PS3-försäljningen ökar

Robot
Medlem
PS3-försäljningen ökar

Så det totala ställningen (antal sålda maskiner) enligt artikeln är som följer:

Xbox 360: 11,6 miljoner
Nintendo Wii: 9,3 miljoner
Sony Playstation 3: 5 miljoner


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Ångrar starkt att jag köpte min PS3a från start, import ifrån Kanada med 2 spel för en bit över 7000kr.
Det är en högljudd, varm maskin med dålig handkontrol och inga spel... dock så har den en sanslös potential, men i skrivande stund snart ett år senare så är det fortfarande ingen utvecklare som tagit grepp om denna potential så man undrar ju om de någonsin gör det...
Spelar ingen roll hur mycket de sänker priset om det endå inte finns något djupare spel än hjärnlösa FPS och typ Singstar till skiten... Var är de RPGs som gjorde PSX och PS2 till herre på täppan?
Börjar tröttna på att vänta på FF-13, och ju mer man läser så verkar det mer o mer som de bara mjölkar namnet nu.

Håller hoppet uppe, men för stunden så skulle det nog vara roligare att göra pappersflygplan av hundralappar och skicka ut genom fönstret än att spendera dom på en PS3a... sorgligt men sant

Medlem
Skrivet av Grizzok:

men i skrivande stund snart ett år senare så är det fortfarande ingen utvecklare som tagit grepp om denna potential så man undrar ju om de någonsin gör det...
Spelar ingen roll hur mycket de sänker priset om det endå inte finns något djupare spel än hjärnlösa FPS och typ Singstar till skiten... Var är de RPGs som gjorde PSX och PS2 till herre på täppan?

Tog väl en sådär 3 år innan det kom vettiga spel till PS2an. PS1an och PS2an var tunna med jRPGs i början också.

Har runt 40 spel till PS2, och endast ett fåtal av dem släpptes innan 2003.

Har ingen PS3 ännu då det inte finns några intressanta spel ute, men White Knight Story och några andra spel ser väldigt lovande ut. Så det blir väl att man köper en PS3 tidigt 2009 eller något sådant.

Att köpa en konsol direkt när de släpps är sällan en god affär. Tog två år innan det kom något vettigt till 360 (Mass Effect), så det är vad som är normalt. Vissa kanske vrålar Halo 3 nu, men det är likaså 2 år och även ett hjärndött FPS. Spelar heller RPGs.

Skrivet av Grizzok:

dock så har den en sanslös potential

Som spelutvecklare måste jag säga att jag har svårt att se vad denna potential som folk talar så mycket om skulle bestå av...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Grizzok:

dock så har den en sanslös potential

Som spelutvecklare måste jag säga att jag har svårt att se vad denna potential som folk talar så mycket om skulle bestå av...

Klagar på att den är högljudd? Hur förvarar man den då? I ett täcke instoppad i en kista, som placerats i bastun på 110 grader?

Potential: Om man ser grafik mässigt så säger jag Uncharted... helt otrolig grafik i det spelet.
Sedan om man snackar gameplay... då spelar det ingen roll hur kraftig en maskin är.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Grizzok:

Ångrar starkt att jag köpte min PS3a från start, import ifrån Kanada med 2 spel för en bit över 7000kr.
Det är en högljudd, varm maskin med dålig handkontrol och inga spel... dock så har den en sanslös potential, men i skrivande stund snart ett år senare så är det fortfarande ingen utvecklare som tagit grepp om denna potential så man undrar ju om de någonsin gör det...
Spelar ingen roll hur mycket de sänker priset om det endå inte finns något djupare spel än hjärnlösa FPS och typ Singstar till skiten... Var är de RPGs som gjorde PSX och PS2 till herre på täppan?
Börjar tröttna på att vänta på FF-13, och ju mer man läser så verkar det mer o mer som de bara mjölkar namnet nu.

Håller hoppet uppe, men för stunden så skulle det nog vara roligare att göra pappersflygplan av hundralappar och skicka ut genom fönstret än att spendera dom på en PS3a... sorgligt men sant

Högljudd? Har hört det motsatta från alla. Minns att det fanns jämförelser på youtube förut och PS3 var lugnt tystast. Kanske är nåt knas på fläkten på din mayb?

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Grizzok:

dock så har den en sanslös potential

Som spelutvecklare måste jag säga att jag har svårt att se vad denna potential som folk talar så mycket om skulle bestå av...

Är iofs föga förvånande med tanke på dina begränsade förmågor...

Näää, j/k. Den teoretiska kraften finns tydligen där iaf. Frågan är om man kommer kunna dra nytta av den rent praktiskt. Nästa gång får sony fan ta och fokusera på något som är utvecklarvänligt.

Medlem

köper aldrig en konsol under release, finns sällan så bra även fast det dimper ner spel som får toppbetyg men det är oftast sktispel som recencenter blivigt hypade över pga den nya maskinen.

ett sånt exempel är resistance fall of man till PS3, var säkert likadant med xb360 och tidigare konsoler.
dock så lyckades ju nintendo med Wii sports men mycket tack vare det följde med,


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Grizzok:

dock så har den en sanslös potential

Som spelutvecklare måste jag säga att jag har svårt att se vad denna potential som folk talar så mycket om skulle bestå av...

blu ray är en del av den stora potenialen,
mer och mer spel som släpps på 360 och ps3 där måste spelen bantas ner på 360 pågrund av för lite plats på dvd skivan men det behövs inte på ps3.
och ps3 har inte fyllt 1 år ännu så ps3 s kapacitet har långtifrån utnyttjats till fullo.


signatur

This is Living

Inaktiv
Skrivet av Grizzok:

Ångrar starkt att jag köpte min PS3a från start, import ifrån Kanada med 2 spel för en bit över 7000kr.
Det är en högljudd, varm maskin med dålig handkontrol och inga spel... dock så har den en sanslös potential, men i skrivande stund snart ett år senare så är det fortfarande ingen utvecklare som tagit grepp om denna potential så man undrar ju om de någonsin gör det...
Spelar ingen roll hur mycket de sänker priset om det endå inte finns något djupare spel än hjärnlösa FPS och typ Singstar till skiten... Var är de RPGs som gjorde PSX och PS2 till herre på täppan?
Börjar tröttna på att vänta på FF-13, och ju mer man läser så verkar det mer o mer som de bara mjölkar namnet nu.

Håller hoppet uppe, men för stunden så skulle det nog vara roligare att göra pappersflygplan av hundralappar och skicka ut genom fönstret än att spendera dom på en PS3a... sorgligt men sant

finns inget singstar till ps3 ännu
och hur länge har du haft din ps3 ? kan inte vara mer än typ 8 månader, för mycke längre än så har den inte funnits ute i sverige.

när jag köpte 360 när den kom ut så var det första året en katastrof, kom knappt några spel och det mesta var crap.


signatur

This is Living

Skrivet av fanboy:

Om man ser grafik mässigt så säger jag Uncharted... helt otrolig grafik i det spelet.

Tyckar att det mest imponerande där är att de får det att rulla på en PS3.

Jo, det är ganska fint. Lite grådaskigt i skuggorna bara, men det kan lika gärna bero på att jag tittat på det på min kalibrerade datorskärm istället för på en färgstark hdtv, som spelet är gjort för. Blir alltid ganska kontrastlöst och trist när man screencappar från konsoller och får upp bilden på en datorskärm...skulle inte förvåna mig om många utvecklare kompenserar för detta när de släpper ingamevideos och screenshots över internet...

Skrivet av Playstation:

mer och mer spel som släpps på 360 och ps3 där måste spelen bantas ner på 360 pågrund av för lite plats på dvd skivan men det behövs inte på ps3.

Tror snarare att alla plattformar bantas p.g.a. 360'ns föråldrade lagringsmedia. Å andra sidan bantas multiplattformsspelens grafik av ps3'ns oflexibla GPU och minneshantering...
Men detta har naturligtvis ingenting med plattformsexklusiva titlar att göra...

Skrivet av Kenchu:

Nästa gång får sony fan ta och fokusera på något som är utvecklarvänligt.

Ja, när man väl satte sig och började göra prylar till både PS3 och 360 så upptäckte man att Microsoft gjorde några ganska smarta val när de gjorde sin på papperet underlägsna konsoll....

Seb
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av fanboy:

Om man ser grafik mässigt så säger jag Uncharted... helt otrolig grafik i det spelet.

Tyckar att det mest imponerande där är att de får det att rulla på en PS3.

Jo, det är ganska fint. Lite grådaskigt i skuggorna bara, men det kan lika gärna bero på att jag tittat på det på min kalibrerade datorskärm istället för på en färgstark hdtv, som spelet är gjort för. Blir alltid ganska kontrastlöst och trist när man screencappar från konsoller och får upp bilden på en datorskärm...skulle inte förvåna mig om många utvecklare kompenserar för detta när de släpper ingamevideos och screenshots över internet...

Jag är iofs ingen spelutveckalre. Men om man jobbar med ett spel ett tag så är de klart att man kan få det att flyta på även på PS3. När vi snackar grafik är Uncharted skitsnyggt och helt utan famedrops,Sen ser ci ju va PS3 kan prestera i Killzone2 som ser helt otroligt bra ut. Sen kommer den en del bra spel såklart. Kan knappt vänta opå Little Big Planet:D

Jag skulle säga att de är för att du spelade på en TFT skärm, Körde själv på en 22"TFT innan jag köpte en HDTV. Kan säga att det blev en stor skillnad på färgen i spel och grafiken känns bättre på en riktigt 720p skärm.

1
Skriv svar