Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirror

Robot
Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirror

Square Enix har skapat ett lättviktigt rollspel där fokus ligger på svärdviftning med wiimoten. Lyckas de sticka ett hål i min kevlarsjäl och charma mig?


Medlem
Dragon Quest Swords på Wii granskat

kul för wii ägare, verkar ju va ett ganska så hyffsat lir.
Har själv dock aldrig gillat manga spel lr nått i den stilen ;P

Inaktiv

Kommer säkerligen sälja en del borta i Japan, om det inte gjort det redan. Känner mig dock måttligt intresserad av detta. Kanske hade varit annorlunda om jag spelat något av de tidigare spelen i serien?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Flakmonkey
Skrivet av Nolite:

Kommer säkerligen sälja en del borta i Japan, om det inte gjort det redan. Känner mig dock måttligt intresserad av detta. Kanske hade varit annorlunda om jag spelat något av de tidigare spelen i serien?

Dragon Quest är väl som Final Fantasy-serien där? Att spelen inte har något med varandra att göra, förutom stilen då

Medlem

Nice med en kentreferens i inledningen Kanske skaffar det, ser kul ut.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nimr0d:

Nice med en kentreferens i inledningen Kanske skaffar det, ser kul ut.

Ett poäng till dig


signatur
Medlem

Har aldrig varit speciellt förtjust i varken Squares eller Enix' spel eftersom jag inte gillar turbaserade rollspel, det här är ju dock ett välkommet avsteg från det vanliga upplägget.


signatur

.slanger

Medlem

Så mycket färger...galet kul, men dåligt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ska nog spela det hos en kompis:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv
Medlem

Verkar som ett okej reaspel, inget jag skulle köpa till fullpris dock

Medlem

Det behövs lite "plaskdamm" RPG också. Tror det här kan bli riktigt bra för dom lite yngre spelarna - en myspysig introduktion till rollspel på konsoll och dator etc.


signatur
1
Skriv svar