Tio minuter från Dreamlords

Robot
Medlem
Tio minuter från Dreamlords

Tycker det ser och låter intressant...
Men, av nån anledning tycker jag inte det borde ha samma kostnad som ett MMORPG...

Känns som utopia 3d =D

Skulle testat det om det kostade säg 50pix i månaden utan start avgift.

Men men, detta säger jag bara från att sett 10min filmen =P


signatur

Bara gör det.

Medlem

jag hade lungt testat om det råkade vara grhatis första månaden.. eller så

Inaktiv

Detta spelet känns för min del som ett litet nyskapande, men jag har säkert fel. Tyvärr finns det inte mycket fräscha idéer som släpps längre. Jag skapade ett konto där och har laddat ner/installerat/uppdaterat klienten. Frågan är om man får prova det någon dag eller två....känns lite vekt att betala en månadskostnad 'rätt ut i luften'. Fast samtidigt så släpper dom ju klienten fri.

Medlem

Shit orka spela såna där spel asså.. vad ska hända med världen när alla 14 åringar lägger alla pengar på skiten o sitter där dygnet runt


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Lätt värt att prova för de 12.95€ det kostar för klienten och en månad.

Inaktiv

Jag läste om detta i senaste PC Gamer, kollade in hemsidan och läste lite om det. Jag var väldigt positiv till det hela enda tills jag såg att det kostade pengar att spela.... vill helst testa innan man börjar kasta pengar på ett spel... + att avgiften är högre än de flesta andra mmorpg som jag tycker verkar lite våghalsigt gjort då utvecklaren är ny på marknaden...

Inaktiv

De kunde väl ta en engelsk människa till voice-overn.

Inaktiv

€12.95** kostar spelet i månaden. vilket även andra kända mmorpgs gör Tillexemple : wow, Anarchy online (med expansioner).

Engångs kostanden vid starten tycker jag är riktigt bra lagt. Det är runt 250 kr - 300 kr vilket inte är så dyrt om man tänker att man faktiskt får en månad med i spelet när man börjar. Andra spel som har lagt sig högre i start... ja typ de felsta. Wow kostade ju runt 500 kr + att man fick en månad men det är först nu på senare tid man kan köpa det för samma kostand som man kommer köpa dreamloards för vid starten.

Engångs kostanden är något som alla mmorpgs har av någon from bara det att de felsta brukar ha en lite dvd / cd skiva och ett papper fodral ( cirka 4 - 5 kr kostar det att göra ) vilket offtast blir förstört med tiden. Ta guildwars och wow som exemple båda två kör att man kan köpa spelet utan pappers / skiv ut gåvan över nätet det är samma sak. Va inte så tråkinga och skippa spelet bara för att ni inte får eran pappers låda.

Medlem

Suck......

Måste alla "slagfält" se så stela ut? Det är något som spelutvecklare måste fundera på. 2st krigare står och slår på varandra i en halv minut innan någon dör. Ingen blockerar slag, ingen hoppar undan.

Det är så tråkigt att se på!!!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Meh, tänker endast spela om jag får en free trial så att jag kan testa.

Inaktiv

Jag kommer ge spelet en chans, definitivt. Det är folk från min utbildning som suttit och knåpat ihop Dreamlords och jag måste säga att dom lyckats rätt bra med tanke på att dom än så länge fortfarande är ett väldigt ungt företag med endast ett fåtal anställda.

Får se om det är värt pengarna i längden. Har än så länge inte spelat ett enda onlinespel som kräver en månadsbetalning

Medlem

musiken har de verkligen lyckats med iaf

Medlem

Verkar riktigt intressant, men har bestämt mig för att inte spela spel med månadsavgift på ett bra tag. Vilket är synd lagom till Dreamlords, kanske blir nått man provar nån annangång, verkar helmys iaf.

Medlem

Jag måste hålla med Bazil, det är nästan lite pinsamt att höra den där rösten. Visst, engelskan är riktigt bra, men man hör ändå att det inte är förstaspråk.

Tycker faktiskt att den trenden hos svenska MMORPG-skapare är konstig. Mindark gjorde samma tabbe. Förstår inte upphovsmännen att det är trailers som SÄLJER spelet. Hyr in någon voice-actor för en tusenlapp - det lär betala igen sig.

Inaktiv

Narratorn i denna video är ju sjukt mycket bättre än hon i PE

Hur kommer det sig att man måste betala för spel? Jag kan tänka mig att prova alla spel, se alla filmer och lyssna på all musik. Bara jag slipper betala för det!
Väx. Upp.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Redaktör

Jag kan tänka mig att bo på Östermalm och köra en Corvette från '69 till jobbet. Bara jag slapp betala för det.


signatur
1
Skriv svar