen var det ju flera dygn) framför en datorskärm. (sen att det (i varje fall från början) verkade finnas "kryphål" är ju en annan sak).
Håller helt med och kan inte annat än tycka synd om de som lurats till att spendera nästan hela dygn på att refresha sidan och klicka på ikonen.
Är väl inte mest irriterad på att tävlingsupplägget krävde så ofantligt mycket tid, utan att det var en så idiotförklarande "tävling".
Jag menar; hur mycket skicklighet eller intelligens krävs det att uppdatera webbläsaren tills det kommer en symbol och sedan knappa in dess kod?
Återuppera sedan processen under en hel dags tid och denna bortkastade dag kanske har givit dig en vinstchans.
....tankarna flyger oavkortat iväg till rullandeband-principer, och det skulle inte förvåna mig om någon tävlare med sinnet i behåll scriptat en webbtestare att göra "tävlingen" åt honom.
(Det hade förvörigt varit omöjligt för redaktionen att skilja en scriptad deltagare från en fjortiszombie. Säkert en bra plan till nästa tävling förresten, så för all del - fortsätt gärna med det här konceptet )