FZ.tv - Vi prövar att videorecensera

Medlem

Gillar också videorecensioner så det här var en trevlig nyhet
Några menar att det är något stelt men jag säger - byt för tusan inte stil till något MTV epeleptisk anfall med bildbyte vartannan sekund, kameror som roterar i alla axlar samtidigt och störande musik och ljud som dränker talet.

Medlem
Medlem

Rätt ok förutom dialekten.

Inaktiv

några synpunkter

*introrösten var inte alls bra

* Rösten hördes bra men behöver lite mer krydda. som sagt som en föreläsning på skolan

* bättre videoklipp. Såg mest massa hyllor han pillade på men knappt nåt som man nu BORDE visat upp i ett skräckspel.

* lite mer utförlig rescension. Hur är monstrena? AI,n? längden på spelet? massa småsaker som inte inkluderats. Men lär bli bättre o bättre

Annars prima jobbat FZ!

Medlem

Jaaa fortsätt så....men ta bort reklamen


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Medlem
Medlem

Mycket bra initiativ, fortsätt så.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Dumpa rösten som sa "FZ, din kompass..." i början. Annars var det mycket bra.

Medlem

Klart godkänt faktiskt. Själv tillhör jag dom som hellre hör en recension än läser en. Att dessutom få video samtidigt gör det mer intressant också.

Och liksom flera redan skrivit andra kändes den där "fz din kompass..." lite malplaserad eller oseriös, även om den fick mig att fnissa :).

Håller annars med de flesta utav bleaks synpunkter, speciellt då att den är lite längre. Blev lite paff för att den tog slut lite för fort

Medlem

En video bra video recension är alltid trevligare än en text men i det här fallet orkade jag inte ens se på hela recensionen.
Känns som ett rejält hafsverk, låter ungefär som om han som recenserar läser direkt från ett manus han inte själv varit med och skrivit(han låter uttråkad).
reklamen känndes väldigt onödig, visst det finns en anledning att den är där men ge oss i alla fall möjlighet att spola förbi den eller minska ner den till max ett par sekunder.

trots misslyckandet med eran första recension tror jag dock att det finns rejält med potential här, hitta en bättre recensent så tror jag att det kommer lösa sig

Medlem

mycket bra, fortsätt såhär

Medlem

Så där... Nu har jag kollat in fz.tv - nice, skall bli kul att se fler avsnitt i framtiden.

Jag skulle vilja se den person som pratar om spelet - då försvinner säkert den där "jag läser från ett papper"-känslan... Det stör inte mig så mycket dock - jag tycker det är bra gjort.

Kommer ni att köra tester och liknande på samma sätt? Typ av hårdvara, periferiutrustning till PC och/eller konsoll osv?

Jag ger FZ.tv
:up::up::up::up:
av
:up::up::up::up::up:

(Man skall alltid lämna utrymme att bli bättre)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

tyckte deet var bra, inte för att jag gillar spelet men. tummen upp


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Bra! fortsätt med video recensioner.

Medlem

Kom igen, lite mer inlevelse nästa gång. Och fimpa introrösten som så många redan har påpekat.

Annnars var det bra.

Medlem

trevligt med videorecensioner .. om man inte orkar läsa

gj.

Medlem

Så länge ni inte gör videorecensioner istället för de vanliga i textform så.

Medlem

Glömde säga: FORTSÄTT med det här, tack!

Medlem

haha inte för att vara taskig men rösten lät som berättarrösten i Bamse eller liknande.
titta på gametrailers där har dom bra röster.

lite mer tempo vore inte fel


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Intressant....
keep up the good work!!!

Inaktiv

Värsta skönt att bara titta å lyssna istället för att behöva läsa, så keep up the good work. bra förklaring på allt, det ända som kan klankas ner på är den ojämna ljudkvaliten. Annars perfekt.

Medlem

Tycker om att ni börjar med .TV recensioner, fast hör direkt att det behövs träning här. Det låter för mycke som ni läser från ett papper, inget fel att man gör det, men låter dåligt.

Gametrailers.com t.ex har en riktigt trevlig stil om jag får säga det själv, kan inte säga att dom gör de bästa recensionerna, men rösterna och sådär är inte det minsta jobbigt.

Men det förståss, ni har bara börjat. Keep up the good work!

Medlem

Kul initiativ, men som många redan sagt... Introrösten, den kändes bara fel och löjlig.
Sen saknade jag själva FZ känslan i det hela.. Det var (som någon också redan sagt) som en tråkig föreläsning.

Skippa den töntiga introrösten och var lite mer avspänd och humoristisk. Känslan iaf jag alltid får av text recensionerna!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Jag fattar inte att folk ids klaga, detta var en toppen grej när man är trött på att läsa. Reklamen finns antagligen för en anledning inte bara för att finnas där och det är spelet man är intresserad av om man ser recensionen inte rösten på han som snackar. Hoppas att folks helt onödiga klagomål inte får er att sluta, fortsätt såhär !

En del kanske ser det ni skriver som "hur dom kan bättra sig", men ingen bättring är egentligen behövd eftersom det är innehållet av recensionen som räknas. Men om det är så att ni på FZ vill ha det vi skriver som mål i framtiden så lycka till, men det duger bra som det är

Medlem
Skrivet av Addeek:

Jag fattar inte att folk ids klaga, detta var en toppen grej när man är trött på att läsa. Reklamen finns antagligen för en anledning inte bara för att finnas där och det är spelet man är intresserad av om man ser recensionen inte rösten på han som snackar. Hoppas att folks helt onödiga klagomål inte får er att sluta, fortsätt såhär !

En del kanske ser det ni skriver som "hur dom kan bättra sig", men ingen bättring är egentligen behövd eftersom det är innehållet av recensionen som räknas. Men om det är så att ni på FZ vill ha det vi skriver som mål i framtiden så lycka till, men det duger bra som det är

och vems bakdel är det din tunga försöker nå fram till?

Medlem

Nä, det var bra gjort... precis så där neutral ton som inte får det å låta för mycket "hej titta på mig".

Reklam verkar vara oundvikligt idag, men det gick förr iaf

BTW: Ni kanske borde regga www.fz.tv innan nån annan porrsida gör det!?

Medlem

Bra initiativ, även om jag känner att jag får ut mera information ur en textrecension. Tror att videorecensioner kan vara kul till RTS-spel, för att visa mera än de extremt actionfyllda bilderna


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Avstängd

Mycket bra iniativ! Fortsätt med detta!

Rösten passade sådär. Den känns inte perfekt, men inte heller allt för dålig. Kanske är jag bara kräsen, men det kändes mer som en recension av en bok än av ett spel.

Medlem

Jag tycker det är skitbra, men det var lite laggig bild, annars som många andra säger Keep up the good work!!

Skriv svar