Dice vet vad de sysslar med, och Frostbite-motorn får Battlefield 1 att flyta som en dröm. Vi valde FXAA som anti-aliasing eftersom TAA fungerar dåligt med SLI aktiverat, både i Battlefield 1 och 2016 års Doom (redovisas längre ner). I övrigt är all grafik uppskruvad till max.

Heart of Darkness når imponerande höga siffror i alla upplösningar, och över 120 bilder/sekund i 4K är galet bra. I 1080p-upplösning blir det samma siffror med både ett och två grafikkort, vilket indikerar att processorn blir en flaskhals för fler bilder per sekund. Men i 4K-upplösning ger SLI en rejäl prestandaförbättring, medan prestandavinsten i 1440p knappast motiverar kostnaden för ett till grafikkort.

Massives vackra New York-skildring The Division knäar rejält när DirectX 12 aktiveras, och eftersom det inte heller har SLI-stöd kör vi spelet i DirectX 11. Och där belönar de dubbla grafikkorten oss med rejäla prestandaökningar – vi når över 60 bilder/sekund i 4K-upplösning – imponerande. Också i de två lägre upplösningarna ger SLI bra utdelning.

Rockstars lätt åldrade gangstersaga har många förtjänster, men det är inte spelet man vänder sig till för att skryta med högt bildflyt. Åtminstone inte på pc med alla reglage maxade. Dubbla grafikkort ger bra utdelning, men det är fortfarande en hackig upplevelse där skuggor och objekt poppar in löpande i benchmarkslingan. Å andra sidan finns gott om reglage att skruva ner för att förbättra flytet avsevärt – med allt maxat och dubbla grafikkort tar GTA V vansinniga 15 GB grafikminne i anspråk.

The Witcher 3 har satt en ny standard för vad som är ett bra spel, och även tekniskt har CD Projekts trollkarlar gjort smärre underverk. Deras djupa kunnande ger oss ett vansinnigt vackert spel som flyter på Heart of Darkness i de flesta situationer. Därtill beter det sig exakt som önskat när det ges extra kraft i form av ett till grafikkort. Något av en reklamaffisch för både spel och speltillverkning.