Inlägg av JRico

Inlägg som JRico har skrivit i forumet

Skrivet av rmpyro:

Verkar som det inte blir någon Idris i 3.9.

Nej tyvärr
Det uppdraget verkar bli episkt.
Jag blev glatt överraskad av Friendslist/Contactslist tillägget, ska bli kul och se vad dom gjort med det.

Säljs nya, stora PC-spel över huvud taget med skivor och möjlighet till offlineläge idag?

Vecka 14:s community information från CIG,
Alla sitter just nu och väntar på att 3.9 ska släppas till PTU och sen gå live.
Inside Star Citizen har påbörjat sin 3 veckors paus. ISC återkommer i slutet på april.
CIG kunde inte hålla sig utan skämtade med flatearthers och sig själva den 1 april genom att annonsera Planet Tech V5.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/175...

Star Citizen Live: Art of Ship Concepts
Art Director Paul Jones går igenom processen för hur man skapa key art för sina skepp.

Road mappen
Contacts och Friendslist slås samman och dyker upp redan i 3.9.
Space station - Refinery decks har lagts till i 4.1
GrimHEX förbättras överlag och detta händer i 4.0
Arlington bounty uppdraget (slåss mot en Idris) har blivit flyttat från 3.9 till 4.0 då man behöver mer tid att balansera det.
Skeppet Origin m50 flyttas till 4.0
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Den månatliga sammanfattningen för mars 2020
Samtliga avdelningar rapporterar vad man jobbat med i mars.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/175...

Unreal och Unreal Tournament alla dagar i veckan
Half-life 2 var ganska ok det med.

3/10, döm mig inte!

Det ser galet snyggt ut men tekniken dom har skapat är minst lika imponerande.
Påminner lite om Star Citizens lösning.

Jag är ingen flygsim entusiast men det blir nog ett köp för mig i alla fall.
Det är väl ingen subscription för multiplayer hoppas jag?

Vecka 13:s community information från CIG,
Man varnar för att 3.9 kan bli lite försenad på grund av att mer och mer personal gått över till att jobba hemifrån. Det verkar dock som om det inte blir mer än en veckas försening.

Inside Star Citizen: Welcome to New Babbage | Winter 2020
Få reda på mer om hur du konfigurerar ditt vapen utan Mobiglas och ta en tur i kommande New Babbage landing zone.

Star Citizen: Calling All Devs - Idris and Multicrew
Star Citizen Live ersätts denna vecka av Calling all devs.
Vi får veta mer om hur Vulkan implementeringen går, Idrisen i PU samt multicrew.

Road mappen
Denna vecka slogs skepp till skepp och skepp till stations dockning ihop till Docking och flyttades till 4.1.
Security systems har tagits bort från roadmappen temporärt.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Som en bonus slänger jag med en infographic om uppdrag i Star Ctizen mellan Dec till Feb.

Nu är jag ingen "VR-veteran" men för min del är det helt klart det bästa VR-spelet jag spelat.
Det är svårt att påstå att det är värt ett helt nytt PC och VR-set inköp då det är sjukt mycket pengar och när man väl spelat färdigt finns det inga spel i närheten.
Men har man redan ett fungerande VR-set är HL-Alyx ett måste köp i mina ögon.

Till skillnad mot andra spel känns det inte som om jag blir motarbetad av spelmekaniken vilket är en sån lättnad.

Stämningen (det osar verkligen Half life om spelet) är helt suverän. Detaljrikedomen är otrolig och man kan verkligen undra hur mycket tid Valve lagt på spelet. Bara en sån sak att man kan ta upp en skiss från ett skrivbord och se vad som en dag kommer att bli Dog visar vilken kärlek utvecklarna har för HL världen, speciellt som flertalet troligen kommer missa det.

Spelet har även en skön humor som jag gillar (jag har iofs alltid varit svag för Valves humor speciellt då Portal serien)

Ljudkulissen är också den väldigt bra.

Det enda negativa jag kan komma på just nu är att det är lite "meckigt" att ta sig över hinder eller ta det sista steget när man klättrar upp för en stege. Det är nåt som tar mig ur spelet för en sekund.

Jag har bara lirat ett par timmar eller så men jag är otroligt imponerad.
Av nån anledning trodde jag att det skulle vara som alla andra "VR tech demos" men icke.
Man ÄR verkligen inne i Half life världen med en detaljrikedom som är helt galen. Är hela spelet så här bra och detaljerat så har Valve lyckats igen.
Enda smolken i bägaren är att jag blir lite illamående efter ett tag men det händer i alla spel jag använder smooth locomotion i.
Jag är lite "blown away" just nu så man får se vad man tycker när man lugnat sig lite

Skrivet av rmpyro:

Tycker Morphologis videor är riktigt bra. Brukar följa hans videor lite mer nu.

Ja, jag har börjat kolla hans videos mer och mer jag med.
Han har ofta väldigt proffsiga klipp (egen producerade tror jag?) tillsammans med intressanta reflektioner.

Vecka 12:s community information från CIG
CIG verkar inte alltför oroliga att Covid-19 ska påverka utvecklingen särskilt mycket. Många arbetar hemifrån nu men man anser sig vara vana vid att arbeta på det här sättet redan då man under en lång tid samarbetat mellan sina olika studios världen över.

Inside Star Citizen: Personal Systems | Winter 2020
Den nya snabbmenyn, rymdvalar! och lite gott och blandat erbjuds vi denna vecka.

Star Citizen Live: Tevarin War Uniforms
Lead Concept Artist Jeremiah Lee gör sin grej och är allmänt trevlig.

Road mappen
Denna vecka blev Klescher Automated Prison, Prison Missions, och New Babbage Landing Zone – Interiors klara och allt som behövs är lite finputsning. 4.2 lyser fortfarande med sin frånvaro.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Avenue 5 och The outsider, båda riktigt bra.

Bra initiativ!

Skrivet av Maddox:

@JRico: Jag tror inte det, då borde de lagt till is grottor som en egen kategori.

Goda nyheter, i patch notes för evocati 3.9 så står grottor med för MicroTech, Clio, Euterpe och Calliope.
Okänt om det är isgrottor dock.

Jag provade det i går kväll hade riktigt kul.
Otroligt nog vann jag den första matchen jag spelade.
Jag sprang omkring som en yr höna och dom andra två släpade med mig till seger.
Riktigt patetiskt men ganska humoristiskt på samma gång

JackFrags summerar hur galet spelet är ganska bra i den här videon.

Vecka 11:s community information från CIG,

Inside Star Citizen: Dropship Delight | Winter 2020
Denna vecka handlar ISC om kommande ändringar och förfining av mining mekaniken samt går igenom det kommande skeppet Esperia Prowler.

Star Citizen: Calling All Devs - Squadron 42
Star Citizen Live ersattes av en special Calling all devs denna vecka med fokus på Squadron 42. Den stora nyheten är att Brian Chambers nu styr skutan som är Squadron 42 och att Erin Roberts tar över Star Citizen PU. Man förklarar även varför Roadmappen för Squadron 42 i sin nuvarande form inte fungerar till skillnad mot Star Citizens ditto.

Road mappen
Denna vecka hade bara med sig mindre ändringar. CIG håller fortfarande på med planeringen för 2020 så 4.2 kommer om några veckor. 4.1 kan också få en del tillägg den närmaste tiden.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

AMA - Player Status System
CIG höll även en AMA på Spectrum angående Spelar status systemet. Där svarade de på hur värme, kyla, mat och dryck mm kommer att påverka spelaren inom en snar framtid.
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Sant, synd att man är så laglydig
Men det ska bli intressant att se hur det tas emot.
New babbage med dess månar och nya uppdrag ser jag fram emot rejält.

Det påminner mig, har dom nämnt nåt om det kommer grottor till månarna i 3.9?

Skrivet av Turbodog:

Ge mig server meshing bara nu då!

Om dom får server meshing att fungera som det är tänkt blir det skumpa
Tyvärr är det väl tveksamt om det blir klart i år.

Jag nöjer mig med att Stanton blir klart till sommaren,... äntligen!
Lite fler gameplay loops skulle vara trevligt under 2020 också.

Vecka 10:s community information från CIG,

Inside Star Citizen: Idris Attack | Winter 2020
Handlar om nya coop uppdrag och annat smått och gott.

Star Citizen Live: All About Alpha 3.9
Todd Papy (Live Game Director) svarar på frågor om kommande kvartalspatchen 3.9 som släpps i slutet av Mars.

Den månatliga sammanfattningen februari 2020
Samtliga avdelningar rapporterar om vad man jobbat med i februari. Den här rapporten är alltid väldigt detaljerad, rekommenderad läsning om man är det minsta intresserad av spelutveckling.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/175...

Road mappen
Denna vecka flyttades Law System V2: Surrender till 4.0 och Cargo decks lades till i 4.1.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Gameplayet ser bra ut, gillade hur naturligt det verkar vara att fånga nåt i luften och kasta tillbaka det. Inte helt såld på voice acting:et dock, fick lite Division1 "multiplayer" vibbar, om nån är med på vad jag menar.