Helgens långläsning är en artikel om det kommande Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad. FZ:s systerpublikation PC Gamer har besökt utvecklarna Tripwire Interactive.

Den amerikanska utvecklaren #Tripwire Interactive har mutat in ett alldeles eget område inom spelbranschen: med #Red Orchestra-spelen vänder de sig till en publik som inte vill veta hur många kulor som finns kvar i magasinet, de vill känna det.

Somliga har kallat det för realism för realismens skull, men PC Gamers murvel vittnar i veckans helgläsning om ett spel där varje liten detalj har en funktion. Klicka dig vidare genom länken nedan för att ta reda på mer om Tripwires annorlunda strävan.

#Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad släpps senare i år - och endast till PC.

PC exklusivt? Spikat köp. 17/02 OKI-DOKI :) Ju mer man läser om det, desto intressantare blir det... 16/02 Osäker på hur mycket det påverkar en av att bli träffad i armen men de två andra finns med i spelet. Går att dö av förblödning som går att stoppa med bandage och oåterkalleliga skador som du inte dör direkt av.   Man kan dö av ett rätt placerat pistolsk... 14/02 *DRÄGGEL* Spelar fortfarande originalet och Darkest Hour modden nästan varje dag.(nåja) Hur bäst som helst och det verkar som om uppföljaren kommer att piska allt. 14/02 Var det bara jag som tyckte att det här lät lite galet: Han breder säkert på, och panik som uppstår naturligt är väl bra - men inte som självändamål. Ur spelarens perspektiv ter det sig naturligt att kunna lossa magasinet eller vända på geväret och kont... 14/02 Det är så här spel ska vara! Det där med +10 poäng saken när man dödar nån etc, det förbättrar känslan i spelen så grymt mycket och det är samma sak med att man kan hoppa över de flesta objekt samt stora banor.. hoppas att det blir bra grafik och att... 14/02 När man ändå är igång "Console are for children and PC are for men" "Konsolifieringen" håller på att förstöra spelvärlden. 14/02 Vad vill se/höra i spelet för att känna realism är skriket av döende soldater och klaffsande av leriga skor i kombination med lera över "Kameran" då jag krälar igenom slagfältet för att undvika de vinande kulorna. Skulle vara kul om man kunde höra ljude... 14/02 Ja det stämmer, stort fan av både Valves och Epics motor men där blev det fel. Tack för påpekandet ;). 14/02 Tror ni att man kan ändra så att man är vänsterskytt? Det är en funktion jag saknar från Cs-tiden i många Fps. 13/02
Skicka en rättelse