Riktigt rå och såklart helt underbar humor
Ni känner till Wikipedia antar jag? Sidan där folk skriver sina egna artiklar om precis allting mellan himmel och jord.
För ett tag sedan snubblade jag in på Encyclopedia dramatica. Det är i princip samma sak, men ED behandlar mest internetkulturen, oftast, för att inte säga alltid, på ett väldigt grovt och roligt sätt.
På Encyclopedia dramatica kan man lära sig livsviktiga saker som vem den här jävla björnen är, hur man pratar med camhoror samt få vet vad en fitta (cunt) är: "A cunt is something you will never see IRL -- prove us wrong. It is the official clinical term for a woman's dick hole as well as the proper Christian name for John McCain's wife."
En intressant, och förmodligen sann iakttagelse på ämnet:
"This word [cunt] is used sparingly in America due to fear of receiving the attention of powerful vaginal warriors like Hillary Clinton and Emily Dickinson and can often end a conversation in stunned silence. In Britain, it can be used every other word without raising an eyebrow. You fucking cunt."
Även lättare ämnen som popmusik går att läsa om: "The Jonas Brothers are an abominable menace of a band that would make anyone with a brain want to forcefully disembowel and strangle every teenybopping Jonas fan they see. The Jonas Brothers are universally hated by those with functioning minds for making perfectly good instruments look gay and showcasing their complete lack of any discernible musical talent"
Istället för Wikipedias politiskt korrekta "Denna artikel är bara påbörjad. Du kan hjälpa till genom att utöka den." står det "This article is crap. You can help by completely re-writing it.".
Och ifall artikeln är bra då får man fan också veta det:
"This article is perfect. Don't fuck with it!"
Slutligen: se vad ED har att säga om just dig.
Kullberg-as approved by BaratsAndBereta
Vääldigt gammalt, men jag älskar seriöst ED, en blandning mellan 4chan och Wikipedia.
Och eftersom Wikipedia inte funkar att gå in på min dator av någon konstig anledning, så brukar jag använda ED som fakta källa ibland, och det, det är konstigt.
What else could I say?
Everyone is gay.
Det finns en ganska låg gräns för hur roande en obscen troll-wiki kan vara. Uncyclopedia är klassigare, även om den blivit lite för städad på senare tid.
Säger inte att det är ett dåligt fynd du har hittat här Kullberg. Men jag känner starkare för Uncyclopedia.
Där den ena trashas av den andra är den andra historiskt korrekt återgiven hos den ena.
Edit: Även om båda verkar hata varandra.
- Ät mig levande.