Inlägg av anon3564
Inlägg som anon3564 har skrivit i forumet
^- Varför släppa en port som kostar extra pengar när största delen ändå laddar ner det? De tjänade nog pengar så det räckte och blev över på 360 & ps3 versionen.
Varför släppa GTA 4 överhuvudtaget. De har ju redan tjänat pengar på GTA 3. Du ser ju själv hur korkat ditt argument är :|. Självklart släpper de GTA till PC. Det finns en stor marknad för GTA-spel och de kommer tjäna pengar på det oavsett vad tv-spelsfundamentalisterna säger om piratkopiering. GTA 4 har dessutom multiplayer vilket kan minska eventuell piratkopering med någon form av cd-key-koll hos deras multiplayer-servrar.
Multiplayer är överskattat. Föredrar ett riktigt bra singelplayer spel med bra story och känsla.
You got it right! Singleplayer i ett spel, multiplayer ett annat -- tiden då single och multiplayer blandades i samma titel och det faktiskt BLEV BRA (aka. Quake och Amiga-spel) är förbi.
GTA 4 hade både multi och singleplayer och det blev bra.
EU borde införa en ny lag som innebär att kopieringsskydden inte får försämra upplevelsen av det man har köpt.
Så slutar ens spel att fungera pågrund av ett kopieringsskydd så borde tillverkaren bötfällas.
Och sen ett stort vites föreläggande tills dem hade fixat det.
Jag trodde konsumentlagen skyddade oss mot sådant?
Om fler gamers kontaktade konsumentverket när speltillverkare jävlas eller släpper halvfärdig skit så borde iaf deras nordiska distrubitörer reagera.
Frågan är om de har servrar/mjukvara som klarar av 250 spelare. Det finns ganska få spel som klarar av så många spelare i ett område eller en strid utan att det laggar på grund av att servern inte klarar av det.
Reflekterar era köpvanor den gemene konsumenten av PC-spel?
Det är förmodligen fler mindre aktörer som säljer lite mer lättsamma och enkla spel till PC:n än till konsoller. Men sådana spel kanske inte räknas?
Att behöva vänta mer än ett år mellan avsnitten är faktiskt lite löjligt. Skulle hellre sett att de fördröjt hela serien så att de kunde släppt avsnitten närmare varandra och mer punktligt. Hoppas att Valve och andra utvecklare som väljer att släppa spel i form av avsnitt lär sig att planera bättre än vad Valve gjort med den här serien.
Sony visar nyheter i PS3-firmware
Ser ut som de fortfarande håller på att försöka komma ikapp xboxens funktioner.
När blev det så populärt med pastelfärgade spel?
I IGN's intervju med Rob Pardo från Blizzard så säger han att de tidigare haft en look som var som tidiga Diablo. Men de var inte nöjda med det och skippade den och även en annan variant för att sen bestämma sig för nuvarande stil.
http://pc.ign.com/articles/885/885139p1.html
Initially the game's visual design was closer to the older games than what we saw in the gameplay demonstration. "We probably did three rev[ision]s on the visual direction until we got to this and now we're really happy with it," said Pardo.
Skönt att de har sin egen stil och inte känner sig tvungna att göra spelet grafiskt identiskt med tidigare versioner.
Det är väl inte så konstigt att Blizzard föredrar en mer färgglad stil som påminner mer om deras tidigare spel som Warcraft 3 och World of Warcraft än Diablo 1 och 2 som Blizzard North skapade.
Väldigt många medlemmar av Blizzard North som skapade Diablo 1 och 2 har ju lämnat Blizzard. Blizzard North blev nerlagt efter att de lämnade. Det är väl ingen egentlig överraskning att de då inte behåller samma stil som de tidigare spelen Diablo 1 och 2 om det är Warcraft-utvecklare bakom ratten.
Tycker det är lite synd att de inte väljer att behålla samma stil som föregångarna. Det finns ju redan World of Warcraft och Warcraft 3/DOTA för de som föredrar en mer färgglad stil.
Inget fel på Warcraft-spelen men jag tycker Blizzard borde hålla Diablo och Warcraft åtskildja.
Jag vill inte det :/ Jag vill inte att Diablo 3 ska se ut som vilket annat generiskt spel som helst som försöker skapa realistisk ljussättning och miljöer men misslyckas spektakulärt...
Att göra spelet mörkare med mer kontrast, mer detaljerat och mindre färgglatt är inte nödvändigtvis att göra det mer realistiskt.
Om Diablo 1 och 2 klarade av det så ska nog Diablo 3 klara av det.
Hoppas de ändrar lite på 'art-direction', den nuvarande stilen är inte tillräckligt mörk. Lite för färgglad, lite för utsmetat, lite för mycket som Warcraft 3 eller World of Warcraft.