Gothic 3: Forsaken Gods debutplåtat

Robot
Medlem
Gothic 3: Forsaken Gods debutplåtat

Gothic 3 tillhör numera 59:- klassen så om man pallar buggarna så är det bra köp.

Inaktiv

Gothic 3s största problem var ju knappast buggarna, utan det ohyggligt tokusla stridssystemet, som absolut skulle kunna kandidera som ett av de absolut sämsta någonsin. Helt ospelbart.

Medlem

Det jag komemr ihåg av detta var att det var brutalt lätt att bli "champion" i arenan, man bara spammade "hårt slag" knappen så var han typ stunnad hela tiden. Lamt, det svåraste monstret var därmed inte en stor orc, min största fiende var vildsvinet.

Medlem

Jag gillade Gothic 3. Klarade det aldrig, så man kanske ska ge det en chans igen. Världen känns mycket mer levande än den i Oblivion, och det känns som om det faktiskt finns en handling.

Inte lika bra som The Witcher kanske, men ändå ett hyggligt spel. Ser fram emot detta.

Medlem

Tyckte att Gothic 3 var ganska bra. Synd att det var så otroligt buggit och dåligt optimerat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag gillade Gothic 3. Klarade det aldrig, så man kanske ska ge det en chans igen. Världen känns mycket mer levande än den i Oblivion, och det känns som om det faktiskt finns en handling.

Jo håller med... Världen är vad som gör Gothic. Den delen känns genomarbetat och unikt. Synd att inte allting håller måttet bara. :/

Förresten, de där "community patches" som släppts fixar upp spelet till en nivå där det går att lira igenom utan att förbanna buggarna var tredje minut.

Trist att första releasen var ospelbar dock... många missar ett bra spel på grund av det. Kan man få det för 59kr nu så är det helt klart värt att införskaffa om man inte redan har gjort det.

FML
Medlem

Måste säga att Gothic 3 började skitbra och sen gick det utfört. Slutet bestod av lite bildvisningar istället för nån cinematic, vilket kändes riktigt fattigt.

Jag har inte kvar mina saves eller så, men någon som vet hur Forsaken Gods fortsätter i spelet? Blir det en extra dörr någonstans som i Oblivion eller ska man ha klarat ut spelet och sen bara fortsätta på expansionen som i Diablo 2?

Medlem

zolidsnake: lär nog funka som expansionen till Gothic2, dvs en quest man tar bara..

Gothic3 var ruggigt värdelöst, väldigt synd att man b.la tog bort den helt fenomenala stridssystemet man hade i Gothic1-2 som jag tycker hör till de roligare bland RPG-spelen. Gick inte att dyka eller klättra heller


signatur
Medlem

JoWood... barf


signatur
Medlem

Gothic 3 > Oblivion, kan knappt bärga mig inför expansionen

Medlem

Mer buggar åt folket!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag älskar 3:an men hatar att det hackar så förbannat efter ett tag. Man vill ju inte sänka grafikinställningarna för då blir det så fult. Väntar intensivt på att Community Patchen v1.7 ska släppas. Hoppas att Gothic 4 blir bättre optimerat när det släpps.


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Inaktiv
Skrivet av Snowman01:

Gothic 3 > Oblivion, kan knappt bärga mig inför expansionen

Troll!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Ett gravt underskattat spel imho.


signatur

Bengebolle

Medlem

men vafan.. fixa så att orginalet är spelbart innan ni gör en jävla expansion! man blir ju tveksam, kommer expansionen ha samma buggar och opolerat gameplay? gothic är en av de bästa rollspelsserierna som finns men sabbas av buggarna.

Medlem
Skrivet av rbnlenin:

Ett gravt underskattat spel imho.

Inte om man spelat de föregående spelen i serien, då blir man mest bara förbannad.


signatur
1
Skriv svar