Teknikintervju om Far Cry 2

Robot
Medlem
Teknikintervju om Far Cry 2

Aber gott! Det ser ju ut som om dem har skickat in några frågor som dem gissat svaret på..

De första 4 frågorna handlar om va man behövde göra för förändringar i Cry Engine, och i varje fråga gör Dominic klart för alla att det inte är Cry Engine som gäller längre

What happen?

Inaktiv
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Det ser ju ut som om dem har skickat in några frågor som dem gissat svaret på..

Det är precis vad dom gjort och så går nog fler intervjuer till än vad man kan tro

Medlem

Det lär knappast kräva mer än Crysis.

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Aber gott! Det ser ju ut som om dem har skickat in några frågor som dem gissat svaret på..

De första 4 frågorna handlar om va man behövde göra för förändringar i Cry Engine, och i varje fråga gör Dominic klart för alla att det inte är Cry Engine som gäller längre

What happen?

Ha ha ha, precis vad jag tänkte! Han som ställde frågorna kan inte ha läst på ordentligt. Han kan då inte för fem öre gå ifrån de (felaktigt grundade) frågor han förberett så noggrant...

FC2 kommer nog ut ungefär samtidigt eller lite före jag tänkt bygga en ny dator, blir perfa!


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

Jag hade legat på golvet av skratt (och antagligen svimmat av syrebrist) ifall svaret på fjerde frågan skulle vart; "WE DID NOT USE NO F*CKING CRYENGINE FFS!!!"

Det låter ju seriöst som att "reportern" försöker få den intervjuade personen att bli förbannad, jag förstår dock att det är inskickade frågor och inte en IRL-intervju.

Medlem

Jag klarade inte att läsa efter tredje frågan. Så värdelöst genomförd intervju.

Medlem

kebbe_90 du ska nog se att det kommer att kräva extremt mycket mer än crysis kolla på gamplay filmern på farcry 2 så kommer du att förstå varför...

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/118856.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/118821.html

Inaktiv

herregud. ska hypen börja redan nu?

Medlem

Har sett de filmerna dagen de släpptes, och jag är inte imponerad.

Medlem

suuuck
Sämre "intervju" får man leta efter. Tråååkigt
Kan inte göra annat än hålla med ovanstående poster

Medlem

Rent tekniskt verkar spelet intressant, fysik is the shit, hoppas bara nu de inte lägger för stor vikt på eld så det blir en dålig gimmick som de tvingar på spelaren snarare än bara ett strategiskt alternativ för de som är intresserade.

Jag hoppas personligen på spelet men som det är nu är det nog bara skoj ett tag, finns mycket man sett innan, inte så värst imponerande grafik heller om man jämför med Crysis (jämförelsen är lite svårt att komma ifrån) men knappast fult och grafik är inte allt, det var för övrigt verkligen inte det som gjorde att jag älskade Crysis, utan gameplayet, hoppas verkligen de kan hitta på något lika involverande som gameplayet i Crysis, har personligen svårt att tänka mig jag kan spela ett generic fps igen då genren, iaf för mig, var död innan Crysis dök upp.

Inaktiv
Skrivet av slinfolo:

herregud. ska hypen börja redan nu?

Jag blir så trött varenda gång jag läser i dessa forum där man diskuterar väl marknadsförda spel. Att ha höga förväntningar på ett spel är inte något dåligt och det ska knappast bidra till en mer negativ inställning till spelet.

Varför denna skräck för lyckad marknadsföring?

Personligen så ser jag fram emot detta spel och det ska bli intressant att se om min dator klarar av det ^^

Btw, kasst utformad intervju.

Inaktiv
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Aber gott! Det ser ju ut som om dem har skickat in några frågor som dem gissat svaret på..

De första 4 frågorna handlar om va man behövde göra för förändringar i Cry Engine, och i varje fråga gör Dominic klart för alla att det inte är Cry Engine som gäller längre

What happen?

Ja, de framstår bara som dumma i huvudet när de fortsätter att snacka om CryEngine och han svarar att de har en egen motor. Sedan stavar de ordet "piece" fel och stavar det "peace", första frågan.
Riktiga nötter. Personen som intervjuade hade ju ingen flexibilitet över huvudtaget.

BTW, från FZs information om intervjun uppfattade jag det som att den handlade om hur det skulle fungera på konsoll men det var ju ingenting med det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

BTW, från FZs information om intervjun uppfattade jag det som att den handlade om hur det skulle fungera på konsoll men det var ju ingenting med det.

Citat:

Det talas bland annat spelmotor och dynamisk ljussättning, men konsolfrågor får vi klara oss utan.

;D

Medlem

"BTW, från FZs information om intervjun uppfattade jag det som att den handlade om hur det skulle fungera på konsoll men det var ju ingenting med det."
"... men konsolfrågor får vi klara oss utan."

Inaktiv
Skrivet av siggson:
Skrivet av slinfolo:

herregud. ska hypen börja redan nu?

Jag blir så trött varenda gång jag läser i dessa forum där man diskuterar väl marknadsförda spel. Att ha höga förväntningar på ett spel är inte något dåligt och det ska knappast bidra till en mer negativ inställning till spelet.

Varför denna skräck för lyckad marknadsföring?

Personligen så ser jag fram emot detta spel och det ska bli intressant att se om min dator klarar av det ^^

Btw, kasst utformad intervju.

Jag känner ingen större skräck för marknadsföring vare sig den är lyckad eller inte.

Problemet är att en rikigt kass interjuv som handlar om ett spel som ligger långt fram i tiden hamnar som en förstanyhet. FZ är ju oberoende och kan därmed välja vilka nyheter dom visar och jag förstår inte rikigt varför de tar med denna. Tror att det beror på att spelet heter just Far Cry 2. (Att ta med undermåliga nyheter just bara för att de handlar om ett efterlängtat spel kallar jag hype) Det är ju som sagt min åsikt, det här är kanske precis vad många vill läsa, vad vet jag.

Medlem
Skrivet av slinfolo:

Jag känner ingen större skräck för marknadsföring vare sig den är lyckad eller inte.

Problemet är att en rikigt kass interjuv som handlar om ett spel som ligger långt fram i tiden hamnar som en förstanyhet. FZ är ju oberoende och kan därmed välja vilka nyheter dom visar och jag förstår inte rikigt varför de tar med denna. Tror att det beror på att spelet heter just Far Cry 2. (Att ta med undermåliga nyheter just bara för att de handlar om ett efterlängtat spel kallar jag hype) Det är ju som sagt min åsikt, det här är kanske precis vad många vill läsa, vad vet jag.

Bättre än inget om du frågar mig även om den nu är under all kritik, låter lite på formuleringarna som om de skickat ett mail snarare än faktist suttit med dem och frågat ut dem, men jag antar det hade stått om så var fallet.

Medlem

grymma bilder, 6 helt nya också
http://www.farcry2game.info/e107_plugins/sgallery/gallery.php...

Lite AA på den där bilen så blir det fint vettu ^^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Ska bli häftigt att se det här med eld sen. Ett av de momenten jag hoppas mest på i Far Cry 2.

Medlem

finns 4 stycken nya techdemos i HD upplösning att ladda ner här;

http://www.farcry2-hq.com/downloads,22,dunia-engine-nr1-hd-qu...

Jag får dom inte att funka i någon av mina spelare, kan ni testa om dom funkar? formatet är .mov och dom funkar inte i quicktime player för mig i alla fall.

Edit två nya gameplay demos också som ni måste se, väldigt imponerande, snyggare djungelgrafik än crysis

Far Cry 2 gameplay techdemo part1

Far Cry 2 gameplay techdemo part2


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

hehe filmerna är redan länkade av mig lite längre ner å dom har funnits ute ett bra tag sen October 18, 2007 =P

Medlem

Snyggt är det ju defintivt. Men ser det dock inte väldigt, väldigt tråkigt ut? :S


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av norrby89:

hehe filmerna är redan länkade av mig lite längre ner å dom har funnits ute ett bra tag sen October 18, 2007 =P

De andra 4 då? tech snuttarna som visar växtligheten som växer, och vädersystemen och dom? Kunde ju inte få någon av de HD filmerna att funka :\


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

MFZ
Medlem

verkar smart att grunda en hel intervjuv på en förutfattad mening att hela spelet är byggt på farcry-motorn när det inte är det...


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skägg.
10 Chambers

I januari kan vi förhoppningsvis dela med oss av förstahandsintrycken jag fick i Montreal i december


signatur
Medlem

Calle det hoppas vi på


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar