Medlem
Ny musmatta

Ja, en musmatta från IKEA kanske inte är det effektivaste att spela med.

En del säger att jag ska köpa Qpad, andra IceMat - vad säger ni?

Angående storlek; En maxbredd på 32 cm och en maxlängd på 37 cm.

Inaktiv

Jag använder Func och är helnöjd med den :).

Medlem

Inte icemat. Vad har du för mus?


signatur

En styck signatur.

Medlem

Står i signaturen (glömde bort att aktivera, så den finns inte med i mitt inlägg ovanför).

Medlem

func duger fin fint för mig


signatur

Nämen!

Medlem

Skulle rekomendera Corepad Eyepad den är 325 x 290 mm
har själv XL versionen och musen går helt underbar på den musmattan

Inaktiv

Rekommenderar även jag Corepads Eyepad. Fungerar extremt bra, fint glid o fullständigt tyst, och till ett bra pris tycker jag.

W2k
Medlem

Har Corepad Eyepad både hemma (XXL ) och på jobbet (XL). Helt OK. Razer Copperhead hemma och nån optisk Intellimouse på jobbet.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Jag rekommenderar Steelpad's aluminium-matta. Har den själv och den är helt underbar. Visst, som med IceMat är ljudet lite irriterande i början. Men man vänjer sig.

Medlem

Steelpad QcK+

edit: okej då, talar om varför. Den är av tyg, är tunn, stor och lätt att tvätta av. Sliter inte på musfossningarna som plast/glas/aluminium gör och man slipper irriterande skrapljud.

Smider som [censur] i [censur] med andra ord.

QPAD såklart jag har en sådan och sen en razer (dimondback) eller vad den heter, och det fungerar jättebra


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

har samma mus som du och använder den på en Icemat Black 2nd Edition - helnöjd! 8)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Bara jag som kör Steelpad 5L?
Den slår både 4D och S&S i presition, fast den kostar ju endel också. Jag är nöjd iaf.

Medlem

Qpad är bästa mattan IMO. Har testat Func och Icemat också men Qpad är bäst. Fast Func är nästan lika bra


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Du nämnde Icemat. Har en sådan. Kan inte komma på något att klaga över. Jo förresten om du inte använder medföljande skatez så kan det låta en del när man drar musen över mattan. Annars skönt glid o fin precision. Sen är den ju väldigt snygg också Finns säkert bättre mattor men det vet jag inget om då denna är den enda "prestanda" mattan jag ägt.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

är nöjd med func. men har lite problem i hettan som råder då man klibbar fast med handleden på den

Medlem
Skrivet av The Slayer:

Du nämnde Icemat. Har en sådan. Kan inte komma på något att klaga över. Jo förresten om du inte använder medföljande skatez så kan det låta en del när man drar musen över mattan. Annars skönt glid o fin precision. Sen är den ju väldigt snygg också Finns säkert bättre mattor men det vet jag inget om då denna är den enda "prestanda" mattan jag ägt.

Tappa den bara inte i golvet :). En polare lyckades på något sätt fösa ner sin med benet (han kollade tydligen på TV med fötterna uppe på musmattan ) och den gick itu. Går självklart inte vid vanlig användning (sitter som berget, inget kasande på underlaget när man t.ex. spelar).
Har själv en svart Icemat och har haft min i snart 4-5 år, inget att anmärka, enkel att hålla ren och med skatez på så gäller det att se till att datorbordet inte lutar för då märker man snabbt åt vilket håll det lutar ;).:up:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Ja en Icemat blir ju inte direkt sliten. Köper man en så kan man ha den hur länge som helst. Såvida man inte tappar den i golvet då.. Har provat några andra mattor i plast bl a men tycker det är dålig precision i dom. Siktet stannar inte alltid exakt där man vill o så, nästan som att det är lite för bra glid ibland.. Enda man kan anmärka på är väl ljudet om inte skatezen är helt fräscha.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

kört icemat i snart 3.5 år, och jag är helnöjd. ljudnivån sjönk snabbt och är inget jag tänker på idag heller. jag kör utan icemat-skatez (bäst att tillägga).


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

jag kör men Qpad.. älskar den..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Min func 1030 blev trögig, fick även jack på den. icemat ligger i nån låda nånstans, 4D Steel tänker jag inte ens på att den är där förutom när man cpat sig för långt bort med musen ibland, inte universums bästa glid men jävligt bra.

Inaktiv

Jag har prövat en hel del musmattor. Bl.a. Qpad, Icemat osv. Det genomgående som jag tyckt om dessa musmattor är att dom är dyra och plastiga/ingen känsla. Jag har alltid gillat den där 80tals-mattan av våtdräktsmaterial. Du vet den där tjocka av gummi med tygbelagd yta. Hur som helst, jag gick på jakt efter en nyare uppdaterad version av den. Hittade till slut min lilla raring på Webhallen.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=48115

Finns i två olika storlekar. Jag kan verkligen rekommendera denna. Tygbelagd yta som verkligen är superbehaglig och ca 2 mm tjock. Prisvärd också. Spring & köp!


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

q-pad skare va:D

Inaktiv

Qpad suger hårt, hårt & hårt! Gissar att du gillar Qpad pga av att du inte testat så mycket annat. Det finns bra mycket bättre musmattor än qpad- i samma prisklass. Det är inte min personliga åsikt, utan snarare ren fakta.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Jag kör med fUnc i kombination med mouseglidez på musen. Halare upplevelse får man leta efter


signatur

Spelat sedan q2 :)

Inaktiv

Qpad ftw, men jag har en liten fråga om Razer möss - är det nån stor skillnad mellan Copperhead och Diamondback så att det är värt dom där ca200 extra kr för Copperheaden.

Tacksam för svar.

Inaktiv

De flesta verkar gilla att ha så lite friktion som möjligt. Jag personligen gillar att känna lite friktion av den rätta typen. Det trodde jag alla grabbar gillade...


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

1
Skriv svar