Inlägg av JRico
Inlägg som JRico har skrivit i forumet
Tipsar om att SpaceX snart skickar upp de första civila astronauterna.
Dom kommer vara där uppe i 3 dagar och omloppsbanan kommer vara utanför rymdstationen ISS.
https://inspiration4.com/
Om man vill veta mer har Netflix en serie om allt, Countdown: Inspiration4 Mission to space, där det senaste avsnittet spelades in bara för nån vecka sedan.
Netflix kommer även direktsända uppskjutningen (är det första livesändningen på Netflix?)
Vecka 36:s community information från CIG
Den här veckan blev det inget Star Citizen Live då gruppen som skulle vara med fastnade i försenade filmtagningar inför CitCon.
.
.
Inside Star Citizen: Dealing With Healing | Summer 2021
Vi får veta mer om Medical gameplay vilket går över till looting och inventory som nästa veckas ISC kommer handla om.
.
.
Dynamic Events AMA
Luke Pressley, Edward Fuller, Rob Reininger och Ben Dorsey svarade på frågor om Star Citizens Dynamiska events.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/183...
.
.
Road mappen
Det var färre förseningar än jag trodde den här vecka och Salvage T0 klarade sig!
Tyvärr flyttades FPS Radar & Scanning, Actor Feature – EVA T2, Hacking – Tech och Zero G Push & Pull till nästa år.
Cutting T2 och Weapon Charge/Drain T0 – Tech togs temporärt bort.
Trots detta så ser 3.15 ut att bli en riktigt bra patch.
Läs mer här.
Hela Road mappen kan nås via den här länken: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen
.
.
Till sist hittade Nabel en imponerande video om Xenothreat eventet som Dedan gjort.
Sålt!
[SÅLT] Säljes Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti 11GB 4500Kr eller högstbjudande
Hej,
Tänkte prova att sälja kortet här innan jag provar Tradera och Blocket.
Inte mycket att säga, kortet har fungerat bra i två datorer genom åren.
Ingen mining.

Hur länge är det kvar innan man kan förvänta sig slippa dom massiva frame stutters och drops i spelet ?
Svårt att ha nån uppfattning om egentligen då spelet är i alfa-stadiet och det du upplever som frame stutter och drops kan orsakas av olika saker?
Med det sagt,
Under september ska migreringen till Vulkan och DX12 vara klar så när det implementeras (inte nödvändigtvis i sep) finns det chans att du kommer uppleva förbättringar.
Desync kommer troligen inte förbättras nämnvärt innan Server meshing kommer och det "hoppas vi" kommer Q1-2 nästa år.
Men ren optimering brukar väl vanligtvis göras i slutet så det kan dröja ett bra tag.
Samtidigt är Star Citizen "Live development" så det är möjligt att dom anser att viss optimering kan implementeras om DX12/Vulkan är klart.
När det funkar är Xenothreat allt jag hoppats på att Star Citizen skulle vara, har man dessutom en handfull kompisar på samma skepp så är det fantastiskt. I en idealvärld där servrarna funkar bra är det precis sånt här man ska visa upp under free flys
Precis, Star Citizen visar sig absolut från sin bästa sida om har några kompisar att lira med.
När spelet saknar en hel del game loops och att man vet att det kommer resets framöver så är det just multiplayerdelen som håller spelet igång.
Tyrer tryckte en hel del på att dom ska släppa mer "färdiga" gameplay loops i framtiden så jag tänkte genast på Salvage.
Min gissning är att Salvage flyttas till nästa år för att sammanfalla med att Vulture släpps.
Take your bets!
Vecka 35:s community information från CIG
.
.
Inside Star Citizen: Ship Trip | Summer 2021
Denna vecka återvänder Ship shape följt av en Sprint report.
.
.
Star Citizen Live: Get Rich or Die Tyrer
Rich Tyrer pratar
Jag får Damage control vibbar från det här avsnittet. Det ska bli intressant att se nästa veckas Roadmap uppdatering :/
.
.
Den månatliga sammanfattningen för augusti 2021
Samtliga avdelningar rapporterar vad man jobbat med i augusti.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/182...
Vecka 34:s community information från CIG
Star Citizen Free fly må vara över men Xenothreat eventet håller på fortfarande för er som köpt spelet. (Se @Maddox post ovan för mer info om Xenothreat eventet)
Tyvärr märks det att Citizen Con närmar sig då det blir mindre och mindre matnyttigt vi får via ISC och SCL.
Det positiva är att Citizen Con närmar sig! (9 oktober)
.
.
Inside Star Citizen: Editorial Territorial | Summer 2021
Justin Chambers berättar lite om sig själv och som avslutning får vi en sprint report.
.
.
Star Citizen Live Gamedev: Gangs of Pyro Concepts
Jeremiah Lee skissar lite på gängen från Pyro.
.
.
BoredGamer kollar in Xenothreat eventet och om det förbättrats sen sist. (Thumbnailen kan spoila något )
Vecka 33:s community information från CIG
Patch 3.14.1 är släppt och Star Citizen Free-fly är redan igång.
Gå HIT för att spela Star Citizen gratis fram till den 27 augusti.
Samtidigt erbjuder man rabatterade starter packs fram till den 30 augusti. Läs mer HÄR.
Vilsen? CIG har en quick setup sida för nybörjare HÄR.
.
.
Inside Star Citizen: Physician Admission | Summer 2021
Star Citizens olika sjukhus pratas det om i denna veckas ISC.
Förutom det så förklarar man vad som menas med ett skepps Gold Standard.
.
.
Star Citizen Live: Turbulent Roundtable
Träffa en del av Turbulents utvecklare. Turbulent var med från början men mest då rörande CIGs web plattform.
För ett år sedan fick dom möjlighet att öppna en studio som ska vara fokuserad på att leverera hela solsystem.
Man är nu 37 anställda och deras första bidrag är sjukhusen i Stanton som ni kan se i denna veckas ISC.
.
.
Vecka 32:s community information från CIG
Patch 3.14 har en hel del problem vilket är anledningen till att man öppnat upp PTU igen.
Därför är det lite oroande att man annonserat att det blir ett Alpha 3.14 Free Fly Event med början den 18 augusti.
Det finns en viss risk att nya spelare som vill testa spelet kommer bli besvikna.
.
.
Inside Star Citizen: Player Slayer | Summer 2021
Ett helt avsnitt dedikerat till PvP.
.
.
Star Citizen Live Gamedev: Life of QA
Samantha, Jack och George x2 pratar QA.
.
.
Road mappen
Den här gången var det en hel del uppdateringar. Läs mer här.
Hela Road mappen kan nås via den här länken: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen
.
.
Få ett gratis fordon som ny spelare
Till sist vill jag bara påminna om att CIG har en referral bonus deal ända fram till den 31 augusti.
Om du tänker köpa Star Citizen under den här perioden är det direkt kriminellt att inte använda sig av bonusen.
Du kan använda min kod STAR-QK3S-HFBF (uppskattas ) eller nån annans, huvudsaken är att du använder nåns kod.
Båda får då en Dragonfly + skin.
Som ny spelare får du även 5000 aUEC extra att spendera i spelet.
Det här är ett klassiskt win-win scenario.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/182...

Otroligt tråkigt att spelet inte kommer ha någon faktiskt story man kan spela igenom i form av singleplayer.
När de ändå bygger på BF4 och detta är en fortsättning på detta, med tanke på att både Irish och Pac är med i filmen, så antar jag att det helt enkelt är en fortsättning på storyn, som vi tyvärr inte kommer få uppleva mer än igenom några små kortfilmer för specialisterna?
Dom såg väl på statistiken att det var alldeles för få som spelade Battlefield single player för att motivera att lägga pengar på det helt enkelt.
Som jag förstått det kommer dom göra en film för varje specialist.
Filmerna kommer troligen att sälja in det spel mode som dom kommer satsa mycket (mest?) på, Hazard Zone.
Haha 2000kr.
Rånet fortsätter.
Eller, så köper man skeppet med ingame pengar som man tjänar ihop genom att göra uppdrag i spelet.
Vecka 31:s community information från CIG
Solsystemet Stanton är nu äntligen fullständigt!

3.14 har gått Live och med den Crusader, gasjätten med dess landningsplats, Orison.
Crusader har funnits där hela tiden men bara som en backdrop. Den är nu en fullt fungerande gasjätte med volumetric clouds över hela ytan. Jag säger fullt fungerande men atmosfäriskt tryck saknas fortfarande. Den mekaniken är inte färdig ännu men kommer att innebära att vissa skepp kommer klara olika atmosfäriskt tryck under vatten eller i en gasjätte bättre än andra.
Patchen är rejält försenad då man bland annat haft problem med desync men även med en hel del andra saker.
Här är en förhandstitt på vad 3.14 innehåller. När man ser hur fantastiskt snyggt Orison är är det värt att hålla i minnet att allt är ingame och inte CGI utan ... CIG
.
.
Så, vad bra tänker ni nu, då är Star Citizen äntligen klart?
Njae inte riktigt, inte ens nära faktiskt.
Stanton må vara klart med sina 4 planeter, 12 månar och otaliga rymdstationer men trots att det finns en hel del uppdrag är solsystemet fortfarande lite livlöst. Värt att nämna är att det bara på en måne finns enorma ytor. Man kan till exempel ta en buggy och köra runt en hel dag utan att ha täckt allt.
Det närmaste året kommer man införa Quantum som, bland annat, innebär att uppdrag (quests) dynamiskt skapas beroende på ekonomin och vad spelarna gör. Quantum simulerar spelets ekonomi.
Stanton var testbädden för planeter vilket innebär att fler solsystem är på väg i en snabbare takt från och med nu. Nyx och Pyro lär dyka upp nästa år (tm). Målet är att solsystemen skall släppas helt färdiga till skillnad mot hur Stanton släpptes.
Server Meshing (och senare Dynamic Server Meshing) är den sista stora funktionen som man jobbar på just nu och som kommer att göra det möjligt att vara fler än 50 st. per server men också introducera fler planeter utan att allt blir ospelbart.
Fler solsystem som Nyx och Pyro kommer inte släppas om inte Server Meshing är fullt fungerande och implementerat.
.
.
Inside Star Citizen: Production Induction | Summer 2021
Den första episoden av Origin Stories där vi får lära känna en random utvecklare. Det hela avslutas med en sprint report.
.
.
Star Citizen Live: US PU Feature Team
Rob Reininger, Chad McKinney och Ben Dorsey från US PU Feature Team svarar på frågor om kommande gameplay features.
.
.
Den månatliga sammanfattningen för juli 2021
Samtliga avdelningar rapporterar vad man jobbat med i juli.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/182...

Vecka 30:s community information från CIG
Inside Star Citizen är tillbaka, skönt med lite mer information igen.
3.14 är nu tillgänglig för alla i PTU.
.
.
Inside Star Citizen: Loot En Route | Summer 2021
Loot generering och en VFX sprint report.
.
.
Star Citizen Live Gamedev: In-Fiction Ship Commercials
Jesse Hildreth och Alex Shaw pratar om allt som har med ingame reklamfilmer att göra.
.
.
Road mappen
Inte mycket nytt men det som finns kan ni läsa om i Roadmap roundup här.
Hela Road mappen kan nås via den här länken: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen
.
.
Till sist en Star Citizen video från Terada av det mer vildsinta slaget
Vecka 29:s community information från CIG
Det går trögt med 3.14 och det ser ut som om den blir rejält försenad.
Det enda postitiva är att 3.14 PTU nu är tillgänglig för alla backers.
ISC skulle ha varit tillbaks denna vecka men dom fick förhinder.
.
.
Star Citizen Live: That Vehicle Life 3.14
Intressant Q&A om balanceringen av fordon i 3.14.
Med 3.14 sätter man en ny grund för balanseringen av fordon och kommer sen justera utifrån det.
Värt att nämna är att när physical based armor Physical Damage & Breakability kommer blir det stora förändringar återigen.
Enkelt förklarat betyder det att det blir texturen som bestämmer vilket skydd skeppshöljet ger.
En aluminium textur ger mindre skydd än en stål textur etc.
Det är mer komplicerat än så men jag är inte rätt man att förklara det
.
.
Alpha 3.13 & Invictus Launch Week Postmortem
Sin vana trogen släppte man en Post mortem för 3.13 där man går igenom vad som gick bra och även vad som inte gick som planerat. Läs mer här.
Det kommer nog vara många som kommer skapa det "perfekta" BF spelet bara för att upptäcka att endast en handfull kommer att spela det.
280 spänn är det säkert värt, preloadar i detta nu
DICE känner till att folk gärna vill ha Battle Royale (är själv ingen större fan av spelstilen), men låter INTE som Battle Royale går att återskapa i Battlefield Portal.
Källa: Battelfield Briefing
Haha, ok, dom hade koll på det redan
Personligen kan jag leva utan ett BR i BF så det är lugnt.