Billigt men bra Nätagg

Inaktiv
Billigt men bra Nätagg

Jag letar efter ett billigt men bra när Nätagg. Min dator kör ju fortfarande på 350 Watt. Skulle vilja ha ett 500 Watt eller starkare till ett rimligt pris. Nån som vet nåt bra?

Medlem

Jag behöver också ett nytt agg så jag "snor" din tråd lite.

Jag kör på ett 300 watt och det är på tok för lågt för mitt system. Förutom signaturen så har jag två 200 gb diskar.

Letar efter något hyffsat men det får inte vara tokdyrt.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Inaktiv

Hwergelmer rapporterar ju att hans Xion 500w fungerar fint med hans system som drar en del ström... Billigt också.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Funkar den med SLI sen också? Eller ska man köpa den starkare 630 wattaren istället då?

Min dator:
Athlon AMD 64 2,4 Ghz Dual core
A8N32 SLI Deluxe
Två SATA Hårddiskar
Två 7900 GT Grafikkort som skall snart bytas ut emot ett 8800 GTS grafikkort

Inaktiv

Om den fungerar med SLI är ju rätt ju ingen exakt fråga direkt. Den klarar SLI med 7300GS förmodligen (och några kralligare kort okcså förmodligen), men knappast med två 8800GTS... Ska man köra SLI med riktigt hungriga kort bör man fokusera på kvalitet och inte chansa.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Jag har funderingar på det men iaf i nåt halvår så kommer jag bara köra på ett 8800 GTS. Jag körde ju två 7900 med min 350 wattare. Gick bra till en början, sen höll grafikkorten på att brinna upp och nu har jag två halv fungerande grafikkort som buggar ibland när man spelar spel Funderar kanske på att skaffa ett: Corsair PowerSupply (PSU) 520W HX ATX.
Corsair är ju grymma på att göra minnen så dom kanske har koll på nätagg också

nj
Medlem
Skrivet av Guzilla:

Jag har funderingar på det men iaf i nåt halvår så kommer jag bara köra på ett 8800 GTS. Jag körde ju två 7900 med min 350 wattare. Gick bra till en början, sen höll grafikkorten på att brinna upp och nu har jag två halv fungerande grafikkort som buggar ibland när man spelar spel Funderar kanske på att skaffa ett: Corsair PowerSupply (PSU) 520W HX ATX.
Corsair är ju grymma på att göra minnen så dom kanske har koll på nätagg också

Corsairs nätagg är väldigt fina, de tillverkas av Seasonic och är mer eller mindre ett Seasonic M12 (med lite annorlunda komponenter) men till lägre pris.
Skrev lite kommentarer om Corsairs nätagg i den här tråden, samt länkade till två sidor med hyfsad info om nätagg.

Nämnas kan att Seasonic även tillverkar en del av de nätagg som Antec säljer under eget namn (EarthWatts, NeoHE samt TruePower Trio är de tre serier som jag har för mig tillverkas av Seasonic) så förhoppningsvis börjar Antec få upp kvalitén ordentligt på sina nätagg igen.

Inaktiv

Okej. Kollade lite på ett Antec 500w också som var lite billigare men det lutar mer åt Corsair just nu. Ser ju ut att klara två grafikkort. Frågan är bara om det klarar 8800 GTS hehe. Är ju en framtida plan. Köper ett sånt i början av maj och sen kommer det andra nog dröja ett par månader tills priserna har sjunkigt.

Inaktiv

hejan! Jag har mitt Hiper Type-M 580W som är både billigt och rätt bra. Köpte det för att(för utom att jag tyckte att det värkade vara bra och billigt) detta(bZerk 500w) inte fanns inne hos webhallen...
bZerk har fått bra i test hos SweClockers och är ganska så billigt? Det har också modulära kablar vilket gör det lite enklare att instalera osv. Modulära kablar menas med att man kan ta bort och sätta i de man vill ha i och ta ut de andra så dom inte bara hänger onödigt och stoppar luftflöde osv..

edit: hmm.. glömde säga(ifall inte någon annan gjort det) att man ska kolla kvalitet, tex hur många A(ampere) det finns på +12V linorna. här finns en lite guide du kan läsa som säkert gör det lite enklare.
bZerk agget är bättre än Hiper agget för att det kan leverera 40A på +12V medans Hiper bara kan leverera 38A tror jag det var. 2 Andra riktigt bra Nätaggregat är Cooltek 500w & Cooltek 600w De kommer fån samma fabrik som bZerk, men är snäppet bättre, specielt 600w varianten. 600w varianten fick bäst i test i testet på SweClockers. Här finns testsidan med hiper Type-M 530w varianten.

Du kan få köpa ett sprillans nytt (utan förpackning) Chieftec 400W av mig för 300kr + frakt - det är väl billigt?

Det kom med det chassit jag köpte och nätagget har kanske gått 2-3 timmar totalt. Har beställt ett Corsair 620-agg som borde komma imorrn eller på fredag.

Brukar normalt inte sälja saker, men annars blire väl som vanligt att man slänger eller ger bort skiten till nån vid nästa städning.

Inaktiv

Tror inte 400W räcker för mig, Denbästaantisocial. Tack för tipsen. Har redan beställt ett Corsair 520-agg som ligger och väntar på att bli hämtat på webhallen. Bzerk såg nice ut men det känns som att jag vill ha nåt utan neonljus. Har redan en fläkt som lyser i grönt neon ljus som jag köpte mest för skojs skull.

1
Skriv svar