Hoppet må vara det sista som lämnar människan men tävlingsinstinkten är nog på en god andraplats. Och om du inte är upptagen med att rädda galaxen eller göra dig en hacka på luftfuktare i #Star Citizen kommer det även att vara möjligt att tävla mot varandra - något en nya trailer från Gamescom visar.

Så sent som igår stod det klart att Chris Roberts och hans rymdspel dragit in över 50 miljoner dollar och vi ställde också frågan hur mycket du har donerat. Att många som har donerat har spenderat mellan 50-200 dollar är ett tydligt tecken på spelets oerhörda hype.

Nej, men Freelancer SKULLE ha blivit en halvfärdig röra om inte Microsoft bytt ut honom som lead director. Spelet var då redan mer än två år försenat, över budget och inte ens halvfärdigt. Nu finns det ingen som kan stoppa honom. 20/08 Du får väl fråga dig om Chris Roberts har släppt en halvfärdig röra tidigare? Freelancer var inte en halvfärdig röra även om det inte levde upp till Roberts' vision, men så blev han ju faktiskt avbruten. Han lyckades trots det leverera en produkt som... 19/08 Tja det tycks ju gå fortare än DayZ i alla fall. :p Förhoppningsvis så blir det väl något runt 2016 eller 2017... 19/08 :) 19/08 Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det här är typiskt för Chris Roberts. Hade det inte varit för Microsoft som bytte ut honom som lead director hade vi aldrig fått se något Freelancer. När det väl släpptes var det tre år försenat och saknade... 19/08 well… duuh. :) 19/08 Parcec är dock ett avståndsmått och inte en hastighet (ett känt fel i Star Wars), men det var kanske det du menade. :) 19/08 Det där ser kul ut. Men jag har lite svårt att förstå varför man lägger tusentals kronor på ingameskepp såhär tidigt för att kanske titta på dem i en hangar när de dessutom går att köpa i det färdiga spelet för Ingamepengar. 19/08 ska signa upp till kessel-loppet asap. 12 parsecs är historia inom kort. 19/08 Jag erkänner att jag inte hängt med utvecklingen så värst väl. Ser glimtar av det till och från bara. Skönt att höra åtminstone! :) 19/08
Skicka en rättelse