Ubisoft tyckte att vissa grundläggande system var för tråkiga.

Det var bara en månad kvar till släppet när #Watch Dogs försenades förra året och fram tills i veckan hade det inget nytt releasedatum. I slutet av maj ska dock Aiden Pearce hacka sig fram genom Chicagos gator, ett halvår efter det tilltänkta datumet. Vad har Ubisoft gjort under sex månader?

När Polygon pratade med producenten Dominic Guay på Ubisoft står det klart att alla var eniga: spelet kändes stundtals repititivt och hackandet behövde poleras. Han menar att det är svårt att förutspå hur allt kommer att kännas när de olika beståndsdelarna i en så pass stor produktion läggs ihop. Om alla system interagerar bra med varandra. Förseningsbeslutet var därför inte svårt, enligt Guay.

– Alla pratade om det, inte bara utvecklarna utan högre upp i ledet. Alla spelade och såg samma sak och alla diskussioner mynnade ut i samma sak, menar Guay.

Lycka till att hitta ett spel där varje aktion du någonsin gör är unik. 08/03 Helt rätt beslut. Hellre ett suveränt föresenat resultat än ett enformigt, och potentiellt buggig, spel som släpps för tidigt! 08/03 Spelet känns redan förbrukat... Och då har det inte ens kommit. Ingen bra känsla 07/03 Har ändå en känsla att det kommer bli repetivt såsom de flesta Ubisoft spel. Men jag kanske blir överaskad. 07/03 Så det var därför dom försenade det? Det var ju lite lovande, åtminstone. Jag tyckte det såg så trist ut när det väl var dags att nästan släppas förra året. Bra att dom insåg det också. Fast frågan är ju om dom faktiskt lyckats, eller det fortfarande... 07/03 Låter ju bra. Att dom själva såg problemen och gjorde något åt dom. 6 månader är väl antagligen för lite dock, dom kanske insåg att ett GTA liknande spel med en öppen stor stad egentligen var för mycket för dom, och att det krävs lite mer tid. 07/03 http://www.youtube.com/watch?v=CoIXnIa1Zh0 Efter denna blev jag lite tveksam men ändå hypad! Är spelet verkligen så cinematic eller är det fullt av QTE och scriptade scener? :O Vill inte åka på någon smörja som Max Payne 3 igen.. 07/03 Hoppas deras förändringar ger önskad effekt då, annars är det knappt värt ett försenat releasedatum men efterklok kan ju vem som helst va med stil så jag ska inte säga något om det om spelet nu visar sig ändå vara mest qte och repetition. Hoppas iställe... 07/03 Så länge det inte är "Så du vill hacka nån? Här är en Quicktime Event då måste göra varje gång, cirka 523." 07/03 Sånt här är ju kul att de kan få till: "Initially, I just ran around exploring the open world and digging into the tantalizing bits of information you can pull from anyone's phone. One particular passerby seemed to eye me nervously, so I checked out his... 07/03
Skicka en rättelse