Listan över bakåtkompatibla spel till PS3 online

Robot
Listan över bakåtkompatibla spel till PS3 online
Medlem
Listan över bakåtkompatibla spel till PS3 online

Som man sa när de annonserade, och det blev ett jävla rabalder, att det skulle bli såhär:

"Höna av en fjäder"

Gott med så många iaf.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Många som får äta upp de dom sagt nu då

Medlem

Jag ser en hel del problem bland mina favorit titlar allafall... bland annat på storsäljaren FF XII, FFX, FF X-2, och det saknas en del dessutom, bla FF VII, Xenogears, FF:Tactisc, Crono Cross, Star Ocean, Tales of Destiny mfl...

Fan hela RPG samlingen har antingen "regelbunda/märkbara problem" eller finns inte med på listan... värdelöst!

Flakmonkey
Skrivet av Grizzok:

Jag ser en hel del problem bland mina favorit titlar allafall... bland annat på storsäljaren FF XII, FFX, FF X-2, och det saknas en del dessutom, bla FF VII, Xenogears, FF:Tactisc, Crono Cross, Star Ocean, Tales of Destiny mfl...

Fan hela RPG samlingen har antingen "regelbunda/märkbara problem" eller finns inte med på listan... värdelöst!

Är ju dock inte så konstigt att spel som Xenogears inte finns med, släpptes ju aldrig i Europa.

Medlem

Xenosaga 1 släpptes inte i europa. Pal 2:an har med en extra disc med alla filmer från första. 3:an har inte släppts i Pal än tror jag?

Medlem

Ja vart är Final Fantasy VII???


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Ops xenogears, mitt misstag, lästa Xenosaga. Xenogears har inte släppts nej.

Medlem

Ser inget YS, Wild arms, Xenosaga, Shadow hearts, Atelier, FF, Shin Megami, Grandia,

Såg att vissa suikoden och arc the lad funkade iallafall.

Medlem
Skrivet av Grizzok:

Jag ser en hel del problem bland mina favorit titlar allafall... bland annat på storsäljaren FF XII, FFX, FF X-2, och det saknas en del dessutom, bla FF VII, Xenogears, FF:Tactisc, Crono Cross, Star Ocean, Tales of Destiny mfl...

Fan hela RPG samlingen har antingen "regelbunda/märkbara problem" eller finns inte med på listan... värdelöst!

Ja hitta både FF7 och 9.

Kom ihåg att ni måste trycka på Psone när ni ska kolla på psone spel :>


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

En hel del av min spelsamling fattades i listan :/ Ska bli mer intressant och se hur bra emuleringen kommer funka, verkar inte så många har tänkt på att det kan bli en felande faktor precis som i vissa spel hos 360 BC

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

En hel del av min spelsamling fattades i listan :/ Ska bli mer intressant och se hur bra emuleringen kommer funka, verkar inte så många har tänkt på att det kan bli en felande faktor precis som i vissa spel hos 360 BC

finns gradsystem som visar om spelen fungerar perfekt eller har märkbara fel....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Sådär, NTSC PS3 + 7 spel (2st ps3, 5st ps2) beställt ifrån videogamesplus.ca nu då... 7400kr inkl frakt o allt... kan man stå ut med

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

En hel del av min spelsamling fattades i listan :/ Ska bli mer intressant och se hur bra emuleringen kommer funka, verkar inte så många har tänkt på att det kan bli en felande faktor precis som i vissa spel hos 360 BC

finns gradsystem som visar om spelen fungerar perfekt eller har märkbara fel....

Därav kan man inte skrika att de klarar av ett visst antal titlar eller hur? kanske funkar att starta men sen så är det glitches och vet inte vad.

Medlem
Skrivet av Grizzok:

Sådär, NTSC PS3 + 7 spel (2st ps3, 5st ps2) beställt ifrån videogamesplus.ca nu då... 7400kr inkl frakt o allt... kan man stå ut med

Vilket överpris, jag betalade 5000kr för enhet och Resistance inkl frakt På fredag blir de iaf till att köpa Motorstorm, Ridge Racer 7 och Virtua Fighter 5

1
Skriv svar