#Shadowrun: Hong Kong behövde bara två timmar på sig att bli finansierat via Kickstarter och det stod klart att spelgemenskapen inte fått nog av den gamla skolans rollspelandet. I skrivande stund har spelet nått ännu ett delmål.

Med 56 timmar kvar på kampanjen har utvecklaren #Harebrained Schemes fått in hela en miljon dollar till utvecklingen av #Shadowrun: Hong Kong. Detta betyder att du som är intresserad kommer att få tillgång till en liten minikampanj med fyra till fem extra timmar av rollspelsmys.

#Harebrainde Schemes förväntar sig att ha spelet klart redan till augusti 2015. Det återstår att se om denna tredje del i serien får mottaga lika stora hyllningar från spelare och recensenter, som #Shadowrun Returns.

Boom! Imorgon smäller det :D 19/08 Jag menade självklart västerländska RPG'n. Har själv varit dålig när det kommer till JRPG's detta årtionde, men ska kolla in Ni No Kuni: Wrath of the White Witch. 16/02 Fast de använde ju pengarna från första till att göra uppföljaren Dragonfall, och sedan pengarna från den till att göra Directors Cut som alla som ägde tidigare version fick gratis. Pengarna de hade kvar sen räckte till Hong Kong, hela storyn. De ville... 16/02 Ja, det fanns många problem med Returns. Dragonfall var dock många gånger bättre. 16/02 När man spelat Wastland 2 och Divnity: Original Sin innan så blev man grymt besviken på Shadowrun Returns, dålig grafik och avsaknad av stämning, ett kort och för linjärt äventyr. Dåliga rpg aspekter, nu följer de kanske reglera för Shadowrun (vet ej)... 16/02 Nope har inga siffror eftersom inga släppts såvitt jag vet men med tanke på goda rescensioner, mycket snack runt nätet (extremt mycket fans av shadowrun) och en hel del som spelat genom steam (där det finns siffror) så finns det inget som tyder på något... 16/02 Förstår inte vad folk gnäller över Kickstarter om? Kickstarter är i grunden inte annorlunda än att förköpa ett spel. Du ser ett spel du tycker ser intressant ut, du betalar en summa, när spelet är färdigt så får du en cdkey och kan ladda hem spelet och... 16/02 Jag slängde in 35$ på detta, jag älskar detta spel och ser glatt fram emot mer tid att spendera i en av mina favorit spel världar. 15/02 Om Kickstarter bara kunde acceptera betalning via Paypal, då hade jag kastat pengar utan att blinka. Synd att inget av funding goals var att lägga till voice acting, det hade verkligen lyft Hong Kong från sina föregångare (tveksamt om "better sound" räk... 15/02 Vet du hur mycket det sålt, eftersom du säger "stora succeer"? De har cirka 30 anställda, och om man räknar på 300 tusen i snitt per person blir det 9 miljoner om året enbart i lönekostnader. Jag skulle dock tro att deras lönekostnad är högre än så med... 15/02
Skicka en rättelse