FZ.tv - Vi prövar att videorecensera

Pansarknekt

Visst är det ett steg i rätt riktning men själva videon var inte särskilt bra.
Jag noterade kasst ljud och den kändes lite oproffessionell. Lite mer gameplay kunde ni haft mellan dom olika styckena text som läses upp (jepp dom känns väldigt "upplästa" skolstyle) så man hinner absorbera vad som sägs och kan andas lite.
Men som 300poster innan mig så tycker jag det är ett bra kliv i rätt riktning för sidan.
Ser fram emot fler videorecensioner här på FZ.se.

signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Mycket bra initiativ! Mer av denna vara tack!

Medlem

Lysande! Många spel saknar gameplay videos.

Medlem

Tycker helt klart ni ska fortsätta med detta! Var väldigt intressant att sitta och äta frulle och kolla videorecen=)

Medlem

Äntligen! Mer videorecensioner åt folket! Bra kvalite, bra punkter, bra tempo och man slipper läsa. Mums mums från lappland.

Inaktiv

Bra upplägg och väldigt koncist och informativt!
Fortsätt i samma still

signatur

All men are cremated equal

Inaktiv

det känns lite pr0ffsigare nu

Medlem

va kul....bra att ni kör gameplayvideo så man kan se hur spelet verkligen är...fortsätt me detta ....:)

Medlem

Bra grejjer hörrni! Men ni får hyra in nån bra kille med bas-röst att köra introgrejjen "FZ din hjälp i speldjungeln" eller vad han nu sa. Hyr in Bengt Magnusson vet jag! För rösten som är nu är kanske inte den mest proffsiga om man säger så hehe

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Inaktiv

Sjukt bra! Fortsätt med dessa!

Medlem

Hehe nice!

Går det inte få bättre kvalité på berättarljudet?

Medlem

När kommer videorecensionen av QW då?

signatur
Medlem

bra initiativ! undrat länge när onlinetvspelrecensioner skulle dyka upp.

som många skrivit, ett steg i rätt riktning.

pointers:
- skippa "kompass i speljungel"sloganen, lät ba corny. det räckte bra som det var med intoklippet

- berättarkillen lät lite oslipad, men det kommer väl med erfarenhet!

- ljudupptagningen lät som den var inspelad i ventrilo eller något dylikt, burkigt.

Medlem

Riktigt bra sätt att väcka intresse till spelet och bra recension!
Fortsätt med det här

Inaktiv

".tv", samt den nyatonen i loggan känns off =/

signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

bra idea, men som någon annan sa här , skippa kompassen i speldjunglen det lät bara för gay.

Medlem

Det hade vart kul om typ Gunde Svan kunde snackat i recensionen, och då skulle han vara lika gapig och uppspelt som i fångarna på fortet

sorry för det oseriösa inlägget, kunde inte låta bli..

Medlem

Tycker videorecensioner är helt outstanding. Mycket trevligt att kunna se gameplay under tiden som det snackas om spelet. Mycket bra initiativ och jag stöder det till fullo.

Medlem
Medlem

Vore trevligt om ett mer ingående betyg kunde ges alltså 4 FZ loggor av 5.

Inaktiv

Tummen upp.

signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Medlem

Bra! Mer sånt här.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av mazk0:

Rätt ok förutom dialekten.
Vaktar din tunga! Annars kan det bli en 08-född mas med inslag av Närke och Linköping som pratar nästa gång...

Va, Linköping har ju helt klart den finaste dialekten
Du skulle bara höra mig prata. Ett ord och man är fast i den diaboliska kärleken (wtf) för evigt 8)

signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Redaktör

Jag flyttar dit den 1/4, hugg mig då och säg nåt så lovar jag att garva dig rått rakt upp i ansiktet. (Måste ju passa på innan jag själv kontamineras av östgotiskan)

signatur
Medlem

Klockrent initiativ!
Det är ofta jag sitter och undrar "men hur ser det ut från spelvyn då?". Tillsammans med en liten nätt recension gör upplevelsen komplett. Hoppas folk förstår storheten och att ni kan fortsätta.

Inaktiv
Skrivet av jaargo:

ljudupptagningen lät som den var inspelad i ventrilo eller något dylikt, burkigt.

Håller med satsa mer på ljudbearbetningen, en mick för 500kr borde ni investera i. (Inte för att det behövs, men det är lätare att betala mycket och få en ok än att hitta en bra billig).

Sedan skulle jag vilja ha ett bildspel brevid/under med högupplösta skärmdumpar från spelet. Kolla skärmupplösningen med Javascript och anspassa skämdumps storleken efter det.

no-punctuation-ftw

Väldigt trevligt initiativ, mycket nöjd med resultatet, fick mig att inse att jag aldrig ska köpa Penumbra, skrck känslan var för närvarande..

Medlem

Diggar initiativet skarpt, detta är något ni borde fortsätta med!

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag håller också med.... FZ.tv ska vara kvar och vidareutvecklas. :up::up::up::up::up:

Skriv svar