Grid-demo till dator dröjer

Medlem

Jag har både en PS3 och PC och jag är inte imponerad av PC-versionen.
Det enda som är bättre är att man kan köra med separata pedaler till ratten.
Känslan är betydligt bättre på PS3:an

Medlem

Betyg:

Grafik 10/10
Ljud 8/10
Fysik 5/10
Gameplay 8/10

Jag råkade stänga av traction control vid första testet, och då var spelet värdelöst. Som att åka på is ungefär, men nu när jag har det påslaget blev det genast mycket bättre. Rent av magnifikt roligt!

Känslan när man ligger och tampas med 1 och 2 platsaren på sista varvet är enorm. (Spelar på Extreme med mustangen).

Jag gillade inte drifting till en början heller men man lärde sig och jädrans, det är roligt. Att spelet är så sjukt snyggt bidrar till betyget såklart.

My 2 cents.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Finns en del torrents med demot som går hyffsat fort att dra hem.

Medlem

Hoppas FPS:en är bättre på PC än till konsoll. På PS3:an är det enligt min mening ospelbart.

Skittrist att dem inte kan hålla 60 fps som GT5. Spelar ingen roll hur bra spelet i sig är, med dålig FPS suger det ändå.

Medlem

Btw ligger FZ och sover?,

Medlem
Skrivet av Orbs:

Hoppas FPS:en är bättre på PC än till konsoll. På PS3:an är det enligt min mening ospelbart.

Skittrist att dem inte kan hålla 60 fps som GT5. Spelar ingen roll hur bra spelet i sig är, med dålig FPS suger det ändå.

Vet inte vad PS3 version har för fps, men på PC så är det underbart att spela. Jag spelar på 1600x1200 upplösning samt 16x Anti Aliasing. En ren dröm, fpsn är stabil och sjunker aldrig så att det märks av. Jag som är petig när det gäller fps är fett nöjd! Sen så skadar det inte att att spelet är fett roligt att spela, bara ett "plus".

Medlem

Ingen annan än jag som kan tycka att spelet ser oerhört "urtvättat" ut och att det känns som om man behöver glasögon för allt e så utsuddat och "blur:at". Tonvis med post-processing som i min mening förstör någonting som kunde varit mkt bättre. Jag menar, ska jag behöva vara så nära som 50m ifrån en skylt för att kunna tyda den?
Jag spelar med alla settings på max i 1680x1050 och har övervägt om det kanske är all AA som sabbar - men vill man stänga av det när man ständigt slår i 60-väggen även med det påslaget?

Om känslan vet jag inte riktigt vad jag tycker - första körningen kom jag ~15plats och ansåg att det var horribelt och ville aldrig spela mer igen. Sen provade jag en gång till och började greppa allt lite och började fatta lite mer tycke för "känslan". Tror jag ska prova eeen gång till

Edit:
Kan man inte höja sin FOV på något sätt? Avskyr att spela spel där man sitter och tittar in genom ett smalt fönster in till spelvärlden

Medlem

Det verkar som att min game pad kommer till användning, igen

Medlem

Installerade, försökte 4-5 gånger med BMWn innan jag gav upp.
Körde nästa bana, insåg det var drifting och avslutade ut till menyn... Nästa bana, valde easy, rätt kul i ungefär 2-3 försök sedan inte roligt alls.

I DIRT var ju iaf Hill Climb banan kul...

Medlem

Sicket sunk spel, var ju fan ursvårt även med kontroller på ps3.. inget speciellt.

Medlem

GRiD blåser, tyvärr, det är nån slags NFS klon. Sky som pesten, (dock så kommer de väl skylla på "piraterna" när det inte säljer).


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av Orbs:

Hoppas FPS:en är bättre på PC än till konsoll. På PS3:an är det enligt min mening ospelbart.

Skittrist att dem inte kan hålla 60 fps som GT5. Spelar ingen roll hur bra spelet i sig är, med dålig FPS suger det ändå.

Vet inte vad PS3 version har för fps, men på PC så är det underbart att spela. Jag spelar på 1600x1200 upplösning samt 16x Anti Aliasing. En ren dröm, fpsn är stabil och sjunker aldrig så att det märks av. Jag som är petig när det gäller fps är fett nöjd! Sen så skadar det inte att att spelet är fett roligt att spela, bara ett "plus".

1. Detta är inte krävande, PS3 blows.
2. Sluta skryt, angående hur krävande det är, se (1.)
Ps. Fett roligt? Lika roligt som å smeta in sig i kallt ister menar du? Hemsk väghållning, lika precist som att klippa naglarna med motorsåg.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Hahagha, det är FETT skojj ju!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Surt, men jag får väl lira det på 360'n så länge.


signatur

.slanger

12
Skriv svar