Inlägg av heady89
Inlägg som heady89 har skrivit i forumet
Rätt ballt! Hoppas på o få göra egna upplevelser lixom ”Jag vill ha ett pixelspel i 2d, noir känsla med mörk story” och så vips kommer ett spel fram på 30min jag får spela.
Satan vilken dyster framtid för både spelare och industri om det en dag kommer till att alla bara kan generera exakt det de vill ha i en sketen prompt och vara "stolta" som om de åstadkommit något. Sen lär det inte finnas någon spelindustri kvar om så blir fallet, och varför ens bemöda sig med att spela någon annans "verk".
Man behöver inte ha hög IQ för att förstå om spelet släpps till flera Format så är det flera som kan köpa spelet & ju mer folk som köper så blir det ännu mer pengar, Alla tjänar på det.
Exklusiviteterna är dragplåster för konsollerna som behöver säljas och konkurrera om vi ska få se några överhuvudtaget.
Ms är rätt uppenbart påväg åt ett helt annat håll, så självklart står Phil där och säger att alla borde göra samma sak då det ligger i deras intresse. De har helt tappat bollen de senaste två generationerna.
Vad gäller utvecklarna så är det en dröm att bara behöva bry sig om en hårdvarukonfiguration. Kunna skräddarsy och få ut så mycket som möjligt av maskinen har gett oss fantastiska exklusiviter på custom tech genom generationerna.
Exclusiva spel är skit, Sony borde göra likadant som Microsoft. Alla tjänar på det
Eller inte.
Totalt sabbat med alldeles för mycket operatörer och banor. De hade verkligen något i början men sen vart det bara en salig röra med alla gadgets.
Redacted från Callisto-gänget är riktigt bra om man vill ha något åt det här hållet.
Extrem förenkling av verkligheten när spelare säger "gör bra spel" så säljer det. Precis som allt annat i verkligheten behöver mycket mer klaffa och turen & tidpunkten ligga på ens sida. Många riktigt bra och välgjorda spel där ute som inte fått i närheten av det resultat de förtjänat, men människor är också extremt random med dubbla måttstockar, så vem är egentligen förvånad.
Snacka om att visa typ allt i en och samma trailer..
Tvärtom!
Har skyhöga förväntningar på att detta blir det bästa spelet i Battlefields historia - Tror inte folk förstår vilken nystart i serien som detta innebär! Kommer toppa både BF2, BF3 och BF1942
Vince Zampella har fått fria tyglar med BF6 - Både vad gäller budget, handplocka personal, resurser och nu fått klart att han försenar spelet om han vill! Detta är ett drömprojekt utan begränsningar. Vince hade begränsningar med Call of Duty, Call of Duty 2, Medal of Honor, Call of Duty 4: Modern Warfare, Apex etc.
Efter flera dåliga Battlefield så råder det inga tvivel för mig att denna satsning med VZ kommer att tysta även de mest extrema av kritiker när vi når lansering.
Han och Jason drev ju Cod på PC rakt ner i avgrunden med Mw2 (2009). Noll care på PC delen efter att Grant lämnade IW. Tvivlar starkt på att vi får ett spel rent från mtx och massa annat plotter som ska locka extra stålar. Killen är affärsnisse delux.
Håller jag inte alls med om. Började spela Bloodborne för några par månader sen för första gången och helt fastnat för det, inne på min 3 karaktär nu. Visst, texturer håller inte Elden Ring-klass men i mina ögon ser det fortfarande väldigt bra ut för ett 10 år gammalt spel. Och definitivt ett av de bästa spel jag kört, älskar art design/miljöerna.
Bra spel men det såg åldrat ut redan när det kom, ungefär som de flesta From-spel.
Jag har märkt på sistone hur modereringen här på FZ fungerar, och det känns som att vissa typer av kommentarer försvinner medan andra – ofta från motsatt perspektiv – får stå kvar.
Det är speciellt tydligt när det handlar om identitetspolitik. Om man ifrågasätter det så raderas kommentaren snabbt, medan den andra sidans kommentarer, även när de är lika konfrontativa, ofta får vara kvar. Eller om man drar skämt så är det okej att göra det om vissa grupper men inte andra.
Det ger intrycket av att FZ styr samtalet i en viss riktning istället för att bara se till att diskussionen hålls respektfull. Har någon annan märkt samma sak?
Inte sällsynt att ryggdunk och andra liknande kommentarer blivit kvar där folk gör sig lustiga över att X "skulle följt reglerna", eller Y "får minsann skylla sig själv" und so weiter. Blir rätt smutsigt om nu målet är att städa upp och dra alla inför samma princip. Epitet och fultolkningar kan kastas och ligga kvar med förbryllande enighet medan inläggen de riktar sig mot tagits bort så all kontext ändå är borta.
Ibland har inlägg försvunnit för att citat spårar i andras kommentarer medan ursprunget inte varit särskilt märkvärdigt alls.
Bryr mig inte längre lika mycket om de kontroversiella trådarna då det alltid blir något rabalder och diskussionen blir modererad till döds med debattklimat sandlåda. Vad man får och inte får säga kan vara skapligt ensidigt, men det speglar väl lite den kissnödighet som råder ute i verkligheten idag 😜
Pensionerades när ps5an kom ut och står bland en annan bunt äldre konsoller. Runt slutet av 2018 bytte jag ut min dåvarande ps4 mot en pro inför Re2 remaken men vart aldrig nöjd. Min pro låter som en jetmotor och det var förbaskat skönt när 5an var på plats, så nu är det den och ps3 inkopplat.
Finns nog många spel och studios, ska jag nämna ett i relativ närtid, så är det en uppföljare till:
The Order: 1886 (Playstation 4) av nu nedlagda Ready at Dawn. Spännande universum och plotline, spelet och studion förtjänade bättre hantering från Sonys sida.
The Order var snuskigt snyggt och intressant, och mellansekvenserna minns jag som rätt välgjorda i allt från teknik till röstskådespel. Synd att folk inte kan uppskatta kvalite utan hakar upp sig på att det är "kort".
Doom 3 utan tvekan! Atmosfären, realtidsljusen/skuggorna, gui-interaktionerna, ljuden och detaljnivån i allmänhet är så förbannat imponerande för tiden det släpptes jämfört med allt annat på marknaden då. Jäkla stabilt och välpolerat också vid lansering jämfört med tex HL2.
Ett av få spel jag återkommer till nästan varje år för en genomspelning av men med Trents vapenljud då såklart. Metodiskt gameplay som är himla smooth och välbalanserat, man kan ta in miljöerna och det är inte ännu ett 242km/h spel med spastiskt snabbspolade animationer vilket är så vanligt idag. Sura doom 1,2-fans gnäller än idag men jag är förbaskat glad att projektet kom till. Mörk sci-fic är få förunnat, inte minst med den här mer grounded/whatif approachen över fantasy-powertrip.
Utöver det så håller jag rebooten 2016 himla högt och ser fram emot Dark Ages efter avstickaren Eternal och dess imponerande men ytterst unika game-loop. Hade älskat en mer grounded och "realistisk" approach igen från ett ID spel, om inte Doom så gärna Quake 2/4 som skulle kunna bli himla mörkt och mysigt med känsla, men tror aldrig vi får se något sånt igen, åtminstone inte av dagens ID.
Förväntat att de inte spinner vidare på Eternal-loopen. Dark Ages kommer garanterat fånga in många som spelade 2016 men skippade Eternal. Oavsett ser det som vanligt ruskigt snyggt och imponerande ut, ID är helt klart i en klass för sig.
Känns märkligt med tanke på hur mycket plattformande det var i förra spelet.
För mig låter det inte bra. Något likt spelet från 2016 hade varit bättre där det kan användas för att utforska omgivningen och att väva in det lite i strider. Håller med om att det blev för mycket i andra, men att ta bort det helt låter inte alls bra.
Tror inte de gör en evolution av Eternals game-loop. Den var välgjord, vågad och unik men samtidigt tappade de många spelare bara mellan 2016 och Eternal just för att det är så fundamentalt annorlunda mot alla andra doom-spel.
Vet flera som ville gilla Eternal och imponeras av det för vad det är men som bara inte gillar loopen i spelmekaniken. Om man var helt såld och drömmer om mer frenetisk arena-action likt Eternal tror jag man ska förbereda sig på en besvikelse.
Jag är imponerad att de lyckades blåsa nytt liv i den här serien då det inte är många First person shooters som överlevt från 90-talet. Personligen tycker jag Doom-rebooten 2016 var aptråkig. Att menlöst meja monster i arenor under några timmar ger mig ingenting numera, särskilt när det finns djupa spännande RPG:s, onlinekrigsspel, strategispel och så vidare.
Men hur som helst, jag måste kommentera det grafiska också. Det är ju enormt snyggt. Använder Id software fortfarande sin egna spelmotor i sina spel?
Du sa det själv, det ger inte dig något men vi tycker alla olika och suget varierar. Något som sällan ger mig något är artificiellt "långa" spel pga. fetch quests, långa transportsträckor och grind bara för att nå en viss level eller styrka för att sedan kunna ta en boss under rimliga förhållanden.
Känns rätt rimligt, tidigare titlar har ju också droppat på våren.
BF1 var det sista riktigt imponerande och polerade bf-spelet, satan till bombastiskt i alltfrån reveal till leverans, speciellt efter bf4 som var en total röra under och löjligt plottrigt.
De gamla spelen kommer man ju ihåg, nästan svartvitt att springa runt och prickskjuta på nätterna. Sen körde jag BHD på lan med farbror och hans polare kommer jag ihåg ihop med lite Soldier of Fortune 1, tider det. Detta är ju inget av vad originalet var, men hoppas ändå lite på att sp-kampanjen känns helt annorlunda mot mp och det man testat från extraction-delen.
Så se ner på folk och gola? Åkej!
Ang läckan så förstår jag inte ilskan. Läckor når endast de mest inbitna och de eldar snarare på hypen än förstör något. Detta händer i spelbranchen jämt och ständigt både hårdvara och spel. Get over it.
Eller visa lite ryggrad och inte bli korrupt. Sköt ditt jobb och uppfylla det du lovat istället, så undviker du att skickas ut i atmosfären. Massa pengar och intressen på spel, knappast svårt att förstå att läckor är något man vill undvika.