Föddes ur kärleken till realtidsstrategi – och ur hatet till pay-to-win.

#Avalon Lords föddes ur kärleken till online-rollspel och strategititlar som spelas i browsern – men också ur hatet till pay-to-win-kulturen. #Animus debuttitel, som just nu börjat sin Kickstarter-resa, inspireras av anrik strategi som Civilization och Total War.

Kreatörerna tycker att MMORTS-genren lämnar en del att önska, och enligt dem kommer Avalon Lords att täta sprickorna de här spelen skapat. Kickstarter-filmen innehåller både storyelement, gameplay och ett brandtal från studiochefen, Frank Cefalu.

https://www.kickstarter.com/projects/animus-interactive/avalon-lords-redefining-the-mmorts/widget/video.html

För att göra Avalon Lords verkligt kräver Animus 150 000 dollar. Och når de målet ska vi bli belönade med ett MMORTS till pc, Linux och Mac där du bygger ditt kungadöme, delar en 3d-karta lika stor som England med andra och erövrar mer land och makt i stora slag. Studion lovar att städerna vi bygger kommer att vara unika. Du ska också kunna slå dig samman med andra, idka diplomati, bygga vänskapsband och bryta dem.

Mycket mer finns att förkovra sig i på den officiella sajten och Kickstarter-sidan. Några av de första skärmdumparna hittar du däremot här.

Hej och tack för ditt svar. Det var inte meningen att låta tvär, men det var känslan jag fick. Sen vet jag av erfarenhet att det sannerligen inte är lätt att spela framför kameran. Kolla mitt resultat som blev "sådär". Hahaha! https://www.youtube.com/wa... 31/07 Dock inte viktigaste av allt jag nämnde, kickstartern är ju vinklad för att ge intrycked av en färdig produkt men allt hänger på att en massa andra pengar ska ramla in. Det är ju historiskt sett inte så bra att starta en kickstarter med otydligheter.... 31/07 Har kört med en polare lite till och från och måste säga att det har gått lite upp och ner med vissa patchar. Vissa så har vi inte haft något problem alls och andra så får vi ganska tidiga desyncs. Just nu har vi inte desyncat på länge (fingers crossed)... 31/07 Hej allihop, tack för gott engagemang och många kommentarer, jag är art director för spelet så jag tänkte svara lite om det är ok. Vi har uppdaterat både texturer och shaders sedan dess. Vi kommer göra minst ett pass till på dem men så här ser de ut nu:... 31/07 Vi starta som vanligt, inget mod eller ngt :) 30/07 Gamla kära spel har en tendens att se bättre ut i ens minne ;) Dock så vill jag rädda mig lite. Menade inte vanillamodellerna utan, som jag skrev, custom models (http://www.hiveworkshop.com/forums/models.php?of=downloads_month&order=DESC) som är lite... 30/07 Skumt? Inget fake-LAN alltså utan vanlig co-op genom deras servrar? Skicka gärna PM till mig om hur ni gjorde! 30/07 Men det är ju det jag säger :) 30/07 Det är ju för att det är samma mall :) hur kul är det att göra pepparkakor av samma form och resulterar i en gris och en tomtemor? Då blir man ju chockad 30/07 Weird för jag och en kompis har spelat säkert 2-3 stycken co-op kampanjer senaste halvåret utan ngt strul 30/07
Skicka en rättelse