I somras släppte 19-åriga Alexander Velicky sin ambitiösa #The Elder Scrolls V: Skyrim-modifikation Falskaar. Tillägget innehåller en helt ny kontinent som är ungefär en tredejdel av Skyrims storlek, där man kan utföra nio nya handlingsuppdrag och 17 sidouppdrag. Dessutom är all dialog inspelad av över 30 röstskådespelare.

Velicky använde modifikationen i en jobbansökan till #Bethesda, utan resultat. Men han skickade även sin ansökan till andra företag och fick napp hos #Bungie Software som arbetar med #Destiny. Velicky har via sin modifikation lyckats knipa en roll som associate designer hos företaget.

I ett inlägg på det officiella forumet för Skyrim-modifikationer tackar han för allt stöd han fått genom åren och meddelar att han kanske kommer fortsätta modda på fritiden – särskilt när #Fallout 4 kommer.

Schysst1 Rätta takter. 03/12 Tack, det är precis vad jag behöver. Hittade också Barter & Trade där man kan justera priserna som jag vill. Har satt 50% högre köp- och 50% lägre säljpriser. Då plockar man inte på sig skit som man säljer, man får incitament att arbeta/göra ärenden =... 02/12 Kan vara värt att kolla igenom den här guiden http://www.tesgeneral.com/#!skyrim-guide/c22o0 02/12 Nästan synd att dem fixade det :) 02/12 Varför ska man anställa när folk gör arbetet gratis? (ironi) 02/12 Att antingen modda eller göra egna projekt är ett av det absolut bästa sätten att få jobb i industrin, en större del av dom som jobbar i industrin gick den här vägen, dock att notera: handlar mer om beviset av att kunna avsluta något med kvalité än att... 02/12 SkyRe (Skyrim Redone) - ändrar på i princip allt, gör det betydligt svårare. Skyrim Community Uncapper - för att kunna levla skills högre än 100 (behövs för att kunna utnyttja SkyRe till fullo). ReProccer - Automated SkyRe Patch Generator - kör det prog... 02/12 Tycker det var en trevling inställning om det stämmer. Supporta titlar lite längre skulle vara grymt bra. Det är helvetes få spel som inte överges strax efter release. 01/12 Ja det där släppet var märkligt för att uttrycka sig milt. När de släppte Oblivion till PS3an så var det ett rejält bra släpp så hur de lyckades messa upp Skyrim så brutalt som de ändå gjorde är en gåta. 01/12 "Bristerna" i Skyrims design beror nog inte på att Bethesda är oförmögna att göra bättre utan på att de är tvungna att massproducera npc:er, uppdrag och miljöer för att kunna hinna fylla ut alla 3000 olika grottor/borgar/gruvor etc innan det är dags att... 01/12
Skicka en rättelse