Turordningsbaserad strategi med jätterobotar.

April kramar ut det sista i form av spelsläpp innan vi promenerar in i den lite lugnare maj månad. Nästa vecka på tisdag släpps Battletech, ett turordningsbaserat strategispel baserat på Jordan Weismans franchise med samma namn.

Spelet utvecklas av Harebrained Schemes, bland annat kända för Shadowrun Returns och Shadowrun: Hong Kong. Spelet publiceras av svenska Paradox, som kan lägga till ännu ett intrikat strategispel i sin portfolio.

Vi har tidigare skrivit om spelet, som gjorde succé på Kickstarter för ett par år sedan. Nedan följer en sammanfattning från spelets hemsida, för er som inte har koll på spelet:

From original BattleTech/MechWarrior creator Jordan Weisman and the developers of the award-winning Shadowrun Returns series comes the next-generation of turn-based tactical ‘Mech combat.

The year is 3025 and the galaxy is trapped in a cycle of perpetual war, fought by noble houses with enormous, mechanized combat vehicles called BattleMechs. Take command of your own mercenary outfit of `Mechs and the MechWarriors that pilot them, struggling to stay afloat as you find yourself drawn into a brutal interstellar civil war. Upgrade your starfaring base of operations, negotiate mercenary contracts with feudal lords, repair and maintain your stable of aging BattleMechs, and execute devastating combat tactics to defeat your enemies on the battlefield.

Skicka en rättelse