Bilder från Burning Crusade-släppet i Stockholm

Inaktiv

Trodde de där små skulle ligga i sängs vid den tiden

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av iOWa:

finaste bilden.

Fan vad dom 2 ser bra ut.
Bara hon inte va typ 13.... :\

LOL @ Sucubbus bruden

Respect ( in every nerdish aspect of the word)

Jo den är cool. Är säkert lajvare, drower/mörkeralver eller nåt annat kul. Hon var fin.

Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av Ankh:

uj...jag skäms på deras bekostnasd..och jo iOWa..dom är också nördar.

Dock inte finnig

Nej men ändå en nörd eller nördar!

signatur
Medlem

Succubus tjejen borde ha dragit in magen lite eller ha valt en annan karaktär:)

Medlem
Skrivet av RozZy:

Succubus tjejen borde ha dragit in magen lite eller ha valt en annan karaktär:)

LOL.

Typ, dom där stora orcen. fan. den där största modelen i spelet.

Eller kanske en drake

Skrivet av MulleMeck:

Trodde de där små skulle ligga i sängs vid den tiden

Tur att dom åtminstone köade för ett spel istället för till puben där man vanligtvis ser småttingarna.

signatur
Medlem

orka köa när jag fick min kopia 8:30 imorse på posten

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag vet inte vad man ska säga...Man skulle ta och öppna en egen spelbutik och lova ut 500 st spel till alla som kommer dit först och sedan när dom stått där i 15 timmar så kommer man ut ur spelbutiken (öppnar butiken) efter man sovit där inne och ställer sig uppe på en pall och ser ut över allt folk och ropar "Nu ni alla alver,troll och dvärgar! Nu ska ni få det ni har väntat så länge på!" och alla börjar skrika hysteriskt och hurrar och är skit glada efter att stått ute i kylan i 15 timmar. Så säger man "Jo! Ingeting! Era förbannade blåsta jävlar!" så skrattar man och hoppar ner från pallen och springer in i butiken och slår igen dörrarna och drar ner skyddsgallret (mot inbrott) och står och skrattar åt dom. Kan se allas miner när dom tror att man ska slänga ut spel eller välkommna dom in och sedan tappa hakan och stå stilla i 30 sekunder som om deras liv har förstörts vilket gör att man hinner in. Sen så slår man igen skiten och går ut bakvägen och drar hem och lägger sig med ett flin på läpparna.

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus[Swe:

"] Jag vet inte vad man ska säga...Man skulle ta och öppna en egen spelbutik och lova ut 500 st spel till alla som kommer dit först och sedan när dom stått där i 15 timmar så kommer man ut ur spelbutiken (öppnar butiken) efter man sovit där inne och ställer sig uppe på en pall och ser ut över allt folk och ropar "Nu ni alla alver,troll och dvärgar! Nu ska ni få det ni har väntat så länge på!" och alla börjar skrika hysteriskt och hurrar och är skit glada efter att stått ute i kylan i 15 timmar. Så säger man "Jo! Ingeting! Era förbannade blåsta jävlar!" så skrattar man och hoppar ner från pallen och springer in i butiken och slår igen dörrarna och drar ner skyddsgallret (mot inbrott) och står och skrattar åt dom. Kan se allas miner när dom tror att man ska slänga ut spel eller välkommna dom in och sedan tappa hakan och stå stilla i 30 sekunder som om deras liv har förstörts vilket gör att man hinner in. Sen så slår man igen skiten och går ut bakvägen och drar hem och lägger sig med ett flin på läpparna.

Wow, ditt liv måste verkligen vara innehållsrikt!

Medlem

Bra att alla offer har något att sysselsätta sig med tycker jag!

signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Citat:

Här har vi en som verkligen tog det där på allvar och började gråta lite. Han är så beroende att han till och med skriver "Wow" i början av varje mening.

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tack för årets första asgarv!!

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]

Citat:

Här har vi en som verkligen tog det där på allvar och började gråta lite. Han är så beroende att han till och med skriver "Wow" i början av varje mening.

Jaja, men bespara oss dina geniala ideer istället för att gnälla. Tack.

Ps: Ditt namn fuckar upp sej när man ska quota. Ds:P

signatur

Submission is for the weak

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Fast spela mmo spel är inte direkt asocial är ju tvärtom.

Samt säger inte att ett spel inte kan ha en triggade effekt men är nog mer problem hemma eller i skolan som gjort att dom slutat skolan inte spelet i sig.

Om det ändå vore så enkelt Notumforce.
Att vara social i ett spel är en helt annan sak än att vara social i verkliga världen. För att kunna vara social i vår verkliga värld måste vi känna till och kunna använda oss av de sociala spelreglerna. Vi måste även ha viss vana vid människokontakt m.m. Alla dessa delar faller i glömska och tränas inte då man sitter 24/7 framför datorn och raidar.
För dessa personer blir det en oerhörd kamp att göra enkla vardagliga sociala saker som at t.ex. bara gå och handla. Det är jättejobbigt att vistas bland riktiga människor när man inte är bekant med det längre.
Att sedan göra något produktivt med sitt liv blir en ännu större kamp. Söka jobb, plugga m.m. känns som oöverkomliga hinder och man förnekar det hellre och säter sig återigen vid datorn och gömmer sig i WoWs värld.

Jag vet vad jag pratar om. Jag har personlig erfarenhet av det och jag jobbar dagligen med ungdomar som fler och fler visar upp samma symptom.

WoW är ett jävligt kul spel, men för personer som inte kan begränsa sig själva på ett friskt sätt blir det en oerhörd last och kan förstöra deras liv...

signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Medlem

^-- Vet vad du pratar om? Alla som spelat wow vet att folk fastnar där och pajar sina liv lol Sen om någon annan har rätt att bestämma vad folk ska göra med sitt liv, det går väl att diskuteras även om det är ungdomar. MMORPGS är ett nytt kommunikations medium och likaväl en växande populärkultur, och som vanligt se alla vuxna populärkultur hos barn som något dåligt eftersom det förknippas med "utgifter" och nåt dåligt. Samma sak som att ungdomars data användning inte ses som någon fritids aktivtet utan separeras från det och hamnar som nåt negativt.

Och du RAGE tar ju upp extremfallen som det finns med spelmissburkar i alla sorters former, tycker det låter som du ser allt väldigt svart och vit för att ha så mycket erfarenhet av det. Skulle vara kul att veta i vilken form du kommmer i kontakt med det, alla vi som känner folk som spelat och fastnat där kan ju säga likaväl att vi har mer elle lika erfarenhet av det om du inte har någon "utbildning" som är riktat mot att arbeta med ungdomar av olika slag.

Medlem

Härligt med så många entusiaster!

Här där jag bor fanns bara en nattöppen butik, vilket ledde till sjuka köer som i kombination med kassakrångel ledde till försäljning långt efter 02, som då redmac lyckades vara hemma till :). Lyckades dock ha kontakt med folk långt fram, sprang nog igenom den mörka portalen vid ca 02:30

Diskussionen med om folk förstör sina liv eller inte, ja det finns jobbiga fall där människor tagit sitt eget liv efter år av isolering pga mmo-spelande.

Dock att tro att det enbart är extremfallen som lider risk i samband med mmo-spelande är verkligen att lura sig själv. Själv kan jag gott erkänna att jag inte skulle släpa lika många poäng på universitetet om jag inte spelat wow. Det beteende som RED77 beskriver känner jag inte personligen igen, dock lärde jag känna en tjej ganska väl som fick exakt dessa problem och har dom fortfarande. Hon har t o m sökt hjälp för det.

I detta fall beror det inte så mycket på brist på disciplin mot de krav som ställs av studier/arbete utan snarare den stora mängd av fritiden hon la ner på det. När jag själv skaffar barn är det inget jag tänker förbjuda, men kommer ha riktigt bra koll på mitt barns vanor och sträva efter att förstå hur det är att hanskas med sig själv gentemot hobbies som dessa.

Andra exempel är polare som höll på och förlora sin tjej, gick så långt att de gjorde slut, dock bara några månader.

Slutligen; Bilderna gör mig stolt att vara nörd! Personerna som fällt de pinsamma kommentarer som glänser av jantelag hoppas jag inser sin fruktansvärt pinsamma framhållning i denna tråd.

123
Skriv svar