Medal of Honor: Heroes 2
Till premiärminister Winston Churchill, London, gällande den senaste samlingen uppdrag i Medal of Honor-serien, operation Heroes 2. Resultatet är glädjande.
Har spelet, inte spelat mycket alls.. Det flyter på bra, är skön känsla i kontrollen!
Det har blitvit några timmar multiplayer efter recensionen, väldigt underhållande. CTF på Sewers är favoriten.
Kontrollen i Heroes 2 är nog den hittilts bästa FPS-kontrollen till något TV-Spel, går att ändra "dead zone", horisontal/vertikal känslighet samt överlag känslighet på pekaren. Sedan hastigheten på när man vänder sig, där just den biten var lite för seg i Metroid 3. Härligt att skjuta i detta lir vill jag lova!
Visst, inge blod eller megagrafik men det är fortfarande mycket underhållande.
Bra med lite nya grepp i skrivandet, helst för en F-skalle
Hur fungerar det med nätverksspel rent praktiskt när man ska koppla upp?
Smidigt, allt du behöver är ett EA Nation-konto. När du loggat in (behövs bara göras första gången) knallar du direkt in i lobbyn för att ansluta eller skapa ett spel. Det enda som saknas från en traditionell serverbläddrare är ping, anslutningskvalitén visas istället genom staplar liknande mobiltelefoners signalstyrka.
Är det någon större skillnad på kontrollkänslan i detta och CoD3?
Har lirat både #Call of Duty 3 och #Medal of Honor: Vanguard innan och kontrollen är väldigt mycket bättre. Användandet av rörelsesensorerna är smartare och mer genomtänkt, vilket gör hela skillnaden.
Furir Johansson. Blaha, du glömde visst en sak!
Kockis Johansson!
av stillbilderna att döma så ser det ju nästan ut som ett lir för PSone....nästan lite skrämmande(dock inget fel på PSone XD)
Jag störde mig inte på den ålderstigna grafiken, tillräckligt bra gameplay så spelar det ingen roll för mig.
Furir Johansson. Blaha, du glömde visst en sak!
Kockis Johansson!
Haha, Furir Kockis Johansson då.
Väldigt bra recension!
Verkar vara ett kul spel, som vanligt så är det väl knappast senaste grafiken, men sen när har Wii handlat om att briljera med grafiken?
Även om vi ignorerar att grafiken är torftig, snyggt för att vara Wii, ser detta spelet väldigt tråkigt ut. Som ett slags Beachhead 2000 där alla fiender är väl utmärkta och snällt radar upp sig för att även en blind ska kunna träffa rätt.
Ett "shooting gallery" för de med mindre lyckade motorik och koordination?
Alltså, nu måste jag verkligen säga ifrån här.
Visst, om man köper detta spel för multiplayerns skull, då kan det vara värt pengarna. Välgjort, om än väldigt alldagligt.
Men kampanjen är under all kritik. Om det inte vore för de roliga ögonblicken när man får använda nya roliga vapen nu som då, så skulle kampanjen få underkänt.
Det är totalt underlägset Allied Assault såväl som Call of Duty, för att inte nämna Call of Duty 4, i vars skugga det känns rent ut sagt patetiskt. Inte episkt nånstans, soldater som triggerspawnar och dör med exakt samma animationer, fruktansvärt sparsamt med musik, och otroligt trist bandesign. En bana utspelas i kloaker, där du går helt ensam i korridorer och pangar tyskar i trånga, trånga utrymmen. Lol.
Som sagt, om ni tänker spela online (och prompt vill spela på Wii och ingen av de andra plattformarna där fullständigt överlägsna onlinelir redan finns) kan det vara värt ett köp. Men förvänta er ingenting av kampanjen, då blir ni nog bara besvikna.