Är det värt med ett 7800GS?

Medlem
Är det värt med ett 7800GS?

Jag har idag ett 6800GT, se min signatur, men jag funderar på att uppgradera till det "bästa" AGP-kortet. Men jag vet inte om det blir så stor skillnad i spel med att gå från ett 6800GT till detta:
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e1099881&Refe...

Det kostar ändå en del pengar så jag vill att det ska märkas.
Ny dator med moderkort och PCI-E blir först nästa år någon gång. Men jag skulle vilja kräma ut det sista ur den jag har men det kanske bara är att slänga pengar i sjön med en sån här uppgradering?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Köp ett nytt moderkort och grafikkort istället.

Moderkort kostar ju inte så mycket ändå.


signatur
Inaktiv

behöver du inte en ny prolle då om det är 747? (har du 939 ska det väl funka) om jag kommer ihåg alla siffror rätt dvs..

Inaktiv

Köpte i dagarna graffekortet i länken till min burk. Satt tidigare med ett 9800pro (6000p. i 3dmark03) och visst blev det ett spelmässigt lyft för mig. Däremot är det prollen (barton 2500+) som sätter stopp för att pressa ur kortet dess verkliga prestanda nu uppfattar jag det som. Får 9200 i 3DMark 03 vilket inte är mycket att hänga i julgran när man vet att kompisen som sitter med 6800GT å Athlon64 3200 får ut c.a 13000. Slutsatsen blir att jag inte tycker att det är värt pengarna i ditt fall å köpa ett nytt AGP kort då du redan har ett som är bra utan att satsa på ny "mammaplanka", prolle samt ett PCI-express kort.

Inaktiv

en 2500+ klockas ofta upp ganska lätt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Ja om man har "rätt" stepping på den ja samt att minnena pallar det

EDIT: Och har ett moderkort med lite kvalitet....dvs inte ett Asrock för 600:-

Inaktiv

asrock-kortet ska nog inte innebära några hinder. prova. dessutom kan man ju hålla kvar 333mhz buss om man inte har tillräckligt snabba minnen, men öka multipliern till 12.5 istället.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Kan tyvärr inte fippla me multipliern i nuvarande bios..har letat på nätet efter ett bättre bios till mitt K7NF2-RAID kort men inte hittat nått.......vill även kunna lirka me Vcoren om det går

Medlem

OJ oj oj grabbarna kan sin sak hör man:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Tycker att du ska köpa nytt moderkort med pci-e uttag, tjänar rejält på det.

Medlem
Skrivet av Majken:

Tycker att du ska köpa nytt moderkort med pci-e uttag, tjänar rejält på det.

japp, förr eller senare så blir man endå tvungen att byta till PCI-E


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Men köper jag nytt MB så kommer det säkert kräva att jag uppgraderar andra saker också och det är det jag vill komma ifrån. När mitt hembygge är ca tre år så köper jag helt nya delar av allt. Nu, som sagt, så vill jag bara göra en sista uppgradering men det verkar inte som om ni rekommenderar att jag uppgraderar till ytterligare ett AGP-graffe så jag väntar ett halvår eller mer tills jag köper helt nya prylar.
Men jag tycker det går förvänansvärt bra med tanke på min hårdvara. Har spelat Prey-demot i 1600 x 1200 och det fungerar väldigt bra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

grejjen är att ett 6800gt fortfarande står sig mycket bra...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

grejjen är att ett 6800gt fortfarande står sig mycket bra...

mm, och skillnade mellan den och 7800gs är inte värd att satsa någon tusenlapp.

Spara och köp nytt moderkort och grafikkort. Även minne och CPU om det behövs till moderkortet.

6800gt är så pass bra att du lär klara dig under tiden du sparar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ska visa de senaste inläggen för min dator. Då blir graffekortet glad: "6800gt fortfarande står sig mycket bra".

Tack för att ni avrått mig...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar