Min dator laggar inom alla spel online

Medlem
Min dator laggar inom alla spel online

Hej!

Jag har haft problem med min förra dator gällande att spela online, Jag köpte en ny dator nu och fortfarande så laggar det men det laggar inte lika mycket som i det förra utan den laggar vart 10:e sekund bara i nån sekund håller det och sen så är det normalt igen...och så fortsätter det.

Jag vet att detta är ingen hårdvarugrej nu utan det måste vara nån mjukvara som tar upp bandbreddet i varje 10 sek tror jag, men jag kan inte komma på nån.

Specs:

AMD athlon 64 5200+
ATI Radeon x1950pro 256mb
3 GB(2x1 GB, 2x512mb) corsair 800mhz
500GB HDD
Windows Vista Ultimate

Uppskattar all hjälp!

signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

Det där kan vara tusan knepigt. Hade liknande symptom förut och det var en näst intill omöjlig uppgift att hitta det. I mitt fall var det en dold funktion i hubben jag kör som aktiverades med jämna intervaller. Det kan alltså vara ett program som arbetar med de tidsintervallerna, vilket iofs är väldigt ofta i ditt fall. I andra fall jag stött på har det många gånger varit driv till ljudkortet som ger det symptomet. Kolla vilka processer som är igång för skojs skull. Sen vet man ju inte om du kör direkt ut på nätet eller om du har router etcetera. Två olika datorer borde inte kunna ge det symptomet så då lutar det ju åt något externt. Är det helt jämna intervaller borde det vara någon mjukvara som ställer till det i alla fall.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ok, Jag kör via router(trådlöst), jag har precis kopplat mig direkt till routern med en nätverkskabel och det funka. Laggar inte längre så det löste sig:P...

Tack för hjälpen

signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

Ante mig att det var en router som spökade

Trådlöst är i de flesta fall inte bra prestandamässigt heller

signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar