Ännu ett rekord för det gräsrotsfinansierade rymdspelet. Hur mycket har du bidragit med?

Pengavinden i #Star Citizens rygg vägrar mojna, och i helgen passerades ännu en milstolpe. Indierymdspelet har nu samlat in över 50 miljoner dollar, ungefär 340 miljoner kronor. I juni 2013 passerades 10-miljonerdollarnivån, och med tanke på att insamlingen fortsätter under hela utvecklingstiden gör Chris Roberts och hans team klokt i att avsätta mer plats i bankvalvet.

Utvecklarna har också släppt ännu en film för spelet, och den här gången hämtas inspiration från en viss rymdfilm från det sena 60-talet. Vi bjuder på ett "Starkt jobbat!" om du vet vilken det är.

$500,000 var kickstarter målet för att dom hade redan fått $1,500,000 på deras egna hemsida. Dom behövde 2 miljoner för att visa för några investerare att det fanns en marknad för rymd simulatorer. 20/08 Spelar ingen roll det är fortfarande mycket pengar :-) 20/08 Jodå, det ska gå. Målet är att det ska finnas ett ekonomiskt system som är helt dynamiskt och som styrs av tillgång och efterfrågan. Spelarna kommer ha möjlighet att tjäna spelpengar på olika sätt, t ex handel eller genom att lösa uppdrag som genereras... 19/08 Man kan inte tjäna spel-pengar i själva spelet eller? 19/08 Mycket pengar? Vad är mycket pengar? Pengar är pengar och är varken mycket eller lite. Sen kan saker vara dyra eller billiga. Pengar är bara en metod som vi har byggt det kapitalistiska samhället kring. Alla vill ju ha råd att leva och då blir kostnaden... 19/08 För mig är det väldigt mycket pengar, sedan spelar det inte någon roll (för mig) om hälften eller mer av de spel som produceras har en budget på 50milijoner$ fortfarande sjukt mycket pengar, men vi har alla (i alla fall de flesta) olika åsikter om vad... 19/08 Inte meningen att hugga, men tyckte det var en konstig kommentar eftersom att du var så långt ifrån vad det kostar att utveckla ett AAA spel. Kickstarter målet var ju till för att just "kickstarta" dvs en intresse koll för att kunna få finansiering av... 19/08 Oj vad du högg. Enligt dig så hade de räknat inne i helvete fel då de "bara" hade som mål $500,000 :-) 19/08 Du har ingen aning om vad spel kostar att utveckla va? Om vi antar att de har ungefär 300 personer involverade i att göra spelet (vilket är lågt räknat, skulle tro att de är närmare 400-500 personer som jobbar på spelet). Så kostar lönerna någonstans... 19/08 Tackar. Fritt land, alla får ha sin åsikt :) Som jag sagt så är min generositet mer som ett tack för tidigare asbra spel som Roberts-bröderna gjort - även om det inte blir ett riktigt spel av det tillslut. Idag kan man köpa in-game credits, UEC. Tror... 19/08
Skicka en rättelse