I en intervju med sajten Pro-G "råkade" speldesignern Chris Taylor nämna att hans hyllade realtidsstrategispel #Supreme Commander kommer till Xbox 360. Detta bekräftade han sedan ytterliggare en gång till Shacknews samtidigt som han berättade att portningen inte sköts av #Gas Powered Games utan en annan studio.

We'll have a more official announcement coming in the next day or so... let's see if you can guess who it is... they have been around about as long as we have, share the same core values as we do, and have really great people who love games. It's hard to keep the secret, but we'll send an official press release out soon. And yes, SupCom is coming to the console!

Tja, är ju rätt många som lirar CnC 3 över xbox live och där verkar kontrollerna fungerar väldigt väl. 23/10 Till PC är det inte något grafiskt under så att optimera det att funka på hårdvaran är nog inga problem. Kontrollerna kan nog bli jobbigt. C&C3 är ingen höjdare med handkontroll. De kanske borde slägga ny XBOX varranat år och ha mus och tangentbord så... 23/10 Helt klart intressant. Köpte det inte till PC mest bara för att jag visste att min dator inte skulle fixa det. Men är allt jag behöver en (min) xbox och en skiva att ploppa in i läsaren skall de nog gå. Som andra sagt innan mig, gränssnitt och kontroll... 23/10 man kan ju tro att det e mycket klickande med så många enheter, men faktum e att detta spel har jag minst klickande i jämnfört med alla andra RTS's jag spelat, man kanske klickar mycket under t1-t2 landstriderna för att microa under striderna, men om... 23/10 XP funkar helt ok med 256 mb ram, tror nästan 128 är minimum, så 1gb tar det inte :) Spelar ingen större roll om minnet inte räcker till, att swappa till disk är långsammare än vilket minne som helst. Det är det absolut jobbigaste. Det som gör SC så bra... 23/10 Jo men du har inget operativsystem som körs i bakgrunden, sen är accesstiden för 360´n minne betydligt snabbare. 3x3.2 GHz lär inte ha några större problem att köra detta heller. Största problemet är ju gränssnittet men andra har ju löst det bra så hopp... 23/10 Drar inte spelet runt 1.5GB RAM eller mer? Att trycka in det i en maskin med 0.5GB är nog inte helt lätt. 23/10 Intressant! :D Får dom detta och funka så har dom fått min respekt. 23/10 Hm. Undrar hur mycket de ska banta på grafiken då spelet kräver en dator över dagens standard idag för att flyta på någorlunda i de riktigt stora fighterna. antagligen så lägger de in någon påtaglig unitlimit et.c. 23/10 SC är nog det spel som är svårast att porta till konsol då man ofta har strider på många fronter och det kan vara svårt att hålla koll på t.o.m. på PC. 23/10
Skicka en rättelse