Spelradion igen. Och så BF1943 förstås
Undertecknad är med i Spelradion för andra gången, mycket roligt att vara med måste jag säga
http://loading.se/spelradion.php?blogg_id=15331
#Battlefield 1943 har kommit ut nu på både Xbox Live Arcade och PlayStation Store! Dessvärre har vi problem med serverkapaciteten, speciellt på X360, men vi jobbar så hårt vi bara kan för att stärka upp där. Tro mig när jag säger att försäljningen har varit mångfalt över förväntan, så det var verkligen inte något vi kunde förutse tyvärr. Ett lyxproblem för oss kan tänkas, men otroligt sugigt för er som köpt spelet, och jag ber om ursäkt för det. Fortlöpande rapporter hur det går med våra servrar här:
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-1943/733928-go...
och på vår officiella Twitter http://twitter.com/OfficialBF1943
Recensionerna och kritiken har varit otroligt bra. FZ.se verkade nöjda, och 9/10 i EDGE är jag sjukt nöjd med!
Patrick
Producer@DICE
BF1943 är riktigt mysigt men det saknas en del grejjer. Speciellt möjligheten att ta custom game där man få välja bana man vill börja på. Spela wake island för hundrade gången börjar bli lite tradigt.
Samt granater... varför, går ju inte använda dom till att kasta upp på hustak eller kullar då man kastar granaterna till månen om man försöker.
Annars är som sagt spelet klockrent och har en riktigt skön Battlefield känsla, nu saknas bara en rejäl stridsvagns bana
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Hmm, blir sugen att köpa! Ska man ha orken att vänta på PC:n? Argh, beslutsångest. FZ, ge oss en BF1943 tävling med 20% vinstchans!
Du kan välja bana om du kör Private Match med (massor) av kompisar, men den fortsätter inte in i map rotation förstås.
Blir intressant att se jakten på 43 miljoner kills börja imorgon kl 19:43 svensk tid
Kommer man kunna se killsen från någon hemsida eller dylikt? Så man kan följa jakten från läktaren så att säga
Gäller killsen för allihopa oavsett när man börjar spela? ex. kan jag köpa spelet om en månad och börja lira C.S. ?(förutsatt att målet är nått)
Frågan är något mysko...:heart:
Jajjemen, det finns en counter här http://www.battlefield1943.com/
När CS väl är upplåst kommer alla ha det för all framtid, oavsett när du skaffar det
Patrick
Producer@DICE
Vågar man hoppas på fler banor nu :heart:
Håller med, nu när det har varit så framgångsrikt, över eran förväntan så kan man iaf förvänta sig ett map pack för att se hur den skulle sälja/tas emot?
Skulle då rekomendera Midway, Battleaxe och Berlin!!
Måste ha en stads bana med ^^
Hmm, blir sugen att köpa! Ska man ha orken att vänta på PC:n? Argh, beslutsångest. FZ, ge oss en BF1943 tävling med 20% vinstchans!
Du kan välja bana om du kör Private Match med (massor) av kompisar, men den fortsätter inte in i map rotation förstås.
Blir intressant att se jakten på 43 miljoner kills börja imorgon kl 19:43 svensk tid
Kommer man kunna se killsen från någon hemsida eller dylikt? Så man kan följa jakten från läktaren så att säga
Gäller killsen för allihopa oavsett när man börjar spela? ex. kan jag köpa spelet om en månad och börja lira C.S. ?(förutsatt att målet är nått)
Frågan är något mysko...:heart:
Går att följa båda sidorna på http://www.battlefield1943.com/ så kolla in där, såg igår innan dom reseta räknaren att den nästan var uppe i 4 miljoner på en dag!
Lär gå fort detta ^^
Japp det gäller globalt, men tror jag har hört att man måste ha 43 kills personligen?
Dock kommer 43 miljoner kills tävlingen bara gälla nu och sedan är det öppet för gott
EDIT:
Jajjemen, det finns en counter här http://www.battlefield1943.com/
När CS väl är upplåst kommer alla ha det för all framtid, oavsett när du skaffar det
där kom svaret med ^^
Snälla säg att det blir fler banor!! <3 BF1943 =D
Private game är ju inte en ersättning, inte ens nästan. Men bra att det erbjuds iaf för klanmatcher och dylikt. Dock känns kravet på 16 spelare lite högt. Förstår att ni inte vill hosta massa 1v1 skit men typ 12 spelare minimum borde ju duga tycker man.
Edit: Speciellt inte när Coral Sea kommer, då vill man ju kunna välja att söka på den banan för det är så pass olika typer av spel på dom.
som sagt lite små grejjer härodär som stör en annars riktigt grym tripp tillbaka till demot på wake island. Speciellt granat grejjer är väldigt irriterande då det gör dom obrukbara till annat än random spam.
Samt ibland fastnar spelet på Searching for games utan möjlighet att avbryta utan att stänga av spelet... en cancel funktion på B vore ju att önska.
Samt ibland fastnar spelet på Searching for games utan möjlighet att avbryta utan att stänga av spelet... en cancel funktion på B vore ju att önska.
Det är ett sync problem med servern nu när dom är överbelastade, det kommer försvinna när deras nya servrar kommer upp.
Private game är ju inte en ersättning, inte ens nästan. Men bra att det erbjuds iaf för klanmatcher och dylikt. Dock känns kravet på 16 spelare lite högt. Förstår att ni inte vill hosta massa 1v1 skit men typ 12 spelare minimum borde ju duga tycker man.
Edit: Speciellt inte när Coral Sea kommer, då vill man ju kunna välja att söka på den banan för det är så pass olika typer av spel på dom.
som sagt lite små grejjer härodär som stör en annars riktigt grym tripp tillbaka till demot på wake island. Speciellt granat grejjer är väldigt irriterande då det gör dom obrukbara till annat än random spam.
Just Coral Sea kommer du att kunna välja separat när det väl kommer, just för att den är helt annorlunda
Patrick
Producer@DICE
Köpte spelet sekunden de kom ut och har hunnit spenderat 4-5 timmar spelandes. Har som tur ej haft några som helst problem med lagg. Fick lov att sluta lira eftersom jag jobbar 04-08 nu under sommaren så lyckades sova hela 2h igår.
Men något som kändes tråkigt är att troféerna var lite för lätta. Efter 4h och ingen tanke på att ta troféer så har jag bara två kvar och det är dem två där man ska spela 30 och 100 matcher. Fast var trevligt att troféerna inte var lika omöjliga som dem i BFBC.
Köpte spelet sekunden de kom ut och har hunnit spenderat 4-5 timmar spelandes. Har som tur ej haft några som helst problem med lagg. Fick lov att sluta lira eftersom jag jobbar 04-08 nu under sommaren så lyckades sova hela 2h igår.
Men något som kändes tråkigt är att troféerna var lite för lätta. Efter 4h och ingen tanke på att ta troféer så har jag bara två kvar och det är dem två där man ska spela 30 och 100 matcher. Fast var trevligt att troféerna inte var lika omöjliga som dem i BFBC.
Tanken är att troféerna är ganska lätta. Däremot är många in-game awards betydligt svårare...
Patrick
Producer@DICE
Jag köpte precis spelet och det går inte spela, får ingen kontakt med EA online... har jag gjort något fel? Jag kan logga in på PS-Store utan problem.
Det kan ha med serverbelastningen att göra också, men det borde fungera förr eller senare... O_o
Patrick
Producer@DICE
Alltså med tanke på att det är fördröjt med vad 2 månader till PC hoppas man ju seriöst att det finns en anledning.. så som ordentligt interface, dedicated server m.m annars blir man ju bara less på den här "diskreta" Anti-Pirat taktiken
Kan försäkra om att det verkligen inte handlar om anti-pirattaktik av något slag.
Patrick
Producer@DICE
Ert spel blev temat för dagens Penny-Arcade. Måste ju vara en ära även om de hånar en ^^
Skippa semestern och börja knepa på lite fler kartor nu, btw
Aj, dina ögon!
Trots att ni har förbättrat squad-stödet otroligt mycket sedan BFBC så är jag fortfarande något missnöjd. När jag och min vän joinade i en squad så blev vi separerade efter endast en karta så fick vi slåss mot varandra istället. Kändes som att hela idén med att skapa en squad nästan försvinner i och med det.
Förövrigt så är det här de bästa 120 kronorna jag har spenderat i år. Otroligt mycket spel för den ringa summan.
Ert matchmaking suger xD
Halva tiden jag och mina kusiner spelat har vi suttit i main menu, för att det kan ta upp till en timme innan man kommer in på samma spel.
Squad systemet funkar inte heller, ifall man söker två stycken och hittar en match med en slot kvar. Då kommer den som hostat squaden in men inte den andra och när det blir connection lost kommer man ifrån varandra när man söker.
Private match är värdelöst, ofta man är sexton kompisar som lirar samtidigt? Varför skulle man göra en private match om man inte ska spela med sina kompisar?
Visst, klan matcher, men annars? Fast blir för böveln för mycket för klaner också, man är ju inte speciellt många i varje klan oftast.
Wai
Mjo begränsningen på privatematch skulle nog kunna sänkas till iaf 12 spelare. Om inte en form av lokal host införs. Känns så skumt när man hypar spel med att man har massa tuff ny teknik och sådant sen tar man bort extremt grundläggande funktionalitet som funnits sedan Doom 1.
En stor del av det som var BF1942 var ju folk som gjorde skumma filmer med trickhoppande jeepar eller machinima. Detta går dock inte göra alls längre, då alla möjligheter att spela med kompisar på egna servrar har försvunnit. Visst dessa kanske återkommre till PC, men känns inte tillräckligt. Varför struntar man i 10-15 års utveckling av multiplayer funktionalitet på PC när man gör moderna spel? It boggles the mind.
Detta gäller ju dock verkligen inte bara 1943 utan generellt i princip alla konsoll spel och även en hel del nya PC spel.
tack för ett bra spel jag är ganska säker på att dom flesta är himla nöjda...vad säger du om att släppa fler "Pacific Theater" banor i framtiden?
Behövs en rejäl tankfajt bana mycket träd, hus och öppna fält. minst 6-7 tanks per sida! Motorn är ju som gjord för det.
Hmm, trodde faktiskt att Squadplay-funktionerna skulle fungera bättre nu, det gör dem inte. Att hoppa in på en server och ändå hamna i olika lag trots att lagen är ojämna är lite väl dåligt. Att man inte kan byta lag mitt under en runda för att fixa till sådant känns även det rätt trist.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Jag drog hem spelet för ett par dagar sedan och kan säga att jag är mycket nöjd. Två saker har jag dock hakat upp mig på:
När man flyger flygplan i tredjepersonsperspektiv, ska inte kameran följa med vid rollningar eller ska den verkligen vara fast horisontellt?
Vid omladdning av sniper stoppas alltid 5 skott in, även om man har t.ex. 3 skott kvar i magasinet. Logiskt nog tycker jag att man bara ska behöva stoppa in 2 nya skott i det fallet.
Mvh.