Förladda BF2142-demon; Dice Canada stängt

Inaktiv
Citat:

Vad vill man som vinstdrivande förläggare göra? Använda sina stora talanger till att laga gamla spel, eller sätta dem på att göra nya titlar?

Min teori är att dom vill äga licensen och rättigheterna när det gäller battlefield serien. Sedan bryr dom sig inte om "Dice". Om dom ser ett lönsammare sätt att fortsätta Battlefield serien så lägger dom nog ner "Dice".

Medlem
Skrivet av Noldor666:
Citat:

Vad vill man som vinstdrivande förläggare göra? Använda sina stora talanger till att laga gamla spel, eller sätta dem på att göra nya titlar?

Min teori är att dom vill äga licensen och rättigheterna när det gäller battlefield serien. Sedan bryr dom sig inte om "Dice". Om dom ser ett lönsammare sätt att fortsätta Battlefield serien så lägger dom nog ner "Dice".

second that!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Sparable:

Hoppas dem inte stänger det i Sverige :\

Hoppas kan man ju,men blir spelet stor succse så lär ju huvudskaparna glida vidare in i EA 's usa-kontor och lämna Dice sverige till "importerade canada dicer

Medlem

Så fort skenet och glorian trillat av DICE huvuden, d.v.s när b´BF2, 2142 är gamla nyheter.

Så begraver EA dice under ICE'n

Big dirtnap för hela gänget!

Säljer man taskerna till räven, i det här fallet EA så får dom skylla sig själva, dröjer väl inte länge förrän Pinball dreams skaparna sitter i Sverige och huttrar med Sossbidrag som dom flesta andra!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Har skrivit det förut, så jag upprepar mig. Det mest sannolika är att EA kommer öka antalet anställda i Sverige från dryga 200 till det dubbla. De talar själva om att de siktar på 800 anställda.

Varför? Ja, inte för att de är snälla, den saken är klar. Till och med your average FZ-reader har ju fattat att EA är kapitalister förvånande nog, men (och det är ett viktigt men) lönerna i Sverige ligger klart lägre än i USA och Kanada. Dessutom är uppenbarligen många på stockholmskontoret sjukt begåvade kodare. Deras proprietära grafikmotor(er) är inte kattskit, och således kan de inte huxflux ersättas av EA-robotar i Quebec eller LA. Alltså: simpel makroekonomi. (Fd) DICE kommer bo kvar på söööööder.

Så.

Disclaimer: jag har haft fel mååååånga gånger förut.

Skrivet av Sparable:

Hoppas dem inte stänger det i Sverige :\

Om så skulle ske (vilket jag starkt betvivlar), så får du se det från den ljusa sidan. Den dagen ett spelföretag går under så kommer det loss många duktiga spelutvecklare, som kan anställas av andra företag eller starta upp på nytt som oberoende utvecklare.

Någon som sörjer Amuze och UDS? Om inte de hade gått under så är det inte så säkert att det sett så ljust ut för Starbreeze, Avalanche och Grin.
Det är personerna som räknas, inte företagen. Om det finns något hot mot fortsatt tillväxt i den svenska spelbranschen så är det snarare brist på ny personal - inte uppköpnings- och nedläggningshot från utlandet.

Inaktiv
Skrivet av MacCoy:

men det var faktiskt på tiden...dom har inte lyckats få ut något vettigt ur dice canada....

snart ploppar det väl upp patchar som fixar de värsta problemen i bf2.

Fantasier att undermåligt patchande skulle bero på att några kodare råkade göra fel...

Medlem
Skrivet av Dulee:

Har skrivit det förut, så jag upprepar mig. Det mest sannolika är att EA kommer öka antalet anställda i Sverige från dryga 200 till det dubbla. De talar själva om att de siktar på 800 anställda.

Varför? Ja, inte för att de är snälla, den saken är klar. Till och med your average FZ-reader har ju fattat att EA är kapitalister förvånande nog, men (och det är ett viktigt men) lönerna i Sverige ligger klart lägre än i USA och Kanada. Dessutom är uppenbarligen många på stockholmskontoret sjukt begåvade kodare. Deras proprietära grafikmotor(er) är inte kattskit, och således kan de inte huxflux ersättas av EA-robotar i Quebec eller LA. Alltså: simpel makroekonomi. (Fd) DICE kommer bo kvar på söööööder.

Så.

Disclaimer: jag har haft fel mååååånga gånger förut.

Kunde fn inte säga det bättre själv *tummenUpp*

Nu när Borgarna har vunnit, kommer 2007 blir ett vääääldigt bra år för företagare. Då många av våra svenska/höga skatter kommer att sänkas en liten/stor bit. Vet inte om det blir så att dem kommer slopa Arbetsgivare avgiften, för då blir det nästan gratis att anställa nya proggare för EA i Sverige :):)

PS.
//ALL HALE THE GREAT AVALANCHE!

Skrivet av WeDDe:

för då blir det nästan gratis att anställa nya proggare för EA i Sverige :):)

Oh yeah, fler hippies till spelbranschen! http://susning.nu/Proggare

Medlem
Inaktiv
Skrivet av WeDDe:

PS.
//ALL HALE THE GREAT AVALANCHE!

Inaktiv

Dice Stockholm kommer alltid finnas kvar, för det är kompetenta människor som jobbar där. Lägger Ea ned detta kontor, snacka om att skjuta sig själv i foten.. Kanadakontoret har ju tyvärr inte fått till det ordentligt med bf2 så det var ett alldeles korrekt beslut att lägga ned för att ta bort den negativa stämpeln som företaget har fått. Förmodligen jobbar dessa killar kvar i Ea ändå... Eller så får de säkert jobb någon annat spelföretag.

Over & out!


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem
Skrivet av WeDDe:

//ALL HALE THE GREAT AVALANCHE!

Hale?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar