Uppdaterar till version 1.0.3 och löser bland annat gameplay-stabilitet

CD Projekt jobbar på en omfattande patch till alla format av The Witcher 3, men under tiden har de släppt version 1.0.3 till PC.

Patchen tar bland annat itu med gameplaystabilitet och menyhantering.

FZ har precis börjat spela PC-versionen av spelet (utan den nya patchen), och det rullar på i fina, jämna 60 fps på vår monsterburk. Förutom den där kraschen som gjorde att vi var tvunga att starta om datorn, då... Vi återkommer såklart med intryck och jämförelser vad det lider.

Här är hela patchlistan:

Klicka för mer information
  • Improves stability in gameplay and the UI.

  • Improves performance especially in cutscenes and gameplay

  • Fixes grass and foiliage popping that can occur after density parameters change

  • Improves Nvidia Hairworks performance

  • Boosted texture anisotropy sampling to 16x on Ultra preset

  • Sharpen Postprocess settings extended from Off/On to Off/Normal/High

  • Improves menu handling

  • Improves input responsiveness when using keyboard

  • Corrects an issue with stamina regeneration while sprinting

  • Fixes a cursor lock issue that sometimes occcurs when scrolling the map

  • Generally improves world map focus

  • Corrects a bug where player was able to fire bolts at friendly NPCs

  • Corrects an issue in dialog selections

  • Corrects some missing translations in the UI

  • Minor SFX improvements -Blood particles will now properly appear after killing enemies on the water

  • Rostan Muggs is back

Tack! Var precis vad jag behövde. (har nvidiakort) 23/05 Känner att Bennett generellt verkar ha ungefär samma grad av korrekturläsning när det postas nyheter som jag har när jag drar iväg en fylletweet. Nåväl. Svårt att vara cynisk när det handlar om Witcher 3. 23/05 Verkar som att det kan ha varit v-sync som strulade ändå. Tydligen hade det slagits på igen när jag bytte till borderless window, antingen det eller så fixade patchen problemet. Glad är jag iallafall som kunde utforska i två timmar utan en enda krasch... 22/05 Fan vad segt. Hoppas det löser sig snart. Kan lova dig att när det funkar sen så har du mer än tillräckligt att göra och utforska! GLHF! 22/05 Kan ju också rapportera att efter patchen så snurrar spelet bättre. Så bra att jag slagit på Hairworks på mitt 980 med följande tweaks: * Foliage visibility range Ultra -> High * Shadows Ultra -> High * Hairworks ON * Blur = OFF * Chromatic Abberation... 22/05 Kör på högsta iinställningarna förutom hairworks som äter min fps, ligger runt 40-60 stabilt och är level 14 på Death Marsh! 22/05 Inte stött på vampyrer än men gjorde en quest som jag stötte på en varulv på som reggade hårt. Körde med igni sign och fire bombs, när den brann slutade dom regga hp. Finns kanske någon olja som stoppar reg på fiender. 22/05 Haha hade precis det där felet igår då jag kom till en area där det var många NPC .(ett slagfält där man skall rensa upp och skydda några npc) Först ploppade det fram npc ur tomma intet och sen i samma area såg jag bara svärden på vakterna flyta runt i... 22/05 Steam har inbyggd fps-overlay också. Har du nvidiakort kan du också slå på en fpsmätare i geforce experience. 22/05 Någon annan än jag som har haft problem med en vampyr som reggar snabbare än man kan döda honom i en sido story arc. 22/05
Skicka en rättelse