"Ingen kommer minnas om spelet kom sent, bara om det är bra", förklarar Blizzard och avslöjar att de fortfarande gör stora förändringar i Diablo III.

FZ hoppas visserligen stenhårt på ett 2012-släpp för #Blizzards enormt efterlängtade #Diablo III, men ett nytt uttalande från spelets regissör Jay Wilson skapar nya frågetecken. Enligt honom gör spelhuset fortfarande oerhört stora förändringar i titeln, bland annat ett par riktigt kontroversiella designbeslut.

– Vi har ansetts pilla med systemen för mycket och att spelet är bra som det är och att vi bara borde släppa det. Jag tycker att det är helt legitima åsikter, men jag tycker samtidigt inte att de stämmer. Ingen kommer minnas om spelet kom sent, bara om det är bra, säger Jay Wilson.

– Vi kommer att ändra design vi haft på plats väldigt länge, och göra förändringar till system du spenderat mycket tid med att theorycrafta, och ta bort features du kanske kommit att associera med kärnan av [Diablo]-upplevelsen.

Exempel på vad Jay Wilson menar är att ett antal karaktärsattribut kommer att försvinna från Diablo III.

– Vi tar bort Defense, Attack och Precision som attribut. Armor tar över det som Defense brukade innefatta, +PhysicalResist tar över för Armor, och +Chance to Crit fyller i för Precision.

Även identifierings-scrolls försvinner. Town portal scrolls blir en färdighet istället för ett föremål och Cauldron of Jordan och Nephalem Cube försvinner och ersätts i viss mån av Stone of Recall som låter spelarna återvända till staden för att köpa och sälja. Även Mystic försvinner och merparten av hennes tjänster övertas av smeden och juveleraren. Men det är möjligt att Mystic kan återvända vid ett senare skede.

Mycket jobb återstår alltså med Diablo III, vad det verkar. Vågar du fortfarande hoppas på ett 2012-släpp för denna gigantiskt lovande demondräpare?

Tack till Jimpa_31, Blackwolfe för detta #nyhetstips!
varför så många ord.... Blizzard = the epitome of greed finns väl inga som är så pigga på att mjölka varenda öre av folk.. att dom vill att alla små idioter ska kunna spela är väl inget konstigt.. 01/02 Tog inte upp kravspecifikationer eftersom jag missade det i din text. Dem måste följas till punkt o pricka dessvärre. Och jo det finns industriell mjukvaruutveckling. Det är sånt som tillämpas till industriella maskiner. Det kan också hittas i inbyggda... 26/01 Kan dom släppa spelet i år kanske? ^^ sjukt sega 26/01 Ofta för att utvecklarna genuint tycker att det leder till bättre spel. Jag tror de flesta satsar på "easy to learn, hard to master" för att det är just sådana spel de vill ha själva. Det blåser även starka retrovindar i branschen, många försöker återsk... 26/01 Intresssant kommentar. Jag böjer mig för din arbetslivserfarenhet då jag bara är student av ämnet. Det ställer ju dock en del frågor angående varför större titlar alltid ska följa ungefär samma mall med förenkling av features osv. Särskilt då det enligt... 26/01 Intressant diskussion! Först ut som svar; det finns ingen så kallad "industriell mjukvaruutveckling" Spelutveckling är en subtyp av mjukvaruutveckling. En standard är fastställd av en organisation som överser olika branscher. Alla branscher har olika... 26/01 Designdokument följs inte inom spelindustrin. Du förväxlar industriell mjukvaruutveckling med spelutveckling. Skillnaden är att inom ett spel behöver du inte följa en exakt standard. Medan mjukvara på maskiner eller speciella program kräver att man att... 23/01 Internt slänger man kravspecar på varandra hejvilt ("den nya editorn måste klara av detta, detta och det här"), och vissa krav kan påtvingas av förläggare/producent ("spelet måste gå i minst 30fps"). Men jag har aldrig, under mina dryg sju år ute hos... 22/01 ja faktiskt... 22/01 Jag vet mycket väl vad jag pratar om. Dessutom är jag ingen sk "whiner". Jag har en positiv syn på Diablo och branschen som sådan. Jag är nämligen påväg att utbilda mig till systemutvecklare och snackar utveckling varje dag. Och om du har någon bild av... 22/01
Skicka en rättelse