Medlem
LG 26" LCDskärm

Fick precis papper om erbjudande på ny dator genom jobbet.. den gamla börjar ju bli lite sliten så klart som fan tar man en ny

4GB RAM, 7900GT, AMD 4400 X2 alt 4800 X2 (beror på priset lite, får se vilket jag väljer), Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS...

själva paketet så tycker jag duger mer än väl... men inte så säker på hur bra skärmen är.
FInns flera att välja på, den största som jag är intresserad av är en LG 26LC2R... 26" LCD Widescreen. Kollar runt lite på nätet men inte hittat så mycket vad folk tycker om den.. kontrast är 500:1.. låter lite lågt, finns väl skärmar me dmycket högre kontrans?
HD-Ready ska den ju vara iaf, så bara det är en stor fördel i mitt tycke... köper man en xbox360 nångång så borde det ju funka spela på den istället för gamla skrot-teven

Men ja, nån som är mer hårdvaruguru än jag... är skärmen nåt att ha? Vilka utgångar etc är det bra att ha, enligt papprena har den DVI-utgång iaf.

hittade lite mer info om den Här

Inaktiv

den där är ju mer tv än datorskärm...man vill ha högre upplösning i operativsystemet än 1366x768

kolla bara på apple cinema...deras 23" har 1920x1200 och deras 30" har 2560x1600

kontrasten får du nog nöja dig med...det är inte så illa som det låter

JB
Medlem

vad har den för punktäthet? ca 0.27 har vanliga TFT, och ca 0.60 ligger LCD TV på vad jag har sett.

Medlem

Tar du den där så får du ha den som TV och sen köpa en riktig monitor med högre res.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

ok, tack för svaren

blir nog den ändå... skönt med en hdtv bara
har ju en 19" crt nu som duger bra... så kan ju ha kvar den för att spela spel och liknande om inte det blir bra på "tv:n". Men blir fetteskönt se på film etc på den nya skärmen

Inaktiv

imo är den tvn för liten för film...jag hade nog skitit i skärm/tv och köpt en 42" plasma för 12 lax...det är väl ungefär vad den du funderar på kommer kosta

Medlem

enligt pricerunner kostar den 9200kr som billigast.. får den för runt 8000kr totalt brutto, dvs blir ju bara lite över 5000kr att betala på 3 år
Hade jag köpt nåt sånt själv så hade jag såklart skaffat större.. men har ju en 32" vanlig tv annars som duger än. Sen när man har råd och skaffar en ordentlgit 42" plasma så kan man ju alltid ha 26" som sovrums-tv eller nåt

Medlem

Jag tycker inte det är så fel att lira på LCD-TV faktiskt.
Jag har själv en http://www.fujitsusiemens.se/products/displays_projectors/lcd... och din e bättre än min så du borde inte få några problem.
Jag har i och för sig bara lirat World Of Warcraft, Quake 3 och Quake 4 men inte ens i Quake 3 som är så snabbt spel hade jag några problem med bilden i alla fall som körs i 1280*720


signatur

The quickest way to hell isn't by living a bad life, it's buying a COMPAQ

1
Skriv svar