GTA-film omöjlig?

Robot
Inaktiv
GTA-film omöjlig?

GTA film? Jaa varför inte

Medlem

Med tanke på att GTA för mig är en (rolig) lek som tillmestadels brukar gå ut på en mängd taxi-åk, vet jag inte hur bra film det skulle bli... utan Robert De Niro, vill säga.

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

GTA-spelen för mig är som filmer så det behövs inga GTA-filmer på bioduk enligt mitt tycke.

Medlem

Tycker som corporaln0ll ovan, spelen duger gott som film!

Inaktiv

Usch Fox bara namnet gör mej illamående.

Jag är inte lika tänd på en GTA film. Känns som om dom ska göra film av kända dataspel så måste dom fånga det unika i varje spel.GTA är unikt men tror det hade varit svårt att kunna dra nytta av dom unika aspekterna ur GTA till att göra en bra ( och unik ) film.

Medlem

GTA som film? Ser inget speciellt i det.

Medlem

Det verkar som ni får alla era nyheter ifrån Kotaku, var lite originella för en gång skull FZ!

Medlem

GTA IV skulle nog fungera som en rätt schysst gangsterfilm ändå, fast jag är ändå tveksam.

/ LordDaimos

Medlem

GTA suger...

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

blir som vilken vanlig film som helst. men jovisst jag kollar gärna på en GTA film

signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

En film om detta blir inget unikt, det är bara att göra en random snubbe som åker runt i en stad och försöker leva där... Det finns det gott om!

GTA är populärt för att man är fri, kan göra rätt mycket...

signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

GTA suger...

Konstruktiv kritik ftw

signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

de behöver väl bara göra filmen tillsammans så är problemet löst?

Medlem
Skrivet av Philip:

Det verkar som ni får alla era nyheter ifrån Kotaku, var lite originella för en gång skull FZ!

...som i sin tur fick den från Shacknews, som i sin tur blev tipsad om ursprungsartikeln på LA Weekly. Tänka sig hur det går till, det här med nyheter.

Medlem
Skrivet av Philip:

Så FZ ska inte förmedla nyheter, för att någon annan han före?

Wake up

Medlem

Scarface finns ju redan ! Vice City fick en hel del insperation ifrån den

signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv
Skrivet av ClucKe:
Skrivet av Philip:

Så FZ ska inte förmedla nyheter, för att någon annan han före?

Wake up

Precis. Jag ids då fan inte hålla koll på 4-5sidor med spelnyheter. FZ får duga;)

Inaktiv

ja FZ nu gjorde ni bort er, nästa gång får ni hitta på nyheter själva, bara skriv något, går ju bra för aftonbladet.. /ironi

för ni som inte förstår så sprids nyheter över det som vi kallar internets, från sida till sida, från mail till mail, och till slut hamnar nyheterna på en annan sida, även om någon annan var "FIIIRST"

Medlem

jag var först på internet!

Fox som ägare låter ju inte allt för bra. inga förväntningar.

Medlem

Nah, känns som man klarar sig utan en GTA film

Skrivet av nagash:

Scarface finns ju redan ! Vice City fick en hel del insperation ifrån den

Ja precis det är så det alltid har gått till, Gta-spelen lånar från kända filmer för att göra spelaren glad och ett redan bra spel bättre. Men när någon filmjätte börjar arbeta på spellicenser som Gta måste man fråga sig om de verkligen vill ge tittarna någonting bra eller är ute efter att kränga biljetter. Axplock av Gta´s innehåll:

Våld
Droger
Horor
Våld
Bilstölder/jakter
Vapen
Underbart dålig humor

Så länge det inte är Coen Brothers som står bakom så lutar detta automatiskt åt träsket av filmer vars fans kan räknas på fingrarna och bor i Frankrike.

Inaktiv
Skrivet av Philip:

Är du bara här för att klaga, i varje nyhet ser man dig som säger att: "denna har legat uppe länge" bla bla. Tillför något till nyheten istället.

OT: Det bästa skulle ju isåfall varit om man gjorde en film på vice city, men det finns ju redan scarface så behövs ingen film.(punkt)

Medlem

GTA-film? Grejen med GTA är ju friheten och interaktiviteten. Hur ska dom trycka ihop hela GTA-konceptet på 90 minuter?

signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Det är väl inte att nyheten kommer från kotaku som att rubriker ofta känns som direkta översättningar därifrån som är det lojiga.

signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

GTA-film? Grejen med GTA är ju friheten och interaktiviteten. Hur ska dom trycka ihop hela GTA-konceptet på 90 minuter?

Det kan bli phra! Filmen kan ju följa Nico som kommer från nån öststat som försöker jobba sig till toppen i den undre världen och samtidigt jagar en som förått han och hans vänner.

Tillsätt knark, mord, biljakter, utpressning = Ett vinnande recept

Medlem

Alltså, inga av spelen har ju varken samma huvudrolls innehavare, eller utspelar sig på samma plats, Skillnaden mellan GTA spelen är ju som skillnaden mellan Quake 1 och Quake 2, Det skulle ju knappast gå att göra en film med innehåll från både Q1 och Q2 och sen kalla den Quake. Lika fel vore det att välja något av Q spelen att göra film på och sen döpa filmen till Quake.

Nä en GTA film vore ju rätt korkat. GTA filmer finns det ju i massor redan... fast de heter Scarface, Gudfadern, maffiabröder, resoar dogs mm. Tjs i princip varenda gangsterfilm som gjorts skulle ju kunna heta GTA...

signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

En film med GTA tema fast ändå inte exakt GTA skulle vart kul att se. Kanske lite verkligare osv.

Inaktiv

Finns det något spel som borde bli film skulle det vara Mass Effect.

Inaktiv

varför mass effect nä man kan göra half life!

12
Skriv svar