#Bad Day L.A blev ingen storsäljare, betygen var lika ljumna som spelarnas upplevelser fastän det fanns gott om brinnande människor i spelet. Att [n=19827 gå tillbaka] till konceptet han lyckades väldigt bra med efter att ha lämnat #Id Software - skruvade tolkningar av klassiska sagor är nog [[American McGee]]s kortaste väg till nytt fortroende hos både köpare och investerare.

I samband med annonseringen av #American McGee's Grimm fick Shacknews en pratstund med McGee och de berör inte bara den aktuella utvecklingen.

Shack: Let's say you collaborate on a game with Sid Meier. Whose name would come first in the title and what kind of game would it be?

American McGee: What sort of game it is would depend on whose name came first...an American McGee's Sid Meier's Game would likely be a turn-based strategy game where the player was required to build an empire of Hot Topic stores on a lake of lava. Sid Meier's American McGee's Game would be a 3D shooter where the player killed enemies like Genghis Khan and Alexander by laying railroad track on their heads.